Hjælp lige en gang...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Kay

hvis jeg var jer ville jeg gøre på den måde du beskriver... da det lydder som en rigtig god løsning for jer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Kay skriver:

hvis jeg var jer ville jeg gøre på den måde du beskriver... da det lydder som en rigtig god løsning for jer...

Ja, jeg tror også det bliver sådan, for jeg ville nu alligevel ikke kunne lade være at fortælle min familie og nærmeste det, ville bare fortælle at for mig er der det store bryllup i vente, og det her er mest af alt for at sikre hinanden 

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Jamen noget buffet fx.. Meget af det kan du jo ha gjort klar inden og så bare lige var nogle flutes.. Så fx lidt pastasalat og kartoffelsalat, frikadeller og salat og sådan lidt forskelligt

Det lyder som en gd ide, så kan det hele nemlig klares på forhånd 

TAK! 

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Vi gik på rådhuset Juridiske årsager, og har planer om et krkebryllup senere når der er sparet penge op

Så du venter ligeså på det store bryllup. 

Fik i ringe på på rådhuset?

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

vitapigen skriver:

Altså jeg/vi har haft samme tanke da vi ventede baby, med at blive gift på rådhuset og senere få velsignelsen i kirken når pengene var til det.

Men men men... nu kender jeg min kæreste ALT for godt. Han vil hellere end gerne blive gift på rådhuset og så var det hele jo overstået... Og så lade være med at holde kæmpe bryllupsefest senere, som aftalt. Han er SÅ nærig, og kan ikke se hvorfor man skal bruge så mange penge for 1 dag.

Så vi valgte at få sikret hinanden gennem papir... Og så kompliceret er det altså heller ikke

Nu ved jeg jo at min kæreste også godt kunne tænke sig et kirkebryllup med stor fest til. Meeeen jeg er da også lidt nervøs for om det kirkebryllup så nogensinde bliver til noget, når vi nu engang har sagt ja på rådhuset. 

Har i så været gennem en adovkat, og kan du huske hvad prisen ca ligger på?

Anmeld

10. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

Så du venter ligeså på det store bryllup. 

Fik i ringe på på rådhuset?

Nej vi ændrede hverken efternavne eller ringe eller noget. 

Bare et kærligt minde. 

Tror desværre der går en del år før kirkebrylluppet bliver, da vi vil spare op og ikke har noget særligt nu

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

lassemor07 skriver:

Det er en rigtig god ide og sikre hinanden og i det mindste børnene vis man ikke gå ud og betaler for et testamente
Mine forældre med gift på rådhuset for af sikre hinanden i alt hemmelighed og sige ja til hinanden fordi pengene ikke var til det hele store så da min lillebror blev døbt fik de så den kirkelige velsignelse
Min svigerien er også lige blevet gift på rådhuset i næsten alt hemmelighed hendes veninde og hendes kæreste stod som vidner men de holder også først det hele store når de engang har råd
Jeg kan godt følge sig for min drøm er også det hele store og ikke noget rådhus her men man kan jo aldrig vide om det går galt( alsår døden) så bedre af sikre hinanden
Vis i vil havde det i fuldt hemmelighed så kan rådhusete stille folk som vidner
Ellers vis det skal være med familien så synes jeg i skal gå ud og spise en hyggeligt middag bagefter og fejre jeres kærlighed som det jo i bund og grund er om det så er på rådhuset eller i kirken

Det her handler i bund og grund også om at sikre hinanden og børnene,  da pengene jo som sagt ikke er til drømmen om stort kirkeligt bryllup lige nu. Men jeg har nu stadig lidt svært ved at se mig selv troppe op på rådhuset, og tage det alvorligt når det nu SLET ikke er mig.

Men derfor tror jeg nu også jeg vælger at se det hele som en "forlovelse" og så klare vi den selv på rådhuset, muligvis med vores begge forældre, og så noget hygge i haven efterfølgende med forældrenes påhæng, samt vores søskende

Og så må tiden jo vise hvornår der er råd til drømme bryllyppet i kirken og med stor fest efterfølgende 

Anmeld

10. maj 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Det lyder som en gd ide, så kan det hele nemlig klares på forhånd 

TAK! 

Det var så lidt

Du må lige komme med en bette opdatering når du ved hvad der sker Du er velkommen til at skrive pb til mig når det er

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Det var så lidt

Du må lige komme med en bette opdatering når du ved hvad der sker Du er velkommen til at skrive pb til mig når det er

Det kan du tro jeg vil gøre! nu har jeg lagt nogle muligheder på bordet for min kæreste, og så skal han lige ha lov at tygge lidt på det

Anmeld

11. maj 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

Godaften piger,

Min kæreste og jeg har købt rækkehus fra 1/7 , og igår var vi i banken  for at gennemgå vores nye budget fra juli 2012. Alt ser rigtig godt ud, og vores bank er ikke nervøse for at vi kommer til at sidde for stramt i det økonomisk.

Til august får vi barn nummer 2, og vi kom dermed til at tale med vores bankdame om hvordan og hvorledes vi var forsikret hvis der skulle ske en af os noget, hendes råd ville være at vi enten blev gift eller betalte os fra t få papirer på hinanden, så hvis der i væreste tilfælde skulle ske en af os noget, kunne den anden stadig for en periode blive siddende i huset, og alt økonomisk ville være i orden, og ikke være noget af det første man skulle til at tænke på.

Nu kommer mit spørgsmål så bare, jeg vil da rigtig gerne giftes med kirke, stor kjole, flot fest, lækker mad og alle dem jeg holder af, men eftersom bankens råd var at vi skulle få det gjort foholdsvis hurtigt, så er det ikke ligefrem realistisk, da de penge ikke ligefrem er til at finde nogen steder, slet ikk nu når vi lige har købt hus! 

Vi har talt om at vi så ville gå på rådhuset og sige ja til hinanden, og så bare holde en hyggelig midag med vores forældre, så ville vi på et senere tidspunkt, om nogle år når pengne er til det holde det bryllup vi begge gerne vil ha! Men er det helt forkert at gå op på rådhuset sige ja til hinanden, og så ikke betragte det som man er blevet gift, men bare se det som en forlovelse (hvor vi så økonomisk er sikret til hinanden, hvis det væreste skulle ske). Jeg ville OVERHOVEDET ikke betragte mig selv som gift, ved at gå på rådhuset, da jeg jo drømmer om det store bryllup med det hele! Men kan man godt se sådan på det, og så sige til folk at vi har valgt at gå på rådhuset pga sikkerheden i det med huskøb og at ha 2 børn sammen, men at vi selv kun ser det som en forlovelse og at brylluppet ville finde sted når der er råd ti det, måske om nogle år? 

Synes selv det her blev lidt kringlet, nok fordi jeg altid har sagt jeg bare ikke skulle giftes på et rådhus, og nu står vi så i en situation hvor vi er nødt til at tænke på hinanden samt vores børn, da der pludselig er mange penge imellem os!?

Skal også lige høre jer, hvordan ville i holde sådan en dag, hvis det bare skulle være for jeres forældre og søskende, og ikke skal være noget stort, havde tænkt noget frokost/mad i haven, men hvad kunne det være - nogle forslag? 

Det er bedst at forsikre jer og festen og selve brylluppet kan I jo så få en anden gang  Og spare op til. Og I er da mere end velkomne til at sige det som det er og ikke betragte det som et rigtigt bryllup 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.