Nu er der jo forskel på disideret overarbejde og det at blive et kvarter fordi der er noget der skal være færdig...
hvis jeg bliver 15 min ryger de ind på min "time"konto også kaldet flex-konto. overarbejde bliver udbetalt...
Men hvis jeg ikke læser helt forkert, så skriver du i det ene indlæg at hvis du er på Klient-besøg og din "normale" arbejdstid stopper, så for du ikke hverken løn eller tilgodetimer for de timer du er der??? Eller er jeg forkert på den???
nej det er rigtigt, tager vi på det klientbesøg, og det strækker sig til længere end den tid jeg normalt har fri, så får jeg ikke løn for det, men igen det er helt frivilligt om man vil deltage i de klientbesøg!
Men for pokker, det vil man jo gerne, lidt spændene er det da altid at møde de her klienter man jobber for.
Altså, jeg har flere gange sat til 10 min over arbejdstids ophør, fordi vi arbejder promte til vi har fri, men det får vi så heller ikke noget for, ikke at jeg på nogen måder brokker mig, for jeg har alligevel 20 min. jeg skal slå ihjel før jeg kan komme hjem. Men det er meget sådan, at man jobber fra man møder til man går hjem, og det er den tid man får løn for, at man så hænger i bremsen, og har behov for 10 min mere for at gøre arbejdet helt færdigt, det får man ikke læn for.
Dog tror jeg nok man får et skulderklap når man skal til 3 måneders samtalen, og det er heller ikke fordi de ikke værdsætter det, og ikke ligger mærke til at man gør sig ordentlig færdig, og det er heller ikke brok, det er mere fordi der er nogle ting jeg sådan mere og mere opdager.
Anmeld