Skrøne eller rigtigt?:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.999 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Ønskebarnet12

Hej smukke damer! :-) 

En fra min mors familie, som ville have at deres baby skulle have blå øjne, hendes mand havde sat på alle væggene inde på deres soveværelse billeder af smukke babyer med blå øjne, og da babyen blev født havde babyen blå øjne, idag er hende der har blå øjne omkring de 35 år, og alle hendes søskende har mørkebrune øjne, og ingen i deres familie har blå øjne, så hvad tror i det er en skrøne eller ? 

Jeg synes det sjovt hvis det er muligt for så vil jeg da kigge på grønne øjne, da mine øjne er mega mørke brune og min mands er medium brune :-p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Nettemor

Jeg tror ikke på det.. Men jeg har helelr aldrig hørt om det.. Men jeg tvivler på at billeder på en væg kan gå ind og ændre noget der er genetisk bestemt..

Anmeld

8. maj 2012

Happiness

Ahrrrr... Det er uden tvivl en skrøne! Barnet kan jo få blå øjne selv om forældrene ikke har. Hvis en af bedsteforældrene fx har blå øjne.

Så hvis en af jeres forældre har grønne øjne er der en mulighed... 

Så med mindre I synes det er hyggeligt med en masse billeder af fremmede børn med grønne øjne i soveværelset, ville jeg nok vælge andet vægudsmykning

Anmeld

8. maj 2012

morbibi

Ønskebarnet12 skriver:

En fra min mors familie, som ville have at deres baby skulle have blå øjne, hendes mand havde sat på alle væggene inde på deres soveværelse billeder af smukke babyer med blå øjne, og da babyen blev født havde babyen blå øjne, idag er hende der har blå øjne omkring de 35 år, og alle hendes søskende har mørkebrune øjne, og ingen i deres familie har blå øjne, så hvad tror i det er en skrøne eller ? 

Jeg synes det sjovt hvis det er muligt for så vil jeg da kigge på grønne øjne, da mine øjne er mega mørke brune og min mands er medium brune :-p

Det er langt fra sandt - altså en skrøne . Øjenfarven er arveligt, de ligger i dine gener

Anmeld

8. maj 2012

Clisolka

Aaaarh det må vist være en skrøne! Øjenfarven er genetisk bestemt  

Anmeld

8. maj 2012

Aagaard

HEEEEELT sikkert en skrøne.

Man har to "par" øjne et fra ens mor og et fra ens far.
Hvis ens far har et par blå og et par brune gener - så er hans øjne brune
Hvis ens mor har på sammen måde et par glå og et par brune gener og dermed brune øjne.

Så kan de give barnet:
1 fra mor Brun og fra far brun = baby med brune øjne
2 fra mor brun og fra far blå = baby med brune øjne
3 fra mor blå og fra far brun= baby med brune øjne
4 fra mor blå og fra far blå = baby med blå øjne

Der er altså 25% chance for brune øjne hvis begge forældre er indehavere af et sæt blå og et sæt brune øjne :-)

Anmeld

8. maj 2012

Princesspigen

Ønskebarnet12 skriver:

jeg tror mest det er en skrøne.. det har noget med gener at gøre.. der er sikkert et eller andet sted i familien en med blå øjne..

Anmeld

8. maj 2012

Aagaard

Aagaard skriver:

HEEEEELT sikkert en skrøne.

Man har to "par" øjne et fra ens mor og et fra ens far.
Hvis ens far har et par blå og et par brune gener - så er hans øjne brune
Hvis ens mor har på sammen måde et par glå og et par brune gener og dermed brune øjne.

Så kan de give barnet:
1 fra mor Brun og fra far brun = baby med brune øjne
2 fra mor brun og fra far blå = baby med brune øjne
3 fra mor blå og fra far brun= baby med brune øjne
4 fra mor blå og fra far blå = baby med blå øjne

Der er altså 25% chance for brune øjne hvis begge forældre er indehavere af et sæt blå og et sæt brune øjne :-)

Sludder der er 25% chance for BLÅ øjne!

Anmeld

8. maj 2012

Ønskebarnet12

Sjovt nok har ingen fra familien blå øjne, da det er min mormors familie, men jeg håber da min søn får min fars øjne de er grøn, brune :-) og han er sku da en flot gammel mand:-) 

Synes denne historie var sjov og troede virkelig på den haha

Anmeld

8. maj 2012

Aagaard

Der er jo også 75% chance for brune øjne - så det er jo intet under hvis alle er gået hen og har fået brune øjne - og man kan jo ikke se på en person om de har brune/brune eller Brune/blå øjne. De er jo bune alligevel

Men historien er da mega sød - Jeg vil da oss ha en mand der sætter billeder af søde babyer op alle vejne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.