Slut med middagssøvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.311 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. april 2009

Tynen

Kan det passe at Stella ikke skal sove til middag mere?

Hun har været så drønsjov hele dagen og har virkelig hygget sig så hun blev puttet ud en time senere, selvom hun ikke viste tegn på træthed.

Nu har hun lagt i en time og råbt: Piii, piii (Pip, pip) og Fuuuu (Fugl) i babyalarmen og virker ikke som om hun gider at sove.
Får hende dælme aldrig i seng hvis hun først går kold kl. 15.

Bonus: Hun plejer kun at sove max en time ved DPén

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2009

bette

hmm mikkel gider heller ikke rigtig sove til middag når vi er herhjemme.. jeg kæmper også med at prøve.. men har givet op.. hvis han ik er træt er han jo ik træt.. han bliver jo heller ikke stimulleret på samme måde som hos dp..

Anmeld

18. april 2009

linemus

Det lyder godt nok tidligt. Jeg ville dø, hvis jeg ikke fik "mine pauser" i weekenden. Her sover de stadig 2-3 timer.

Men jeg kan godt se, hvis hun kun knap sover en time hos dp, så er det ikke sikkert hun har behovet hjemme i weekenden. Der er bare nogle børn, der ikke behøver så meget søvn. Du må jo se på, hvordan hun opfører sig resten af dagen.

Anmeld

18. april 2009

Tynen

linemus skriver:

Det lyder godt nok tidligt. Jeg ville dø, hvis jeg ikke fik "mine pauser" i weekenden. Her sover de stadig 2-3 timer.

Men jeg kan godt se, hvis hun kun knap sover en time hos dp, så er det ikke sikkert hun har behovet hjemme i weekenden. Der er bare nogle børn, der ikke behøver så meget søvn. Du må jo se på, hvordan hun opfører sig resten af dagen.

WHÅRT!! 2-3 TIMER!!!
WOW!
Det har jeg dælme aldrig prøvet (Kun om natten)

Men nu har hun aldrig været god til at tage en morfar om dagen, så måske er det bare ved at være tid?
Hun endte med at sove et kvarter og så var hun klar til at give den gas til kl. 20.
Hun sov så til gengæld med det vuns

Anmeld

18. april 2009

Siber

Hej,
ja jeg har også haft det i tankerne. Johanna er bare en festabe når hun kommer i seng. Hun bliver lagt kl. 19 ca og nogen gange er den 20.30-21 inden hun går omkuld. Hun sover også 2-3 timer til middag.
I dag vågnede hun kl 6 (GGGRRRRR) men blev lagt ud kl ca 11, og i dag faldt hun i søvn kl 19.15.
I weekende er vi ikke så flinke til at ligge hende ud i tide, dvs den bliver tit kl. 13 så sover hun til 15-16 stykker, også er den helt gak! Jeg ved hellere ikke om det er fordi her er så pokkers lyst om aftenen i Norge, og vi har ikke fået mørklægningsgardiner endnu!

Farmand var alene med tøserne den ande weekend, og han havde spurgt om hun ville ud og putte, og barnet sagde selvfølgelig nej, så hun klarede dagen med bravur! Jeg ved sku ikke, men som de andre skriver har nogen brug for mere søvn end andre!
Alma var omkring 2½ år da hun stoppe med at sove til middag i weekende, og omkring de 3 da det stoppede helt!
Men er vi ude og køre i bil, så kan Alma stadigvæk godt tage sig en morfar!

Nå det blev en længere smørre
Knus Siber

Anmeld

18. april 2009

Anja

Elias kunne ikke undvære sin middagslur.

Han sover 3 - 3½ time til middag og det er uanset om han er i dp eller hjemme. Faktisk kommer han selv og siger " sut, sove" når kl nærmer sig 12.

Han sover kl 20.00 - 06.30/7.00.

Jonas var over 3 år før han droppede middagsluren og næsten til det sidste sov han altid 3 timer til middag.

Anmeld

18. april 2009

BellaT

Phillip tog også lige 3 dage uden middagslur her i påskeferien! Men så havde han også sovet til kl. 8.00.
Da hverdagene startede igen var han igen inde i en rytme der siger: op kl. 6.30 - middagslur ca. kl. 12.15 og i seng kl. 20.00. Han sover normalt 2 timer til middag.
Hvis Stella sover max 1 time i dagpleje hvor der er fuld fart på og legekammerater, tjaaaee, så kan det da godt være at hun ikke har brug for middagsluren derhjemme...

Anmeld

18. april 2009

Mie A

Ja, jeg synes også at det lyder tidligt - men børn er jo forskellige.

Simon sover snildt 3 timer til middag - ja, nogle dage næsten 4 timer. Han elsker sin middagslur - og ville ikke kunne undvære den (og det ville hans mor heller ikke kunne endnu - altså undvære at han sover til middag!!)

Anmeld

19. april 2009

ka li ja

hvis hun er sådan der, ville jeg droppe luren, men nu har hun jo heller aldrig været den der har sovet meget.
men her sover han stadig 2-4 timer.. vi elsker at sove

Anmeld

19. april 2009

Monica

Her er det op ca kl 6 - middagslur kl 12.30, ca 2-3 timer. I seng 19.30 ca... Og han (heller ikke jeg) kunne undvære den...

Moni

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.