Skruk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

Amanda-P

Hej damer!

Jeg flyder også med på skruk bølgen! Selvom jeg altid har glædet mig til at få børn og snakket meget om det, har det det sidste halve års tid fyldt ekstra meget i mit hovede.
Jeg er 22 år og har været sammen med min skønne kæreste i snart 2,5 år. Han er færdiguddannet og har fast job, som han er meget glad for. Jeg er ved at læse til pædagog og i øjeblikket er jeg i praktik i en vuggestue. Så det gør heller ikke sagen bedre, at arbejde med små helt fantastiske unger hver dag!  

Vi flyttede i en ny 3 værelses andelslejlighed sammen for nogle måneder siden. Der var en masse ting der faldt sammen med flytningen og jeg begyndte at blive meget stresset. Det resulterede i at min menstruation blev udskudt 16 dage. Så i de 16 dage vidste vi ikke om jeg var gravid eller ej, men da menstruationen kom blev vi alligevel skuffede selvom vi overhovedet ikke havde planlagt at vi skulle have børn foreløbig. Men efter episoden har både min kæreste og jeg tænkt rigtig meget på om vi skulle kaste os ud i det, eller gøre som planlagt - vente til jeg er færdig med min uddannelse, om 3 år.
Jeg synes det er en rigtig svær situation og stå i, for jeg har allermest lyst til bare at lave et dejligt barn med min kæreste, nu da vi har fundet os et dejligt sted at bo og jeg føler at vi har styr på tingene. Men på den anden side er jeg bange for at vi ikke kan få økonomien til at køre rundt hvis der kommer en lille én og jeg er jo i fuld gang med min uddannelse!?
Der sker jo ikke noget ved at vente, ville en fornuftig person sige..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

come2

Amanda-P skriver:

Hej damer!

Jeg flyder også med på skruk bølgen! Selvom jeg altid har glædet mig til at få børn og snakket meget om det, har det det sidste halve års tid fyldt ekstra meget i mit hovede.
Jeg er 22 år og har været sammen med min skønne kæreste i snart 2,5 år. Han er færdiguddannet og har fast job, som han er meget glad for. Jeg er ved at læse til pædagog og i øjeblikket er jeg i praktik i en vuggestue. Så det gør heller ikke sagen bedre, at arbejde med små helt fantastiske unger hver dag!  

Vi flyttede i en ny 3 værelses andelslejlighed sammen for nogle måneder siden. Der var en masse ting der faldt sammen med flytningen og jeg begyndte at blive meget stresset. Det resulterede i at min menstruation blev udskudt 16 dage. Så i de 16 dage vidste vi ikke om jeg var gravid eller ej, men da menstruationen kom blev vi alligevel skuffede selvom vi overhovedet ikke havde planlagt at vi skulle have børn foreløbig. Men efter episoden har både min kæreste og jeg tænkt rigtig meget på om vi skulle kaste os ud i det, eller gøre som planlagt - vente til jeg er færdig med min uddannelse, om 3 år.
Jeg synes det er en rigtig svær situation og stå i, for jeg har allermest lyst til bare at lave et dejligt barn med min kæreste, nu da vi har fundet os et dejligt sted at bo og jeg føler at vi har styr på tingene. Men på den anden side er jeg bange for at vi ikke kan få økonomien til at køre rundt hvis der kommer en lille én og jeg er jo i fuld gang med min uddannelse!?

Vi er lidt i samme båd.

Jeg skal studere igen til sommer og kæresten har job.

Vi har prøvet 1½ år +/-, og fortsætter selvom jeg starter på skolen.

Vi kan godt få det til at hænge sammen.

Prøv at regn lidt på det, læg et fornuftigt budget og tag den derfra.

Anmeld

9. maj 2012

Zeus

Amanda-P skriver:

Hej damer!

Vi klarer os fint, på s.u og kh, og 2 børn
Vi har ikke råd til de vilde udskejelser, men der er mad på bordet hver dag, og stadig penge til en softice eller 2

Dog vil jeg gerne advare lidt imod sygedage og skole.. Cajsa (min yngste) har været RIGTIG meget syg det sidste år, hvor hun er begyndt i dp, og jeg ville have fået en del fravær, hvis ikke det var fordi min kæreste er sygemeldt, og kan tage sig af hende når det er.. Men hvis i har en farmor eller mormor der vil være villig til at give en hånd, så er det jo perfekt

Anmeld

9. maj 2012

lassemor07

Amanda-P skriver:

Hej damer!

Keder det godt og man bliver bare mere og mere utoldmodig
Men de kloge siger af man skal vente til man har en uddandelse men man kan godt tage uddanelse mens man har barn efter barselen
Jeg var godt nok uddanet landmand først men skiftet erhverv efter barsels så tog SSHen
Men kan godt mærke min skrukhed også er begyndt af melde stærkt den har været der i et par år men den er kommet rigtig stærkt efter jeg har fundet sammen med kæresten

Anmeld

9. maj 2012

DitteFisk

Åh jeg kender det

Jeg er heldigvis selv snart færdiguddannet pædagog så vi starter PB om en lille måned <3  

Vi har så en dreng i forvejen, og det har gået rigtig godt på SU det er faktisk en dejlig befrielse at gå i skole og have lille barn.. man har meget mere fritid end hvad man ville have med fuldtidsjob jeg kan hente ham inden 15 hver dag fra børnehave

Hvis i så planlægger barn mens du går på seminariet så vil jeg næsten råde dig til at gøre det i starten (som nu.. havde du ikk 3 år tilbage?) for jo længere tid der går, jo mere knyttet bliver man til sin klasse og vil ikke undvære dem ;D sådan har jeg det i hvert fald. Vi snakkede nemlig om allerede at begynde sidste år, men jeg vil så gerne afslutte min uddannelse sammen med dem jeg går med og det kan jeg nå hvis vi starter projekt baby her snart ;D wee

Anmeld

10. maj 2012

Amanda-P

Det er netop alle de samme tanker jeg har gået med, så det er dejligt også at høre det fra andre! ;D Det med at det kan være en fordel at være under uddannelse mens man har et barn og at jeg ikke har knyttet mig så meget til min klasse endnu, da jeg har 3 år tilbage, har min kæreste og jeg også snakket om! Men hvis vi nu skulle planlægge det så jeg ikke har termin midt i et semester, hvornår skal man så satse på at gå i gang med plan baby? Er det så mest fornuftigt at prøve at planlægge det så jeg har termin i sommerferien? Eller gør det ikke den store forskel for det videre forløb, hvornår man skal føde? Og tusind tak for alle de super gode svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.