Lægesekretæruddannelsen - graviditet !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.690 visninger
25 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Anonym trådstarter

Kære alle

Jeg har søgt ind på lægesekretæruddannelsen og håber rigtig meget på at komme ind men jeg står i et rigtig svært dilemma synes jeg.

Jeg vil SÅ gerne ind på uddannelsen men vi vil også SÅ gerne have en nr 3. En lillebror eller lillesøster til vores 2 drenge. Og hvad gør man så lige ?????

Hvis jeg kommer ind og bliver gravid hvad så ?? Det er da dårlig stil. 

Men jeg er 35 og vil synes 2 år er for meget at vente, så jeg føler lidt at det er et rigtig svært valg. 

Det vil også være for sent at begynde uddannelse synes jeg om 2 år.

Kommer jeg ikke ind jamen så giver det sig selv så er det fuld skrue på projekt baby.

Hjæææælp - håber på nogle gode indput, jeg er virkelig i vildrede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Kære alle

Jeg har søgt ind på lægesekretæruddannelsen og håber rigtig meget på at komme ind men jeg står i et rigtig svært dilemma synes jeg.

Jeg vil SÅ gerne ind på uddannelsen men vi vil også SÅ gerne have en nr 3. En lillebror eller lillesøster til vores 2 drenge. Og hvad gør man så lige ?????

Men jeg er 35 og vil synes 2 år er for meget at vente, så jeg føler lidt at det er et rigtig svært valg. 

Kommer jeg ikke ind jamen så giver det sig selv så er det fuld skrue på projekt baby.

Altså - uddannelsen kan du altid tage - men det er ikke sikkert at du kan få flere børn... selvom du først skulle være færdig med uddannese når du er 40, har du stadug 25 år tilbage på arb ,markedet (min)

Jeg ville personligt søge ind, og hvis jeg blev gravid - tja, der er jo 9 mdr levering på de små størrelser, og så er der vel mulighed for at pausere uddannelsen mens du har barsel?

Anmeld

10. maj 2012

serinasmor

Jeg startede selv på min drømmeuddannelse da jeg var 20 uger henne - det var intet problem .. tog et års barsel og var tilbage for fuld kraft igen bagefter ..

stod med den positive test i hånden lige inden jeg skulle til at lave optagelsesprøve .. ringede til skolens studievejledere der sagtens kunne forstå hvorfor jeg ringede, men sagtens mente at der var plads til en gravid kvinde også de sagde jeg skulle mærke efter om jeg helst ville være i gang med studiet under graviditeten eller jeg ville vente .. der var ingen problemer ..

mit studie er su godkendt og jeg fik su barselsklip under min barsel .. dette er til helt normal sats uden nogen former for tillæg

Anmeld

10. maj 2012

FrkDitte

Anonym skriver:

Kære alle

Hejsa,

Jeg er igang med lægesekretæruddanelsen og er udlært d. 30. juni

Det sker næsten på alle hold at der er en eller flere der bliver gravide.. og sygehusene er klar over at det er chance de tager når de ansatter folk i "den der" alder..

På holdet før mig var der 6 der blev gravide.

Din uddannelse bliver udsat og så starter du op igen efter barsel.

Jeg har selv været gravid 2 gange under min uddannelse men begge gange endte det i MA.  Nu når jeg at blive færdig med min uddannelse og det er jeg ret glad for.

Søg ind!  Det er ikke verdens undergang, hvis du skulle blive gravid mens du er under uddannelse..

Lægesekretæruddannelse er en super uddannelse, glæd dig!!

Held og lykke med begge projekter

D.

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for indput.

Frk.Ditte - Det var da skønt at høre fra én som netop er i gang med den uddannelse. Stort tillykke med at du snart er færdig.

Jeg håber så meget på at komme ind men er stdaig lidt nervøs hvis jeg skulle gå hen og blive gravid eller hvis jeg er blevet gravid og så skulle starte op på uddannelsen. Hvad gør jeg så - altså jeg mener hvis jeg er kommet ind men bliver gravid inden opstart - skal jeg så søge ind igen efter barsel eller kan man godt starte op og være gravid mon ?

Jeg vil så nødig gøre noget galt. Jeg kan jo godt forstå arbejdsgiver når sådan noget sker men det er jo ikke helt det samme det her vel ?

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

Jeg startede i okt som lægesekretærelev og blev gravid i december. Jeg havde været i behandling i ca 1 år på det tidspunkt og havde ikke i sinde at stoppe PB.
Jeg tager 1 års barsel og starter op hvor jeg slap på uddannelsen. Der er allerede min. 1 mere fra mit hold der er blevet gravid, så det er ikke et sjældent syn

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

I fatter ikke hvor glad jeg bliver for at høre det  for så skal jeg jo pludselig ikke vælge så kan det hele jo lade sig gøre - HVIS jeg altså komme ind

Anmeld

10. maj 2012

FrkDitte

Anonym skriver:

I fatter ikke hvor glad jeg bliver for at høre det  for så skal jeg jo pludselig ikke vælge så kan det hele jo lade sig gøre - HVIS jeg altså komme ind

Skriv du bare din ansøgning

Jeg mener også der var en på det sidste nye hold der var synligt gravid da hun startede, og hun gik vist på barsel ret hurtlig efter.

Der er rift om pladserne, det er blevet en populær uddannelse..

Hvor søger du henne?

D.

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg har søgt hos Region Hovedstaden, har faktisk gået ret længe og ventet på at de ville slå stillingerne op.

Ja jeg kan forstå at der er rigtig mange som søger og at man skal være ret heldig hvis man får en plads. Ansøgningen er sendt så nu krydser jeg bare fingre - jeg vil det virkelig gerne.

Anmeld

10. maj 2012

FrkDitte

Anonym skriver:

Jeg har søgt hos Region Hovedstaden, har faktisk gået ret længe og ventet på at de ville slå stillingerne op.

Ja jeg kan forstå at der er rigtig mange som søger og at man skal være ret heldig hvis man får en plads. Ansøgningen er sendt så nu krydser jeg bare fingre - jeg vil det virkelig gerne.

Ønsker dig al held og lykke!

Uddannelsen er blevet lagt om siden jeg startede. Nu kommer i på forskellige sygehuse, og det tror jeg er rigtig godt.

Jeg er selv på Bispebjerg Hospital og er rigtig glad for at være der. Har også fået job når jeg er færdig d. 30. juni.  

Vi blev faktisk spurgt om vi ville være med til jobsamtalerne..

Jeg har dog takket nej, da det er midt i min eksamentid..

D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.