Mødregruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2009

MetteT

Vi er 7 i min mødregruppe, hvoraf vi er 3 førstegangs fødende og 4 med 2 børn... Det er bare super hyggeligt og jeg er rigtig glad for den... Det er da træls du er kommet i en hvor det kun er dig der er første gangs... Man ku jo godt bruge nogle at snakke med der er i samme båd som en selv...
Jeg er glad for vi er blandede, for det er nu også rart at høre erfaringer fra dem der har flere børn... Vi mødes en gang om ugen og det syns jeg er meget passende... Så kommer man ikke alt for langt "bagud" hvis man er væk en enkelt gang..

Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

monstar99

Jeg går i 2 mødregrupper med mikkel en for unge mødre/førstegangs fødende hvor det forgår i et sundheds hus og der er 2 sundhedplejsker tilknyttede,
det er forskelligt hvor mange vi er der, men der er det meget om hvordan man gør de forskellige ting og hvornår og om fremtids planer ang job osv hvilket de også kan hjælpe med ved blandet at hjælpe med ens cv og ansøgninger osv..

Den anden mødregruppe er vi 5 mødre 3 af os er førstegangs fødende,
og 1 med 3 børn og en med 2 børn.

Der handler det mere om vind og vejr, hvad der sker i lokal området, hvordan man har det, også meget om de små kære baby'er de er begyndt at pludre og elsker at lege og kigge på hinanden.
Der er det hos os selv privat.
Da de andre mødre er lidt ældre end mig og har haft tilknytning til arbjedsmarket og uddanelse har de jo hus osv,,
Så nogen gange føler man sig meget bagud, pga alt min sygdom
Men nu skal de på besøg hos mig på onsdag så må vi se hvordan det går.
Om det jeg servere er sundt nok ( de går meget op i økologi, motion og sundhed), hvilket jeg ikke har mulighed og økonomi til.

Så snakker vi også meget om i begge mødregrupper om tøj og tilbehør.
Hvor der er nogen gode tilbud osv.

Anmeld

17. april 2009

lonemus

Jeg har aldrig været i en mødregruppe, da jeg fravalgte det begeg gange.
Jeg har aldrig rigtig kunnet se meningen med det....syntes hellere jeg vil snakke om andet, end gylp osv, når man er ude!!

Lone

Anmeld

17. april 2009

Christinahr

Det lidt spøjst du ikke er kommet i en kun for første gangsfødende. Det gjorde jeg første gang og her anden gang er jeg kommet i en kun for anden gangsfødende

Anmeld

17. april 2009

Tina2

Den mødregruppe jeg kom i med Filuca var vi 7 i, men de 3 sprang hurtigt fra pga flytninger.....

Vi andre fire sås hveranden uge mens vi havde barsel og derefter nogle gange rundt hos os alle. Vi flyttede alle fire ud af Aalborg og nu ses vi ikke rigtigt mere... Har dog stadig kontakt med de to af dem:-)

Har så er net-mødregruppe, som jeg er HELT EMINEMT glad for!!!! Vi sås første gang i 2003 som gravide og vi holder sammen endnu:-) Det er super hyggeligt.... Alt i alt er vi vist 11, men et par stykker er sprunget fra med tiden og det er sjældent vi kan samles allesammen men vi plejer da at være 5-7 stykker. Kan dog også ses bare to:-)
Vi laver en hel del sammen nogle af os, så det er bare kanon! Jeg elsker den gruppe:-)
Var både på Netdoktor og Netbaby og vi var så 2 der var i begge grupper og foreslog de andre at slå dem sammen og den var de med på:-)

Med Milas var vi jo lige flyttet herop i vores hus da jeg fik ham og vi blev 5 i mødregruppen gennem SP... MEGET forskellige piger, men det var da hyggeligt at ses og lære nogle i byen at kende, men vi ses ikke mere... Vi var meget forskellige:-)
Snakker da sammen når vi ses, men det er så også det......

Har net-mødregruppe med Milas også fra Netdoktor og den er også rigtig god, vi ses dog ikke helt så tit mere som vi har gjort, men når vi så ses er det rigtig hyggeligt og vi er der næsten altid allesammen når vi ses:-)

Anmeld

17. april 2009

finkedinke

Det er så vigtigt at mødregruppen er sat godt sammen, jeg har også prøvet at være i en gruppe der var sat dårligt sammen. Både fordi vi alle boede langt fra hinanden og fordi jeg som andengangsfødende havde nogle andre "emner" end de førstegangsfødende som udgjorde mødregruppen.
Vi gled hurtigt fra hinanden.
Denne gang er jeg eneste tredjegangsfødende i mødregruppen hvor de andre er andengangsfødende, men vi er trods alt fælles om de fleste problemstillinger når man har mere end et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.