Mødregruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. april 2009

Mira0911

Hvor mange herinde er i mødregruppe?
Hvad laver i når i er sammen?
Hvad snakker i om?

Jeg startede igår i mødregruppe... Det er skam rigtig hyggeligt.. Er den eneste førstegangsfødende... Ikke fordi jeg siger så meget, jeg kan bare ikke snakke med, når de andre mødre snakker om deres andre børn, dagplejer og børnehaver..
Sidder bare og lytter... De lytter os gerne når jeg begynder og fortælle et og andet..
Andre som er i mødregruppe som er den eneste førstegangsfødende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

Tynen

Min eneste mødregruppe er dem herinde fra!

Min "rigtige" gik i opløsning efter få gange. Vi havde INTET tilfælles og det var simpelthen så pinligt at mødes eftersom ingen sagde noget.

Derfor mødes vi engang imellem os fra juli07 og det er den bedste mødregruppe man kunne tænke sig!

Anmeld

17. april 2009

MariaMus

Jeg er også i mødregruppe, vi har været det to gange ind til videre. Magnus er 10 uger idag. Jeg ville gerne mødes oftere, men de andre mener at hver tredje uge er rigeligt. Jeg mener at vi er to førstegangsfødende ud af 8 i alt, men det gør ikke noget, er meget rart med nogle som har prøvet det før.
Vi snakker om alt muligt, men især om søvn, amning, etc.

Anmeld

17. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeg var i en mødregruppe, men vores sp lagde stor vægt på at det KUN skulle være 1 gangsmødre. Ellers ville vi ikke få så meget ud af det Vi starede med at være 5, men efter 2 møde var vi 4 og 2 mdr senere var vi 3. Men holdt da hinanden ud i lidtr over 1 år Nu er den ene flyttet langt væk og jeg mødes on/off med den anden

Anmeld

17. april 2009

Cris

Jeg var meget heldig i Kph. Vi var 5 i gruppen og alle førstegangfødende. Jeg var den ældste Men det var meget meget hyggeligt. Vi var forskelligt, men alligevel det gik så godt. Vi snakkede om baby baby baby baby uden dårlig samvittighed og stille og rollig vi snakkede også om vores ting, mænd/kærester, arbejde, studie, følelser som mødre osv. De har også akcepteret så godt, at jeg ikke var danskere og spurgte nogle gange, hvordan det er med min familie og forskellen mellem de to lande. Vi mødtes hver anden uge. Om vinter mødtes vi hos hinanden (vi bor alle sammen i Vesterbro) og nogle gange gik vi nogle ture til baby bio, hvor bagefter har vi taget en kop kaffe. Da vejret blev bedre og bedre gik vi nogle ture og vi sad udenfor, det var dejligt. Så er der nogle der skulle begynde på studie og jeg selv blev udstationeret, men jeg glæder mig rigtigt meget til at møde dem igen og se, hvor stor alle babier er blevet!!!!

Anmeld

17. april 2009

MariaMus

Herude på landet hvor jeg bor er der nok ikke så mange der føder, som i Kbh, så her mødes alle mødre. Vi er til gengæld nogenlunde samme alder og bor ikke så langt fra hinanden. Vi har heller ikke nogen SP med til det første møde, men snakken gik fint alligevel :-)

Anmeld

17. april 2009

Fam. Madsen

i min møder gruppe er vi 6 hvor vi 5 af os er førstegangsfødene.... vi mødes 2 gang om mdr....

og det er rigtig hyggelig vi har holdt sammen i 8mdr. ca nu....

ang. hvad vi snakker om når vi mødes det er meget forskellig det kan være alt fra mad til sex.... hvad vi såådan lige har på hjertet som vi godt kunne bruge og snakke om... vi mødes også tit uden for gruppen og tager på ture sammen...

men jeg er kommet i en god mødergruppe også selvom at jeg bor ude på landet

Anmeld

17. april 2009

Balderson

Vi er 7 i min mødregr. og hvor jeg bare elsker min mødregr. Vi er et blandet hold med førstegangsfødende og 2 gangs. og det fungerer så godt.. Vi mødes hvert 14 dag på skift hos hinanden og vi snakker selvfølgelig om vores dejlige børn, men også om alt muligt andet... Vi er en blandet gruppe med hensyn til alder.. Jeg går til babysvømning med nogle af dem og andre er jeg i legestue med, så jeg ser faktisk mødrene og deres børn en del udover vi mødes hver 14 dag.. Vi tager også tit på Cafe sammen, bare for hygges skyld, hvis der lige er nogle der kan ;0) og babybio.. Jeg synes selv at vi er gode til at bruge hinanden og udveksle erfaringer og nye måder at se tingene på.. Efterhånden er der nogle der begynder og skal starte på arbejde igen og derfor har vi så aftalt at når alle kvinder er kommet igang, så skal vi mødes 1 gang om mdr.. Mange af vores børn kommer til at skulle gå i samme skole og måske klasse, så synes vi det er sjovt at vi alle har holdet sammen siden ungerne blev født ;0) Jeg er tilflytter til den by jeg bor i og er derfor super glad for at jeg kom i en mødregr. for at jeg også lærte nye mennesker at kende og jeg må sige at det er virkelig nogle kvinder som jeg helt klart gerne vil se fremover og lære endnu bedre at kende end jeg allerede gør...

Anmeld

17. april 2009

Challe13

mødregruppe.. hm
jeg startede med åbent sind og tænkte det her bliver hyggeligt og selvfølgelig ville jeg være med... MEN hen af vejen stod flere ting klart for mig, feks at mine mål og forventninger til en gruppe ikke stod mål med de andres og at fordi jeg bor i et tyndt befolket område,, og ikke mange fødsler p.t. måtte køre 15 km for at deltage i gruppen ( vi var 5 og de fire boede i samme by.. bare ikke som mig..) hvilket jeg var ked af for derved mødte jeg ikke nye bekendtskaber i mit nærmiljø...og på sigt kommer mit barn ikke til at møde børnene i institution eller skole , de ville mødes hver 14 dag, kl 9.30, og sjældent varede møderne under 5 timer pr gang og jeg var ofte den der forlod mødet først.. efter fire til fem timer,.... deres børn var af den slags der sov meget..( hvilket mit barn ikke har gjort,,, før for 14 dage siden og er nu 4,5 mdr) der var ikke forståelse for at hun ikke sov meget.. der kom kommentarer som, hun skal bare ud og sove så kommer det, m.m. SOM OM DE IKKE TROEDE JEG HAVDE PRØVET:: MEGET...) '
selvom jeg kørte barnevogns tur på 1 time sov hun kun en halv og så videre.
ergo jeg følte mig ikke tilpas i gruppen og har nu meddelt at jeg ikke ønsker at deltage mere.
hvilket har været en lettelse for mig at erkende at det var bedste løsning for mig.

Anmeld

17. april 2009

Lise

Jeg havde/har en fin mødregruppe. Vi var alle førstegangsfødende, og bor rigtig tæt på hinanden. Vi sås hver 14. dag mens vi holdte barsel, og det var sgu altid så hyggeligt, så vi blev hængende til sidst på eftermiddagen Jeg var den første der skulle igang igen, og så mistede jeg interessen for at sidde og kaffe dén med dem hele dagen - men det var guld værd så længe barslen stod på! Prøver at ses med to af dem en gang imellem når vi har tid, da jeg stadig har lyst til at se dem.

Nå for at svare på spørgsmålene. Vi drak for det meste bare kaffe og spiste morgenmad/brunch/frokost sammen, mens vi snakkede og snakkede og snakkede. Og vi snakkede i starten mest om vores unger, men jo mere vi lærte hinanden at kende des mere talte vi selvfølgelig om hele vores liv...altså, hvad man taler med sine veninder om. En gang imellem lavede vi noget andet, fx. tog til foredrag, lagersalg, babybio... og efter vores unger blev lidt ældre, og vi ikke ammede længere, mødtes vi nogle gang om aftenen og lavede lidt party uden mænd og børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.