Skal havde IQ test. Lige et spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.168 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2012

Anonym trådstarter

Mit barn har i bh haft en del problemer og der er derfor nu sat en pyskolog på som skal opsevere og lave nogle test på mit barn.

Nu har mit barns pædagog så fortalt at de tror hun har en meget høj IQ ud for nogle ting en 4 årig normalt ikke er så gode til som h_n klare uden problemer og derfor vil de få personen fra ppr til at lave en IQ test 

Nu kommer så mit spørgsmål. Hvad vil det betyde for mig barn vis de finder ud af h_n har højere IQ end h_n burdet havde i en alder af 4 år?

H_n bliver 5 år oktober.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Nettemor

Jeg ved det ikke med sikkerhed men jeg vil da tro at de så vil arbejde på at give hende nogle opgaver og udfordringer der matcher hendes IQ. Og måske før i skole hvis det er noget i ønsker.

Anmeld

10. maj 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Mit barn har i bh haft en del problemer og der er derfor nu sat en pyskolog på som skal opsevere og lave nogle test på mit barn.

Nu har mit barns pædagog så fortalt at de tror hun har en meget høj IQ ud for nogle ting en 4 årig normalt ikke er så gode til som h_n klare uden problemer og derfor vil de få personen fra ppr til at lave en IQ test 

Nu kommer så mit spørgsmål. Hvad vil det betyde for mig barn vis de finder ud af h_n har højere IQ end h_n burdet havde i en alder af 4 år?

H_n bliver 5 år oktober.

Umiddelbar tænker jeg at de vil lave de tests for at kunne give hende passende udfordringer.

Hvis hun har en højere IQ har hun brug for at blive stimuleret på hendes niveau, så jo før de opdager det jo bedre, såman altid vil kunne være opmærksom på at hun måske skal have nogen lidt sværere opgaver end de andre når hun begynder i skole, eller måske skal  før i skole  eller springe en klasse over.. you name it.. hvad end der skal til for at din datter bliver udfordret der hvor hun er mentalt.

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Jeg ved det ikke med sikkerhed men jeg vil da tro at de så vil arbejde på at give hende nogle opgaver og udfordringer der matcher hendes IQ. Og måske før i skole hvis det er noget i ønsker.

Ok.

Da jeg snakkede med dem i bh fortalte de at alt hvad de havde af puslespil keder min pus og de havde købt sådan nogle ting hvor man skal prøve at få skilt to ringe med en snor i fra hinanden og dette klare h_n meget hurtigt, samt en professer terning som h_n også kan lave  

Så de er nået der til hvor de pt ikke ved hvad de skal udfordre mit barn med.

Om de har tænkt på tidligére skolestart ved jeg ikke, men tænker om h_n ikke er for lille til det i nu? 

Jeg syntes jo stadig h_n er lille 

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Umiddelbar tænker jeg at de vil lave de tests for at kunne give hende passende udfordringer.

Hvis hun har en højere IQ har hun brug for at blive stimuleret på hendes niveau, så jo før de opdager det jo bedre, såman altid vil kunne være opmærksom på at hun måske skal have nogen lidt sværere opgaver end de andre når hun begynder i skole, eller måske skal  før i skole  eller springe en klasse over.. you name it.. hvad end der skal til for at din datter bliver udfordret der hvor hun er mentalt.

Det er helt sikkert bedre de opdager det nu end om flere år.

Syntes bare h_n stadig er lille og kan ikke forstå vis mit barn skulle havde højer IQ end jævnaldrende, selv har jeg aldrig været god i skolen.

Anmeld

10. maj 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Syntes bare h_n stadig er lille og kan ikke forstå vis mit barn skulle havde højer IQ end jævnaldrende, selv har jeg aldrig været god i skolen.

Næh, men nogen af tidens største genier er født af helt almindelige "bønder"..

Anmeld

10. maj 2012

Sakris

Anonym skriver:

Jeg passede 2 børn på et tidspunkt, hvor den ene havde en IQ langt over gennemsnittet. Han var lidt en rod, fordi han kedede sig. Så han blev tilbudt en plads på en skole for højt begavede børn, hvor han kunne være sammen med ligesindede. 

Man vil så vidt jeg ved ikke bare lade børn starte året før eller lade dem springe klasser over i Dk, da de har bedre af at være sammen med jævnaldrende.

Jeg tror at testedet vil testene blot vil have den konsekvens at h*n vil få opfyldt sine krav om større udfordringer og måske få sværere bøger når h*n starter i skole (hvis i vælger den normale folkeskole). 

Hvis det er kan du jo forhøre dig i foreningen "gifted children" og ellers har jeg læst flere artikler om denne gruppe børn, som du helt sikkert kan finde på google!

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Næh, men nogen af tidens største genier er født af helt almindelige "bønder"..

Sådan kan man også se på det

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Sakris skriver:

Jeg passede 2 børn på et tidspunkt, hvor den ene havde en IQ langt over gennemsnittet. Han var lidt en rod, fordi han kedede sig. Så han blev tilbudt en plads på en skole for højt begavede børn, hvor han kunne være sammen med ligesindede. 

Man vil så vidt jeg ved ikke bare lade børn starte året før eller lade dem springe klasser over i Dk, da de har bedre af at være sammen med jævnaldrende.

Jeg tror at testedet vil testene blot vil have den konsekvens at h*n vil få opfyldt sine krav om større udfordringer og måske få sværere bøger når h*n starter i skole (hvis i vælger den normale folkeskole). 

Hvis det er kan du jo forhøre dig i foreningen "gifted children" og ellers har jeg læst flere artikler om denne gruppe børn, som du helt sikkert kan finde på google!

Hmm.. Håber de så kan give mere udfordring i bh.

Undrer mig godt nok også over at h_n allerede kan regne når der er to hunde et sted og tre et andet så regner h_n frem til at der er  fem hunde i alt 

Anmeld

10. maj 2012

Nettemor

Jeg kan godt forstå du synes det er en overvældende besked at få. Men mange børn som har højt IQ hvor det ikke er opdaget bliver ballade magere fordi de keder sig. Så super godt at du har en BH som opdager det så tidligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.