putteritual/soverutine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

ano14316

SukkerDronning skriver:

Min datter på 17 mdr. vågner fra middagslur kl. 14-15 ca.

Hun/ vi spiser kl. 16:30/17:00 Min kæreste er først hjemme 22, der spiser jeg med ham igen.

Så får hun ren, ble nattøj og børstet tænder. Så går vi ind på hendes væresle og siger først "hej hej og godnat" ud til huset, så lukker vi døren og hun ruller sit gardin ned (det elsker hun at gøre hehe) og siger igen "hej hej, godnat" til vejen. Så giver jeg hende hendes suttklud og lægger hende på siden i tremmesengen, hun løfter sin arm for at jeg skal lægge dynen ind under og putte den op til sit hoved. Jeg stryger hende ca. 2 gange over håret og siger godnat og at jeg elsker hende

Det er faktsik et lynhurtigt putte ritual. Jeg er monster glad for, at vi har givet hende sådan et nemt og hurtigt et

Ej hvor ville jeg ønske et kunne være så nemt.. jer tager det timer, og det er jo synd for knægten, han bliver så ulykkelig, selvom vi sidder med ham, men han når jo at blive så overtræt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

ano14316

Åhh Jeg bliver helt ked af det, jeg kan bare mærke at vi har failet så meget omkring det her, og jeg bliver så irriteret på mig selv.

Han var så nem at få til at sove og det gik godt om aftenen, dog blev det ofte sent, men det gjorde ikke så meget, for han var glad og tilfreds.

Men det var KUN mig der kunne putte, og virkeligheden ser desværre sådan ud at jeg skal starte på arbejde i morgen

Så for en måneds tid siden måtte vi begynde at lærer vores søn at far også skal kunne putte. Og så var det det hele gik galt, for er der noget far ikke fatter, så er det at DET ER VIGTIGT AT GØRE DET PÅ SAMME MÅDE OG VÆRE ROLIG. Og jeg kunne mærke hans uro helt ind i rummet ved siden af, og han blev ved med at gøre ting der ikke var rigtige, bla. at shhhhhhh VILDT højt, så det overdøvede magnus, og når jeg sagde til ham at han skulle lade vær, så sagde han bare " Jeg gør det da ikke højt"
Det betød at jeg super ofte måtte overtage fordi magnus var helt ude af den.

Det er først den sidste uge min kæreste nogenlunde kan putte, men det sejler stadig totalt, og jeg kan ikke overskue det.. jeg har første fri kl 21.00 i morgen aften og kan ikke være her..

Ahh sorry, skulle lige ud med det..

Anmeld

6. maj 2012

foto på lærred

ano14316 skriver:

Hvordan gør i når i skal putte

Magnus er 7 mdr. og det med at falde i søvn fungere slet ikke.
Men var har heller ikke været gpde til at have et fast putteritua, og det skal vi have rettet op på nu, men må jeg høre hvordan i gør.

Hvad tid vågner jeres fra sidste lur?

Hvad tid spiser i aftensmad?

Hvad gør i efter aftensmaden til baby sover?

Hilsen Ronja

Vores datter er 9 måneder. Vi startede, som med storesøster, soverutine fra hun var 4 måneder. Det virkede med søs, så vi gjorde det samme med lillesøster.

Her er svar på dine spørgsmål:

Hvad tid vågner jeres fra sidste lur? (sover fra kl 12 til halv 3-3)

Hvad tid spiser i aftensmad? kl ca 17.15, hun får samme mad som resten af familien. Nogle gange gemmer vi lidt af hendes potion så hun så får det ved en 18.30 så der er noget i maven til hun skal sove.

Hvad gør i efter aftensmaden til baby sover? Hvis vi spiser lidt over 17 og vejret er godt så taer vi nogle gange en lille aftentur i klapvognen (storesøster på cykel) så er vi hj. ved en lidt over 18. så leger vi lidt (triller boldt, synger lidt osv) omkring kl 19 gør vi begge piger klar. Lillepigens rutine er altid:

børste tænder, få nattøj på, få ca 200 ml med flasken, 1 sang (den samme hver aften) kys af den af forældrene der ikke ligger hende. Ind på hendes værelse, sige "godnat" til hendes ugle-wallstickers og Hello Kitty (da søster var lillle havde jeg malet hele Peter Plys serien på væggen så dem sagde hun godnat til, da de ikke mere var der, blev det bare wallstickersne Det er bare en rutine der gør at hun ved at det er nattid. Ned i tremmesengen: "Mor og far elsker dig, godnat og sov godt". Ud af værelset og så slukke lyset. Få gange ligger hun og er lidt småsur i 5 min. men 95 procent af gangene falder hun i søvn med det samme.

Camilla

Anmeld

6. maj 2012

SukkerDronning

ano14316 skriver:

Ej hvor ville jeg ønske et kunne være så nemt.. jer tager det timer, og det er jo synd for knægten, han bliver så ulykkelig, selvom vi sidder med ham, men han når jo at blive så overtræt..

Vi har også kæmpet for det.

Tænker på om I mon putter ham tideligt nok? Altså om I kommer forbi det "helligepunkt". Er det fordi han bliver ulykkelig og vil have nærhed? Får han mælk i løbet af natten? For det blev først godt for os, da vi stoppede med at give mælk.

Håber for jer, at det snart lykkes, at få en godsøvn rutine

Anmeld

6. maj 2012

ano14316

SukkerDronning skriver:

Vi har også kæmpet for det.

Tænker på om I mon putter ham tideligt nok? Altså om I kommer forbi det "helligepunkt". Er det fordi han bliver ulykkelig og vil have nærhed? Får han mælk i løbet af natten? For det blev først godt for os, da vi stoppede med at give mælk.

Håber for jer, at det snart lykkes, at få en godsøvn rutine

Vi har snakket om det samme, fordi han ofte ser træt ud, allerede inden aftensmaden.

Normalt spiser vi kl 18.00 Men nu prøver vi at rykke det til kl. 17.30.

Og så bliver det kl 18.00:

børste tænder, nattøj på, en flaske.

kl. 18.30 putter i vores seng med godnatsang (den samme altid)

når det så fungere vil vi begynde at putte ham i hans egen seng. for jeg tror slet ikke vi får ham til at sove hvis vi lægger ham der.

Jeg ønsker at fortsætte med at amme, selvom jeg starter arbejde, så han ammes ca. kl 24.00 og så for han pt en flaske ved 3 tiden (den skal vi til at stoppe, men han havde ikke vokset nok sidst vi havde SP og der var vi i en periode hvor han spise 4-6 gange i løbet af natten) og så bliver han ammet tidlig morgen omkring kl 6.

Så natten fungere godt, han sover super godt om dagen, nu skal vi bare have aftenputningen på plads...

Anmeld

6. maj 2012

modesty

for er der noget far ikke fatter, så er det at DET ER VIGTIGT AT GØRE DET PÅ SAMME MÅDE OG VÆRE ROLIG. Og jeg kunne mærke hans uro helt ind i rummet ved siden af, og han blev ved med at gøre ting der ikke var rigtige, bla. at shhhhhhh VILDT højt, så det overdøvede magnus, og når jeg sagde til ham at han skulle lade vær, så sagde han bare " Jeg gør det da ikke højt"
Det betød at jeg super ofte måtte overtage fordi magnus var helt ude af den.

Jeg ved godt at det ikke hjælper dig, men vil bare lige sige at det er det samme herhjemme. Jeg tror at jeg har sagt tusind gange til min kæreste: Du må ikke tale til ham. Du må ikke se ham i øjnene. Du skal sidde hvor han ikke kan se dig. Og hvad gør han - hver. eneste. gang. han skal putte? Taler til baby. Ser ham i øjnene. Sidder hvor baby kan se ham.

Det må være en eller anden kortslutning i deres hjerner. 

Anmeld

6. maj 2012

ano14316

modesty skriver:

Jeg ved godt at det ikke hjælper dig, men vil bare lige sige at det er det samme herhjemme. Jeg tror at jeg har sagt tusind gange til min kæreste: Du må ikke tale til ham. Du må ikke se ham i øjnene. Du skal sidde hvor han ikke kan se dig. Og hvad gør han - hver. eneste. gang. han skal putte? Taler til baby. Ser ham i øjnene. Sidder hvor baby kan se ham.

Det må være en eller anden kortslutning i deres hjerner. 

Ejjjjj det er bare så irriterende.. men jo det hjlper faktisk at hører at det ikke kun er her, at mså ting kan være svære at forstå - åbenbart..

Anmeld

6. maj 2012

L&V

ano14316 skriver:

Hvordan gør i når i skal putte

Magnus er 7 mdr. og det med at falde i søvn fungere slet ikke.
Men var har heller ikke været gpde til at have et fast putteritua, og det skal vi have rettet op på nu, men må jeg høre hvordan i gør.

Hvad tid vågner jeres fra sidste lur?

Hvad tid spiser i aftensmad?

Hvad gør i efter aftensmaden til baby sover?

Hilsen Ronja

Laura er lige begyndt at sove på sit eget værelse, hun er os 7 måneder. Vi har egentlig skruet meget ned for det vi havde regnet med vi sku ha som putteritual for vi vil gerne ku putte hende alle steder Så nu får hun en flaske også siger vi go nat og tænder for noget musik og ligger hende også sover hun 5min efter..

Idag vågnede hun kl 19.00 fra hendes sidste lur også fik hun aftensmad med det samme, legede på gulvet med os begge også fik hun nattøj på også i seng kl 21.00

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.