Jeg er første gangs fødende og er nu 40+1, og det er selvfølgelig nederen, da jeg glæder mig til at få min lille pige i armene.. 
Jordemoren fik det igår til at lyde som om alle første gangs fødende gik til igangsættelse i 41+3..
Men nu ville jeg gerne hører jer dejlige piger/kvinder hvornår i fødte, eller om faktisk ventede til igangsættelsen?
Jeg gik 13 dage over tiden og blev så sat i gang.
Jeg har stemt igangsættelse, men der manglede lidt nogle muligheder for mit vedkommende, for indtil de lavede det om sidste år blev man ikke sat i gang før man var gået ind i uge 43 og enda tit midt i den. Jeg var heldig "kun" at gå 13 dage over tiden da jeg havde meget bækkenløsning blev jeg sat i gang før. Skulle have været sat i gang til termin, men var sat til juleaften og i helligdagene ville de ikke sætte i gang, men kun tage akutte ting.
Da jeg var til 8-ugers undersøgelse fortalte lægen mig at nu havde man lavet reglerne om så man satte i gang i uge 41. Tak for lort tænkte jeg bare...kunne I ikke have vedtaget det sådan ca 9 uger før

MEN det er langt fra alle der skal sættes i gang. Du kan sagtens ske at føde af dig selv 
Anmeld