Øv ;( var til lægen i dag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.561 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen  

Jeg var lige til lægen i dag, og fik af vide jeg har herpes. må godt nok sige jeg er trist.. - tanken om jeg skal have det resten af livet øv..

Jeg tænker især meget over hvor det kommer fra? Jeg har fast kæreste, og han har det heller ikke.

( kun mig! han er self. Ikke blevet testedet for det endnu. Skal han det? &nbsp hvordan skal vi gøre med sex? Skal vi bruge kondom altid nu?

Min kæreste siger han haft alle symptomer, men ingen knopper. men jeg har ikke haft nogle symtomer. På nær den lille knop:! Kan lægen fejl bedømme en?? 

( trods vi har haft sex inden jeg gik til lægen )

Er der nogle af jer der kan give råd ang. Denne sygdom  

Håber jeg får svar på nogle af mine spørgelsmål tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Guldimaven

Der er ingen der siger du skal have det resten af dit liv?? Jeg har haft det 1 gang, fik en pille kur og siden har jeg ikke set det!

Det kan selvfølgelig komme igen, men 7,9,13 for at det ikke gør.. Ellers er jeg parat til at behandle med pillerne igen!

Da jeg havde det, brugte min kæreste og jeg kondom.. Han havde og har stadig ikke haft det, så han er sluppet udenom.. Men bakterien kan være der længe før det går i udbrud så hvidt jeg ved.

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

Guldimaven skriver:

Der er ingen der siger du skal have det resten af dit liv?? Jeg har haft det 1 gang, fik en pille kur og siden har jeg ikke set det!

Det kan selvfølgelig komme igen, men 7,9,13 for at det ikke gør.. Ellers er jeg parat til at behandle med pillerne igen!

Da jeg havde det, brugte min kæreste og jeg kondom.. Han havde og har stadig ikke haft det, så han er sluppet udenom.. Men bakterien kan være der længe før det går i udbrud så hvidt jeg ved.

Herpes har du resten af livet! Det sidder jo i kroppen og kan komme i udbrud. Nogle har aldrig haft et udbrud men har fået det konstateret i en blodprøve og andre har det til tider. Men der er stadig risiko for at smitte sin partner selvom det ikke er i udbrud, så derfor skal man bruge kondom fremover for ikke at smitte. Trist, men sådan er det desværre

Anmeld

10. maj 2012

Guldimaven

Mutti2B skriver:

Herpes har du resten af livet! Det sidder jo i kroppen og kan komme i udbrud. Nogle har aldrig haft et udbrud men har fået det konstateret i en blodprøve og andre har det til tider. Men der er stadig risiko for at smitte sin partner selvom det ikke er i udbrud, så derfor skal man bruge kondom fremover for ikke at smitte. Trist, men sådan er det desværre

Ja, der er chance for at det kan komme igen! Men, jeg har altså ikke haft det siden, så det behøver jo ikke være noget man skal døje med resten af sit liv?? For mig er det i hvert fald ikke noget problem overhovedet, har haft det den ene gang? Og det var på kønsdelene, har aldrig set det ved mund eller noget..  Og vi har haft sex mange gange siden uden kondom også!

Men det kan da være jeg bare er heldig..

Anmeld

10. maj 2012

LR85

Læs om det på netdoktor.dk

Jeg havde også kæmpe anfald både for oven og forneden for 7 år siden. Men har kun haft i munden ca 5-10 gange siden da. 

Det er smadder irriterende, men jeg synes ikke det er værre end så meget andet. Det går som oftest over efter 4-8 dage. Og du kan håbe dine anfald bliver lettere og færre. 

Jeg har faktisk ikke haft et eneste det sidste halvandet år

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

Guldimaven skriver:

Ja, der er chance for at det kan komme igen! Men, jeg har altså ikke haft det siden, så det behøver jo ikke være noget man skal døje med resten af sit liv?? For mig er det i hvert fald ikke noget problem overhovedet, har haft det den ene gang? Og det var på kønsdelene, har aldrig set det ved mund eller noget..  Og vi har haft sex mange gange siden uden kondom også!

Men det kan da være jeg bare er heldig..

Så synes jeg da lige at du skulle prøve at Google det! Har du en gang haft herpes sidder det i kroppen resten af dit liv. Det kan godt være at du ikke har haft udbrud siden, men det betyder ikke at du ikke har det mere. Du kan stadig smitte din partner!

Anmeld

10. maj 2012

Guldimaven

Mutti2B skriver:

Så synes jeg da lige at du skulle prøve at Google det! Har du en gang haft herpes sidder det i kroppen resten af dit liv. Det kan godt være at du ikke har haft udbrud siden, men det betyder ikke at du ikke har det mere. Du kan stadig smitte din partner!

JA! det er jeg da klar over.. Jeg skrev jo også det godt kunne komme igen, men JEG har ikke haft det siden??? Så det betyder jo ikke man skal have det resten af sit liv.. Det kan komme igen ja, fordi det er i kroppen. Men man har jo ikke udbrud resten af livet?? Men så er han smittet!

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

Guldimaven skriver:

JA! det er jeg da klar over.. Jeg skrev jo også det godt kunne komme igen, men JEG har ikke haft det siden??? Så det betyder jo ikke man skal have det resten af sit liv.. Det kan komme igen ja, fordi det er i kroppen. Men man har jo ikke udbrud resten af livet?? Men så er han smittet!

Det lød bare ikke sådan. Jeg kommenterede på at du skriver at man ikke behøver at have det resten af ens liv for jo det har man jo netop. Om man har udbrud eller ej er jo så ret irrelevant

Anmeld

10. maj 2012

Guldimaven

Mutti2B skriver:

Det lød bare ikke sådan. Jeg kommenterede på at du skriver at man ikke behøver at have det resten af ens liv for jo det har man jo netop. Om man har udbrud eller ej er jo så ret irrelevant

Ja okay, men er godt klar over det kan gå i udbrud når som helst.. Men det var bare for at sige til trådstarter at man ikke behøver at døje med udbrud resten af ens liv, bare fordi man har haft det en gang.. ( stadig har.) Men jeg syntes da det er rart at vide, at bare fordi man har haft et enkelt udbrud, så er det ikke noget man skal generes af.. fordi man jo kun mærker det når det er i udbrud..

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

Guldimaven skriver:

Ja okay, men er godt klar over det kan gå i udbrud når som helst.. Men det var bare for at sige til trådstarter at man ikke behøver at døje med udbrud resten af ens liv, bare fordi man har haft det en gang.. ( stadig har.) Men jeg syntes da det er rart at vide, at bare fordi man har haft et enkelt udbrud, så er det ikke noget man skal generes af.. fordi man jo kun mærker det når det er i udbrud..

Det har du fuldstændig ret i.

Min veninde har det men har aldrig haft et udbrud. Hun fandt kun ud af det fordi hun fik taget en blodprøve da hendes exkæreste havde det. Nu er hun bare desværre nødt til at bruge kondom fremover for ikke at risikere at smitte en fremtidig kæreste . Men hvis hun informerer ham om risikoen og han vælger at satse på ikke at blive smittet, ja så er det jo hans beslutning . Det er (kun) 5% risiko for at smitte når man ikke har udbrud. Men jeg tror bare ikke at jeg turde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.