Min dreng er knap 7 måneder.
Han vågner fra sidste lur alt mellem 16-17:30 (hvis han vågner før 16, ved jeg at han skal have endnu en lur, ellers kan han ikke holde til puttetid).
Han får grød kl. 18-18:15. Derefter hygger vi i en halv times tid. Nogle gange spiser min kæreste og jeg aftensmad her, men typisk venter vi med aftensmaden til vores dreng sover. Han får en ren ble på. Kl. cirka 18:45 (men den kan også blive 19:15 hvis han ikke virker helt træt nok - alt afhængigt af hvornår han vågnede fra sidste lur) går vi ind på værelset. Han kommer i sin sovepose, jeg ammer ham og lægger ham i seng. Der går typisk 5-15 minutter fra jeg har lagt ham til han sover.
Herhjemme er det meget vigtigt at han ikke kan se mig når han skal sove. Hvis han kan se mig, gejler han sig selv helt op. Så jeg holder mig bag sengen mens han ligger og mosler rundt. Når han så begynder at brokke sig, giver jeg ham sutten (som han hiver ud en masse gange i løbet af en putning), aer ham lidt på kinden og flytter mig tilbage hvor han ikke kan se mig. Jeg sørger for ikke at få øjenkontakt med ham.
Men jeg har også veninder hvor det er det stik modsatte der virker - at baby skal have øjenkontakt og visuel kontakt for at kunne slappe af. Så det er meget forskelligt.
Anmeld