Mening eller oplevelser som ung mor under 18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.017 visninger
13 svar
1 synes godt om
10. maj 2012

Tassie

Hej alle her på siden

Er lidt besat af emnet unge mødre her for tiden  Jeg er 17 og min kæreste gennem 3 år er 21, og han går også og presser lidt på. Lader reklamerne ligge åbne på de sider med baby legetøj eller tøj, hehe. Så jeg tænkte at jeg ville smutte herind og høre lidt om andre unges oplevelser med at blive gravid når man ikke er uddannet endnu. 

Hvad har det gjort ved jer som mennesker? 

Har det ændret på jeres forhold til familien?

Hvordan går det med økomomi, kan det hænge sammrn på en su? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Tassie

Ej .... Hvad skete der nu der ... 

Nå. Jeg forsætter her. Vil også meget gerne høre hele jeres historie hvis i vil ud med den.

Knus 

Anmeld

10. maj 2012

LR85

natasjamnielsen@gmail.com skriver:

Hej alle her på siden

Er lidt besat af emnet unge mødre her for tiden  Jeg er 17 og min kæreste gennem 3 år er 21, og han går også og presser lidt på. Lader reklamerne ligge åbne på de sider med baby legetøj eller tøj, hehe. Så jeg tænkte at jeg ville smutte herind og høre lidt om andre unges oplevelser med at blive gravid når man ikke er uddannet endnu. 

puha, håber ikke jeg bliver skudt ned a 'de unge mødre'

men hvis i har det godt sammen, hvorfor så ikke nyde hinanden lidt. Tag ud og rejs, lav nogen vilde spontane ting sammen.

Synes desværre at 17 er MEGET ungt. (dermed ikke sagt at man ikke kan klare det)

Men det er måske bare sværere a få en uddannelse, komme ordenligt ud på arbejdsmarkedet, få økonomien til at hænge sammen og lign.

Jeg ville vente, i hvert fald et år eller 2 (og allerhelst 3-4), det tror jeg du selv ville blive glad for i sidste ende.

Og så må du jo hilse kæresten og sige a han har noget a glæde sig til, for hvis i elsker hinanden, og vil hinanden -ja så har i jo resten a livet sammen til a få børn og det der hører med. 

Anmeld

10. maj 2012

Tystys14

Hej alle her på siden

Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget, men jeg var selv 17 da jeg blev gravid, med min kæreste han er så 33.

- Hvad det har gjort ved mig som menneske... hmm jeg er nok endt et helt andet sted end mine gamle venider og venner, hvilket gør det svært mange gange at snakke med dem, desværre. Men på trods af det så føler jeg at jeg har fået meget mere tålmodighed, mere medfølelse og lettere til tåre. hi hi.

- I forhold til min familie, nu har mine forældre altid ment at dengang jeg blev 10 på papiret, blev jeg 20+ mentalt, så da jeg kom som 17 årig og fortalte jeg var gravid med min kæreste, var de helt med på den, så familiemæssigt har der ikke været nogle problemer.

- Min kæreste har fast indkomst så det hjælper jo lidt på økonomien, men jeg er på SU og snart uden inkomst når jeg er færdig her til sommer, så lever vi på spareren og glæder os til jeg er færdig med at studere og får et job og solgt lejligheden.

Ved ikke om du kunne bruge det til noget. Men det lidt om hvordan vi har klaret os. Du velkommen til at skrive hvis du har flere spørgsmål, eller mine svar ikke var brugbare.

Bliver 20 lige om lidt, og min datter er nu 14 mdr.

PS. jeg strakte bare min htx over fire år, og er færdig om to mdr. Så jeg er pavestolt over at havde gennemført min ungdimsuddannelse i første forsøg, på trods af graviditet og fødsel på tredje år.

Anmeld

10. maj 2012

Cookiemonsteret

Jeg var 19 da jeg blev gravid med min datter... 

jeg var under uddannelse, men måtte hoppe fra pga sygemelding.. 

men jeg er igang igen nu, startede på uddannelse da min datter var 9  måneder.

nej det har ikke ændret min forhold til min familie overhovedet  

ja selvfølgelig kan man få det til at fungere på su  

Anmeld

10. maj 2012

Tystys14

LR85 skriver:

puha, håber ikke jeg bliver skudt ned a 'de unge mødre'

men hvis i har det godt sammen, hvorfor så ikke nyde hinanden lidt. Tag ud og rejs, lav nogen vilde spontane ting sammen.

Synes desværre at 17 er MEGET ungt. (dermed ikke sagt at man ikke kan klare det)

Men det er måske bare sværere a få en uddannelse, komme ordenligt ud på arbejdsmarkedet, få økonomien til at hænge sammen og lign.

Jeg ville vente, i hvert fald et år eller 2 (og allerhelst 3-4), det tror jeg du selv ville blive glad for i sidste ende.

Og så må du jo hilse kæresten og sige a han har noget a glæde sig til, for hvis i elsker hinanden, og vil hinanden -ja så har i jo resten a livet sammen til a få børn og det der hører med. 

Hov på trods af jeg selv er ung mor, så er jeg helt enig, det bedst at vente.

Ikke alle klare deres ungdomsuddannelser efter de er blevet mødre i så ung en alder, og idag kommer man bare ikke ret langt uden en ungdomsuddannelse, desværre.

På trods af det, har jeg selv klaret det, blev gravid på mit tredje år, og snakkede med min "rektor" og studievejleder, hvor vi blev enige om at jeg strakte det over fire år, og gik hjemme i fem måneder efter fødslen. Nu er jeg færdig om to måneder, og er pavestolt over jeg har klaret den, på trods af kort pause, graviditet og fødsel. Samt det at ens liv er totalt ændret.

Så lige for at sige, der er altså nogle der klare at færdiggøre sig og få en vidergående uddannelse på trods af de bliver unge mødre.  Søger ind som sygeplejerske til sommer.

Anmeld

10. maj 2012

EKBJ

natasjamnielsen@gmail.com skriver:

Ej .... Hvad skete der nu der ... 

Nå. Jeg forsætter her. Vil også meget gerne høre hele jeres historie hvis i vil ud med den.

Knus 

Jeg er 16 og har lige fået en lille dreng for 4 dage siden! 

- man modnes virkelig hurtigt som ung når man er gravid.. 

Man får en helt anden tankegang og det der moder-instenkt kommer helt automatisk.. derfor mister man (gjorde jeg i hvert fald) en del veninder.. 

Kan desværre ikke sige noget angående økonomien endnu, men jeg går på kontanthjælp d. første juni :-) 

Men jeg synes det er og har været det hele værd at gå rundt og være gravid i 9 måneder og få en masse kommentare og blikke fordi man er så ung!! Jeg har i hvert fald fået en fantastisk søn ud af det.. 

- Du er meget velkommen til at skrive hvis du har flere spørgsmål omkring det at være ung mor!!

Anmeld

10. maj 2012

LR85

NV skriver:

Hov på trods af jeg selv er ung mor, så er jeg helt enig, det bedst at vente.

Ikke alle klare deres ungdomsuddannelser efter de er blevet mødre i så ung en alder, og idag kommer man bare ikke ret langt uden en ungdomsuddannelse, desværre.

På trods af det, har jeg selv klaret det, blev gravid på mit tredje år, og snakkede med min "rektor" og studievejleder, hvor vi blev enige om at jeg strakte det over fire år, og gik hjemme i fem måneder efter fødslen. Nu er jeg færdig om to måneder, og er pavestolt over jeg har klaret den, på trods af kort pause, graviditet og fødsel. Samt det at ens liv er totalt ændret.

Så lige for at sige, der er altså nogle der klare at færdiggøre sig og få en vidergående uddannelse på trods af de bliver unge mødre.  Søger ind som sygeplejerske til sommer.

Du lyder som et pragteksemplar, og det er SUPER flot.

sys det er fantastisk at du har gennemført en uddannelse, for uden a være fordømmende eller ond, så er der bare ikke særlig mange mødre under 19-20 år der har eller får en uddannelse.

Men din historie er god, og holder dog stadig på at jeg synes man skal vente med a få børn til man for det første er lidt mere moden/ældre og har nogen fundementale ting på plads

Anmeld

10. maj 2012

Tystys14

LR85 skriver:

Du lyder som et pragteksemplar, og det er SUPER flot.

sys det er fantastisk at du har gennemført en uddannelse, for uden a være fordømmende eller ond, så er der bare ikke særlig mange mødre under 19-20 år der har eller får en uddannelse.

Men din historie er god, og holder dog stadig på at jeg synes man skal vente med a få børn til man for det første er lidt mere moden/ældre og har nogen fundementale ting på plads

Jeg mener igen du har ret. Ser også selv helst man venter til 20'erne med at få børn. Jeg gjorde det kun pga. min forlovede og jeg har kendt hinanden længe. Samt han er 33 og har en fast indkomst, og jeg nok (i hvert fald min egen mening) har været lidt længere fremme mentalt end de fleste på min alder. Kunne ikke lege med børn på min egen alder da jeg var mindre, og mener stadigvæk piger og drenge for den sags skyld, på min alder nu er for umodne at være sammen med.

Havde det ikke været som det er, havde jeg bestemt heller ikke fået et barn i en alder af 17-18 år, ikke engang været blevet gravid.

Anmeld

10. maj 2012

EKBJ

NV skriver:

Jeg mener igen du har ret. Ser også selv helst man venter til 20'erne med at få børn. Jeg gjorde det kun pga. min forlovede og jeg har kendt hinanden længe. Samt han er 33 og har en fast indkomst, og jeg nok (i hvert fald min egen mening) har været lidt længere fremme mentalt end de fleste på min alder. Kunne ikke lege med børn på min egen alder da jeg var mindre, og mener stadigvæk piger og drenge for den sags skyld, på min alder nu er for umodne at være sammen med.

Havde det ikke været som det er, havde jeg bestemt heller ikke fået et barn i en alder af 17-18 år, ikke engang været blevet gravid.

Har det så meget på samme måde!!!

(min graviditet var dog ikke planlagt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.