Tassie skriver:
Hej alle her på siden
Er lidt besat af emnet unge mødre her for tiden
Jeg er 17 og min kæreste gennem 3 år er 21, og han går også og presser lidt på. Lader reklamerne ligge åbne på de sider med baby legetøj eller tøj, hehe. Så jeg tænkte at jeg ville smutte herind og høre lidt om andre unges oplevelser med at blive gravid når man ikke er uddannet endnu.
Hvad har det gjort ved jer som mennesker?
Har det ændret på jeres forhold til familien?
Hvordan går det med økomomi, kan det hænge sammrn på en su?
Jeg er 18 og far til en dreng på 8 måneder, som jeg er alene med.
Jeg er helt klart blevet mere voksen og ansvarlig. Jeg tænker over alt, hvad jeg foretager mig, tænker konsekvenser mm. Mentalt har jeg altid været længere fremme end dem på min egen alder, og derfor er de fleste af mine venner 20-24 år gamle. Nogle af dem er selv ved at få børn, hvilket jeg synes er fantastisk. I min familie er det meget normalt at få børn tidligt. Mine forældre fik min storebror da de var 16 år og min storebror som idag er 22, fik også sit første barn som 16 årig. Så der har ikke været andet end glæde, råd og støtte fra både min og kærestens forældre og familie generelt.
Jeg er igang med min uddannelse og jeg kan sagtens få det til at fungere med min SU.
Jeg har altid sagt til mig selv, at jeg ville vente med børn indtil jeg var færdig med min uddannelse, men nu er han her, og jeg vil ikke bytte ham ud for noget andet i verden. Dog vil jeg sige, at hvis jeg selv kunne vælge, så ville jeg gerne have været ældre og derfor længere i uddannelsessystemet,, men sådan blev det ikke. Fortryder bestemt intet:-)
Anmeld