børnehave-start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.220 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. marts 2008

jannie

puha 23 dage til børnehave start og moderen er ved at få dårlige nerver ved tanken :'(... magnus glæder sig meget og snakker ikke om andet end nu skal han snart starte i børnehave. inderst inde ved jeg jo osse godt at knægten trænger til nye udfordringer end dagplejen, hvor alle er yngre end ham. og at jeg skal være glad for at han glæder sig. meeeeen - jeg syntes jo han er alt for lille til at skulle starte der. :$ ved godt at det er tosset, men kan alligevel ikke lade være med at spekulere meget over det. hvordan vil han falde til? hvordan skal det gå med at få spist hvad han skal osv. eftersom han er vores første, har jeg jo ikke prøvet det her før. er der nogen som har nogle erfaringer som de vil dele med et "pylder-hoved" som mig? :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2008

Rasmine

Ork, no worries.
Det skal nok gå.
Men ja, bekymringerne: er der nogen som gider lege med mit barn osv. er i baghovedet.

Pædagogerne er jo vant til at modtage nye børn, og få dem inkluderet i gruppen, så det skal nok gå.
Børnehavestart børn (3 år), tror jeg, er endnu ikke så bevidste om det at mobbe, drille eller holde udenfor.
Men sker det, er de andre meget hurtige til at sige det til en voksen. Ligeledes hvis én græder, bliver de voksne også hurtigt alarmeret.
Og her er pædagogerne altså også verdensmestere til at få ro på.

Mht. maden, så skal den nok glide ned. De sidder jo samlet, og "overbeglor" hinandens madpakker, hvem har nu hvad med, de synes det er spændende, og jeg tror såmænd at det "smitter" at se de andre spise deres mad.
"Og HOV, hende der har makrel med, det vil jeg også have med i MIN madpakke engang..." :)

Ungerne bliver trætte på en helt anden måde, når de starter i børnehaven, det er bare SUPER!
Så GLÆD dig ligeså meget som Magnus. :)

Mette

Anmeld

10. marts 2008

Charlotte_82

uha ja jeg havde det som dig da min den store skulle starte i børnehave. Følte pludselig at han blev alt for stor for hurtigt :) men det gik jo bare super godt ;) Han elsker hans børnehave helt vildt meget, mne glæder sig til at skal i skole..det skal han så først i 2009 men han snakker lystigt om det hver dag, hehe :D

Da min datter startede i børnehaven her i januar var der ingen uro fra morens side af. Men nu har min datter også været vant til at komme der hver dag når jeg har afleveret og hentet den store.

Med hensyn til maden...jamen det er så hyggeligt for dem at sidde sammen i gruppen og spise...det nyder de bare så meget dernede

Men ihh hvor går tiden bare hurtigt med de små :)

Held og lykke med børnehave starten...

Anmeld

10. marts 2008

Honningblomst

Hvor gammel er han...? hernede er de jo kun 2½ år og det synes jeg virkelig er problematisk, da jeg ikke mener at børn i så ung en alder har brug for eller godt af at skulle begå sig i en så stor en verden som en børnehave er..:S
Håber han hurtigt falder til...
knus...(H)

Anmeld

10. marts 2008

Pia.

Vores lille Mads er lige startet i børnehave - jeg syntes han er MEGET lille ....
han er lige fyldt 2 år...
godt nok kalder de den ene stue for småbørns stue, men det er fuldstændig det samme som min store datter også laver... de deler legeplads med de store og de spiser ind imellem sammen med mellemgruppen (det er dem som ikke er helt store *S*- men i mine øjne meget store)

Vi fik pladsen d.1 feb. og i dag skriver vi 10 marts... Mads er der kun fra 8.30 - 11.30 da det hele stadig er meget nyt for MIG... tror virkelig Mads elsker det... han er så glad for at være der han løber selv ind snakker med alle de voksne og kan navnene på stort set alle 10 børn på hans stue (kender nogen af dem fra de var i dagpleje hos mig) han vil ikke med hjem når jeg henter ham, så spørgsmålet er nok bare om jeg ikke skal give lidt mere slip...:S
Lige pt. går jeg hjemme og derfor kan jeg hente ham tidligt og det nyder jeg... men før eller siden skal han jo være der over længere...

Det er tit os forældre (nok mest mødre) der bekymre os og sikkert uden grund...

Men jeg giver Eva ret i at det er en stor ny verden....

Held og lykke med det hele er sikker på det nok skal gå.... og han bliver rigtig glad for det...

(H) - fra Pia.

Anmeld

11. marts 2008

jannie

det er dejligt at høre at alle jeres dejlige børn er faldet godt til i børnehaverne, og inderst inde ved jeg jo osse godt at magnus osse nok skal gøre det. han glæder sig jo enormt og er god til at falde ind og lege med andre. det er jo bare hans mor der tænker lidt for meget over det. men han når lige at blive 3 år, 3 dage før han skal starte.

PiaR - tror du har ret i at det måske handler om at give lidt mere slip, men selv om man gerne vil, er det jo altså ikke altid lige nemt, vel?:$. drengen skal jo i børnehave lige meget hvad. han trænger virkelig til det, da alle de andre i dagplejen er noget mindre end ham.

nu har jeg taget ferie den uge, hvor han skal starte. så kan vi tage det stille og roligt, og nøjes med nogle små dage til at starte med. ja ferie og ferie, det kommer an på om den her strejke de har varslet bliver til noget, for så er der jo ingen ferie. så jeg krydser fingre for de kommer frem til et forlig.

men det er dejligt at høre at det ikke kun er mig der har gjort mig en masse bekymringer omkring det.

(H) jannie

Anmeld

20. marts 2008

Malene

Min Mads startede lige inden han blev 3år(nu bliver han snart 4år)
Han kunne godt have været startet da han var 2 1/2år, for han har været så hurtig med mange ting.
De sidste 6 til 12mdr han gik i dagplejen, kunne han lige så godt have ladet vær med at være der, da han ikke blev udfordret nok og når han kom hjem, var han ikke udkørt, fordi han ikke var brugt nok.

Han snarkede os længe om at han glædet sig meget til at komme i børnehave og nøj hvor har vi været glade for det, han har selfølgelig fået en masse venner der og bliver brugt på en helt anden måde.

Nu snakker han så om skolen og han ikke gider være 3år mere, nu vil han altså gerne blive 4år.

Anmeld

20. marts 2008

Malene

Men det skal nok gå, der er ikke så meget at være nervøs for, du skal bare slappe helt af og sige til dig selv at han har godt af det, for når han starter kan det jo være han ikke har tid til at du er der.
Fordi han bliver så optaget af alle de nye ting der sker omkring ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.