40+0 og sidste jordemor besøg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.648 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

JH12

40+0, sidste jordemor besøg - Lille skat kom NU!

Så kom terminsdatoen 8. maj . og der er ingen tegn til fødsel endnu..
Min tålmodighed er fuldstændig forsvundet ..

Har idag været ved jordemoren, det gik egentlig ganske udmærket - Bettepigen blev skønnet til 3500 gram, og havde rigtig fin hjertelyd ..
Men til trods for store bækkensmerter har jeg først fået tid til igangsættelse 41+3 (18. maj.). Og jordemoren fik det til at lyde som om, jeg skulle forvente at gå indtil da  Da hun sagde støreste dele af alle første gangs fødende gik indtil igangsættelsen.. ØV ..

Vægten siger +19 kg. (har tabt et kg den sidste uge.)

Ønsker mig en masse Ve-støv så der forhåbentlig snart kan komme gang i fødsel.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Majbrit

Det får du i hvert fald fra mig!

Din mave er godt nok fin og rund, og hun er jo bare en total gennemsnitligt baby mht. vægten Håber hun snart vil ud, så du ikke skal gå 10 dage mere, kan godt forestille mig det virker uoverskueligt!

Hepper på Alma

Anmeld

8. maj 2012

Monis

Joyce1986 skriver:

40+0, sidste jordemor besøg - Lille skat kom NU!

Så kom terminsdatoen 8. maj . og der er ingen tegn til fødsel endnu..
Min tålmodighed er fuldstændig forsvundet ..

Har idag været ved jordemoren, det gik egentlig ganske udmærket - Bettepigen blev skønnet til 3500 gram, og havde rigtig fin hjertelyd ..
Men til trods for store bækkensmerter har jeg først fået tid til igangsættelse 41+3 (18. maj.). Og jordemoren fik det til at lyde som om, jeg skulle forvente at gå indtil da  Da hun sagde støreste dele af alle første gangs fødende gik indtil igangsættelsen.. ØV ..

Vægten siger +19 kg. (har tabt et kg den sidste uge.)

Ønsker mig en masse Ve-støv så der forhåbentlig snart kan komme gang i fødsel.

Ja tak. Så nåede vi begge afsted til jordemoder alligevel

ØV øv -de har det vist for godt derinde.

Jeg var inde ved den 3. jordemoder på 3 gange. Men hun var nu meget sød.

Da jeg sagde, at jeg havde mærket noget mindre live de sidste par dage, blev jeg sendt til en hjertestrimmel og skanningskontrol på syghuset. Puha jeg blev pludseligt helt nervøs!!! Så min mand og jeg var lige et par timer på sygehuset. Heldigvis så alt fint ud -og de troede hun måske var mere stille og rolig pga. at fødslen nærmer sig(jeg håber)

I følge skanningen vejer hun omkring de 3800 g. Så hun er da vist ved at være færdigbagt Hovedet har også endeligt sat sig fast....

Så nu er det bare tilbage til at vente...................

Jeg blev tidligst sat i gang mandag eller tirsdag i næste uge - det er jeg 41+4 / 41+5. Puha håber godt nok det snart starter af sig selv!!!

Jeg sender masser af vestøv afsted til dig, og håber at der snart sker noget!

-Helst på samme tid/dag som mig, for ellers bliver jeg lidt misundelig

Anmeld

8. maj 2012

JH12

Majbrit skriver:

Det får du i hvert fald fra mig!

Din mave er godt nok fin og rund, og hun er jo bare en total gennemsnitligt baby mht. vægten Håber hun snart vil ud, så du ikke skal gå 10 dage mere, kan godt forestille mig det virker uoverskueligt!

Hepper på Alma

TAK  Håber bestemt heller ikke jeg skal gå 10 dage endnu, det holder jeg slet ikke til, min tålmodighed er lig med INGENTING tilbage ..

Alma, hep hep hep

Anmeld

8. maj 2012

JH12

Monis skriver:

Ja tak. Så nåede vi begge afsted til jordemoder alligevel

ØV øv -de har det vist for godt derinde.

Jeg var inde ved den 3. jordemoder på 3 gange. Men hun var nu meget sød.

Da jeg sagde, at jeg havde mærket noget mindre live de sidste par dage, blev jeg sendt til en hjertestrimmel og skanningskontrol på syghuset. Puha jeg blev pludseligt helt nervøs!!! Så min mand og jeg var lige et par timer på sygehuset. Heldigvis så alt fint ud -og de troede hun måske var mere stille og rolig pga. at fødslen nærmer sig(jeg håber)

I følge skanningen vejer hun omkring de 3800 g. Så hun er da vist ved at være færdigbagt Hovedet har også endeligt sat sig fast....

Så nu er det bare tilbage til at vente...................

Jeg blev tidligst sat i gang mandag eller tirsdag i næste uge - det er jeg 41+4 / 41+5. Puha håber godt nok det snart starter af sig selv!!!

Jeg sender masser af vestøv afsted til dig, og håber at der snart sker noget!

-Helst på samme tid/dag som mig, for ellers bliver jeg lidt misundelig

Ja det var jo idag, vi gerne skulle have haft vores babyer i armene, og ingen jordemor besøg.. men så heldige er vi åbenbart ikke  ..

Babyer kom nu ud!

Jeg kan godt forstå du blev noget nervøs efter du blev sendt til scanning, men dejligt at alt så fiint ud.. 3800 det var ellers noget af en fin vægt  Er det først sat sig fast nu her, hovedet altså?

Ja vi må vente lidt mere endnu, desværre  Puha det er en uge endnu, hvis jeres lille pige ikke beslutter hun er klar inden, hvilket jeg selvfølgelig håber, sender en masse ve-støv afsted herfra .. og jeg kan godt unde dig at føde først.. Hepper på jer

Anmeld

9. maj 2012

Guldimaven

Ej, selvfølgelig skal du ikke gå til igangsættelses datoen! det  jeg i hvert fald fingre for du IKKE skal! Hun kommer på lørdag, bare vent og se!

Og det var da bare en perfekt vægt hun blev skønnet til!

Anmeld

9. maj 2012

Monis

Joyce1986 skriver:

Ja det var jo idag, vi gerne skulle have haft vores babyer i armene, og ingen jordemor besøg.. men så heldige er vi åbenbart ikke  ..

Babyer kom nu ud!

Jeg kan godt forstå du blev noget nervøs efter du blev sendt til scanning, men dejligt at alt så fiint ud.. 3800 det var ellers noget af en fin vægt  Er det først sat sig fast nu her, hovedet altså?

Ja vi må vente lidt mere endnu, desværre  Puha det er en uge endnu, hvis jeres lille pige ikke beslutter hun er klar inden, hvilket jeg selvfølgelig håber, sender en masse ve-støv afsted herfra .. og jeg kan godt unde dig at føde først.. Hepper på jer

Ja, de lader godt nok vente på sig de søde små. Men mon ikke de er værd at vente på Jeg synes godt nok, at de trækker spændingen. -Og hold da op alle de nysgerrige folk, der hele tiden skriver, for at høre, om der sker noget.

Ja hovedet stod ikke helt fast endnu ved sidste jordemodersamtale i 39+5, så det var dejligt, at det stod helt fast i går! -Så jeg kan jo slet ikke se nogen grund til, at hun strækker den derinde længere tid endnu

Fik du egentlig nogen underlivsundersøgelse i går? Det gjorde jeg ikke - havde ellers troet, at de ville tilbyde en hindeløsning, men det gjorde hun ikke. Jeg fik ikke selv nævnt det, da jeg jo pludselig skulle til tjek på sygehuset. Men fortryder lidt nu, hvor jeg sidder her i dag og STADIG ikke har født.

Vestøv til dig - (synes dog ikke rigtigt det virker det vestøv)

Anmeld

9. maj 2012

Monis

Synes i øvrigt, at det er mærkeligt, at din jordemoder siger, at de fleste 1. gangsfødende går helt til i gangsættelsen.

Jeg har da læst på nettet og høre flere steder, at 1. gangs i gennemsnit går 4-5 dage over.

-Det andet lyder da lidt urealistisk!

Anmeld

9. maj 2012

JH12

Guldimaven skriver:

Ej, selvfølgelig skal du ikke gå til igangsættelses datoen! det  jeg i hvert fald fingre for du IKKE skal! Hun kommer på lørdag, bare vent og se!

Og det var da bare en perfekt vægt hun blev skønnet til!

Jeg har igennem det meste af graviditeten haft fornemmelsen af at jeg ville føde den 12. maj - så det bliver spændende om det holder, hvilket jeg selvfølgelig håber.  

Men min tålmodighed den rækker virkelig ikke til 41+3, hvor igangsættelsen vil ske .. så håber hun bliver klar til verden inden..

Anmeld

9. maj 2012

Guldimaven

Joyce1986 skriver:

Jeg har igennem det meste af graviditeten haft fornemmelsen af at jeg ville føde den 12. maj - så det bliver spændende om det holder, hvilket jeg selvfølgelig håber.  

Men min tålmodighed den rækker virkelig ikke til 41+3, hvor igangsættelsen vil ske .. så håber hun bliver klar til verden inden..

Kan virkelig godt forstå din tålmodighed ikke rækker så langt! Det er jo også længe at skulle vente endnu! Men jeg tror på hun kommer før!

Og det er på lørdag, fordi det er en super dag at have fødselsdag! Skulle jo lige have presset ind, at det er min fødselsdag! Men jeg deler gerne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.