Godaften piger,
Min kæreste og jeg har købt rækkehus fra 1/7 , og igår var vi i banken for at gennemgå vores nye budget fra juli 2012. Alt ser rigtig godt ud, og vores bank er ikke nervøse for at vi kommer til at sidde for stramt i det økonomisk.
Til august får vi barn nummer 2, og vi kom dermed til at tale med vores bankdame om hvordan og hvorledes vi var forsikret hvis der skulle ske en af os noget, hendes råd ville være at vi enten blev gift eller betalte os fra t få papirer på hinanden, så hvis der i væreste tilfælde skulle ske en af os noget, kunne den anden stadig for en periode blive siddende i huset, og alt økonomisk ville være i orden, og ikke være noget af det første man skulle til at tænke på.
Nu kommer mit spørgsmål så bare, jeg vil da rigtig gerne giftes med kirke, stor kjole, flot fest, lækker mad og alle dem jeg holder af, men eftersom bankens råd var at vi skulle få det gjort foholdsvis hurtigt, så er det ikke ligefrem realistisk, da de penge ikke ligefrem er til at finde nogen steder, slet ikk nu når vi lige har købt hus!
Vi har talt om at vi så ville gå på rådhuset og sige ja til hinanden, og så bare holde en hyggelig midag med vores forældre, så ville vi på et senere tidspunkt, om nogle år når pengne er til det holde det bryllup vi begge gerne vil ha! Men er det helt forkert at gå op på rådhuset sige ja til hinanden, og så ikke betragte det som man er blevet gift, men bare se det som en forlovelse (hvor vi så økonomisk er sikret til hinanden, hvis det væreste skulle ske). Jeg ville OVERHOVEDET ikke betragte mig selv som gift, ved at gå på rådhuset, da jeg jo drømmer om det store bryllup med det hele! Men kan man godt se sådan på det, og så sige til folk at vi har valgt at gå på rådhuset pga sikkerheden i det med huskøb og at ha 2 børn sammen, men at vi selv kun ser det som en forlovelse og at brylluppet ville finde sted når der er råd ti det, måske om nogle år?
Synes selv det her blev lidt kringlet, nok fordi jeg altid har sagt jeg bare ikke skulle giftes på et rådhus, og nu står vi så i en situation hvor vi er nødt til at tænke på hinanden samt vores børn, da der pludselig er mange penge imellem os!?
Skal også lige høre jer, hvordan ville i holde sådan en dag, hvis det bare skulle være for jeres forældre og søskende, og ikke skal være noget stort, havde tænkt noget frokost/mad i haven, men hvad kunne det være - nogle forslag?