ungmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 
Er glade for positive svar.

Min kæresten og jeg har været sammen i lidt over 1 år og lige nu er jeg ikke færdig med nyde vores alene uden at skulle tænke på et barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

Hej unge forældre 

Jeg er en pige som bliver 18 i år og har en kæreste på 19. Vi har ingen planer om børn nu, men vil gerne have børn på et tidspunkt.

Jeg vil være færdig med min uddannelse når jeg er 20. Jeg kan selv bestemme om jeg tager mer uddannelse bagefter. 
Jeg kunne godt forstille mig at få mit første barn når jeg er 21-22 år.  Altså kun hvis vi er klar til det, økonominen er til det, vi har et godt sted at bo, vores forhold er godt osv. Vil ikke sæt et barn i verden hvis jeg ikke vil kunne give barnet hvad det har brug for. 

Jeg har hørt flere sige at det er fortidlig at få et barn som 21 årige. Min mor har sagt det samme og min svigerforældre har også sagt det. Min far ved jeg ikke hvad ville sige til det hvis jeg fik barn som 21-22 årige. 

Her den anden sidder min kæreste,svigermor og jeg og snakker. Ved ikke hvordan vi kommer ind på børn, men min svigermor siger jeg synes i skal vente med at få børn, men det er noget i selv bestemmer. Også selvfølgelig venter vi. Vi skal ikke have børn nu.

Jer der har fået barn planlagt i starten af 20'erne hvad har familie og venner sagt til det? 

Synes du gor dig nogen fornuftige tanker omkring det a få børn og have et stabilt liv. 

Hvis de ting er opfyld om 2-3 år, som i snakker om og i har økonomien i orden, været ude a rejse eller opleve noget sammen, synes jeg da starten a 20'erne er en dejlig alder. 

Bare hav de fundementale ting i orden

Anmeld

10. maj 2012

signe.

Hej unge forældre 

Jeg er en pige som bliver 18 i år og har en kæreste på 19. Vi har ingen planer om børn nu, men vil gerne have børn på et tidspunkt.

Jeg vil være færdig med min uddannelse når jeg er 20. Jeg kan selv bestemme om jeg tager mer uddannelse bagefter. 
Jeg kunne godt forstille mig at få mit første barn når jeg er 21-22 år.  Altså kun hvis vi er klar til det, økonominen er til det, vi har et godt sted at bo, vores forhold er godt osv. Vil ikke sæt et barn i verden hvis jeg ikke vil kunne give barnet hvad det har brug for. 

Jeg har hørt flere sige at det er fortidlig at få et barn som 21 årige. Min mor har sagt det samme og min svigerforældre har også sagt det. Min far ved jeg ikke hvad ville sige til det hvis jeg fik barn som 21-22 årige. 

Her den anden sidder min kæreste,svigermor og jeg og snakker. Ved ikke hvordan vi kommer ind på børn, men min svigermor siger jeg synes i skal vente med at få børn, men det er noget i selv bestemmer. Også selvfølgelig venter vi. Vi skal ikke have børn nu.

Jer der har fået barn planlagt i starten af 20'erne hvad har familie og venner sagt til det? 

Jeg blev mor som 22 årig og havde 2 børn inden jeg blev 24 Min familie så intet negativt ved det på noget tidspunkt. Min kæreste og jeg var begge færdiguddannede og havde vores gård så vores fundament var fint opbygget

Tror det er mere at I siger nu at I vil have børn som 21-22 årige der skræmmer dem, fordi de så måske er bange for at I bliver gravide tidligere fordi at I har udtrykt et ønske om det. Når I så er omkring de 21, 22 og har styr på uddannelse og det hele, er jeg sikker på at de ser det fra et andet synspunkt og bare vil glæde sig til at blive bedsteforældre

Anmeld

10. maj 2012

Ka+Ma=Be

Det er der jo mange holdninger om! Men jeg synes bestemt ikke der er for tidligt. For tidligt er i mine øjne - groft sagt - før man fylder de 20. Alt kommer jo an på modenhed, økonomi, forhold mm. ligemeget om man er 18 eller 25

Men i min familie har de stort set alle fået børn inden de blev 23 Så jeg blev lige alderspresident med mine 24 år

Anmeld

10. maj 2012

Sille86

Hejsa... Jeg var planlagt gravid og fødte min søn da jeg var 21.... Vi havde begge god familie opbakning, venner og veninder som ikke var samme sted i livet sladrede og havde det mærkeligt med det, men det siger vidst mere om dem end så meget andet.. I hvertfald var det en fantastisk anledning til at få sorteret ud i venne kredsen... De tætteste venner og veninder bakkede selvfølgelig 100 procent op..

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Deligt at høre hvad i mener og har oplevet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.