putteritual/soverutine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.781 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

ano14316

Hvordan gør i når i skal putte

Magnus er 7 mdr. og det med at falde i søvn fungere slet ikke.
Men var har heller ikke været gpde til at have et fast putteritua, og det skal vi have rettet op på nu, men må jeg høre hvordan i gør.

Hvad tid vågner jeres fra sidste lur?

Hvad tid spiser i aftensmad?

Hvad gør i efter aftensmaden til baby sover?

Hilsen Ronja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

morethanperfect

ano14316 skriver:

Men var har heller ikke været gpde til at have et fast putteritua, og det skal vi have rettet op på nu, men må jeg høre hvordan i gør.

Hilsen Ronja

Da oscar var 7 mdr. vågnede han ved 3-4 tiden ..

Vi spiste ved halv 6 tiden ..

Han blev puttet halv 7 ..

Han fik et bad efter aftensmad , nattøj på , børstet tænder , og direkte ind på hans værelse hbor han fik sin flaske i mine arme , og så lagde jeg ham i sin seng , og så gik jeg ud ..

Anmeld

6. maj 2012

ano14316

morethanperfect skriver:

Da oscar var 7 mdr. vågnede han ved 3-4 tiden ..

Vi spiste ved halv 6 tiden ..

Han blev puttet halv 7 ..

Han fik et bad efter aftensmad , nattøj på , børstet tænder , og direkte ind på hans værelse hbor han fik sin flaske i mine arme , og så lagde jeg ham i sin seng , og så gik jeg ud ..

Okay, hvad så med de dage han ikke skulle i bad? eller badet i ham hver dag?

Anmeld

6. maj 2012

SukkerDronning

ano14316 skriver:

Hilsen Ronja

Min datter på 17 mdr. vågner fra middagslur kl. 14-15 ca.

Hun/ vi spiser kl. 16:30/17:00 Min kæreste er først hjemme 22, der spiser jeg med ham igen.

Så får hun ren, ble nattøj og børstet tænder. Så går vi ind på hendes væresle og siger først "hej hej og godnat" ud til huset, så lukker vi døren og hun ruller sit gardin ned (det elsker hun at gøre hehe) og siger igen "hej hej, godnat" til vejen. Så giver jeg hende hendes suttklud og lægger hende på siden i tremmesengen, hun løfter sin arm for at jeg skal lægge dynen ind under og putte den op til sit hoved. Jeg stryger hende ca. 2 gange over håret og siger godnat og at jeg elsker hende

Det er faktsik et lynhurtigt putte ritual. Jeg er monster glad for, at vi har givet hende sådan et nemt og hurtigt et

Anmeld

6. maj 2012

modesty

Min dreng er knap 7 måneder. 

Han vågner fra sidste lur alt mellem 16-17:30 (hvis han vågner før 16, ved jeg at han skal have endnu en lur, ellers kan han ikke holde til puttetid).

Han får grød kl. 18-18:15. Derefter hygger vi i en halv times tid. Nogle gange spiser min kæreste og jeg aftensmad her, men typisk venter vi med aftensmaden til vores dreng sover. Han får en ren ble på. Kl. cirka 18:45 (men den kan også blive 19:15 hvis han ikke virker helt træt nok - alt afhængigt af hvornår han vågnede fra sidste lur) går vi ind på værelset. Han kommer i sin sovepose, jeg ammer ham og lægger ham i seng. Der går typisk 5-15 minutter fra jeg har lagt ham til han sover.

Herhjemme er det meget vigtigt at han ikke kan se mig når han skal sove. Hvis han kan se mig, gejler han sig selv helt op. Så jeg holder mig bag sengen mens han ligger og mosler rundt. Når han så begynder at brokke sig, giver jeg ham sutten (som han hiver ud en masse gange i løbet af en putning), aer ham lidt på kinden og flytter mig tilbage hvor han ikke kan se mig. Jeg sørger for ikke at få øjenkontakt med ham.

Men jeg har også veninder hvor det er det stik modsatte der virker - at baby skal have øjenkontakt og visuel kontakt for at kunne slappe af. Så det er meget forskelligt.

Anmeld

6. maj 2012

SukkerDronning

SukkerDronning skriver:

Min datter på 17 mdr. vågner fra middagslur kl. 14-15 ca.

Hun/ vi spiser kl. 16:30/17:00 Min kæreste er først hjemme 22, der spiser jeg med ham igen.

Så får hun ren, ble nattøj og børstet tænder. Så går vi ind på hendes væresle og siger først "hej hej og godnat" ud til huset, så lukker vi døren og hun ruller sit gardin ned (det elsker hun at gøre hehe) og siger igen "hej hej, godnat" til vejen. Så giver jeg hende hendes suttklud og lægger hende på siden i tremmesengen, hun løfter sin arm for at jeg skal lægge dynen ind under og putte den op til sit hoved. Jeg stryger hende ca. 2 gange over håret og siger godnat og at jeg elsker hende

Det er faktsik et lynhurtigt putte ritual. Jeg er monster glad for, at vi har givet hende sådan et nemt og hurtigt et

Forresten brugte vi samme ritual da hun var ca. 7 mdr

Anmeld

6. maj 2012

morethanperfect

ano14316 skriver:

Okay, hvad så med de dage han ikke skulle i bad? eller badet i ham hver dag?

Nej vi badede ham ikke hver dag .
Men så fandt vi på noget ..
Vi kunne sidde og kigge i en bog med billeder , eller gå en aftenstur i klapvognen eller noget  

Anmeld

6. maj 2012

FamilenStorm

ano14316 skriver:

Hilsen Ronja

Her har vi så vidt muligt sørget for at putteritualet har været det samme siden hun var spæd.. Men vi har altid spist omkring halv seks seks, efterfølgende har vi hygge lidt.. Omkring kvart i syv får hun ren ble, nattøj og får børstet tænder, derefter bliver hin lagt i seng hbor vi synger de 2 samme godnatsange for hende, afslutter med at sige godnat mor og far elsker dig, og så ligger hun sig til at sove..

Hun er 18 mdr idag og 7-9-13 har vi ikke det der ligner besvær ved puttetiden..

Anmeld

6. maj 2012

onlyme

ano14316 skriver:

Hilsen Ronja

min søn på 9 mdr vågner om morgenen kl 8 halv 9 og sover igen kl 11 til 13,00 også sover han igen omkring 16,00 til 17,30 hvor vi tidest vækker ham så spiser vi 18,00 somme tider 18,30 også kommer han i seng om aftenen kl 20,00-20,30 tiden også sover han til næste morgen,.
Han gider somme tider heller ikke sove (sjældent) Der tager vi ham op igen mosler med ham også får han lov at fise rundt i sin gå stol og sidde i sin hoppe'gynge eller gynge,. så passer det med han 15 min-30min sener falder i søvn under vælling uden problem,.

Anmeld

6. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ano14316 skriver:

Hilsen Ronja

normalt spiste vi aftensmad ca. kl 17.30 og puttede ham kl 18.30.Men det var dengang han vågnede kl 15. fra sidste lur.

Men her den sidste uge  er han begyndt at sove til kl 16.00. Så han sover ikke før kl er 19.30. Vi spiser nu aftensmad kl 18.00 til 18.45. Går i soveværelset og får nattøj på og hygger i fars og mors seng til klokken nærmer sig 19.20. Så får han en flaske og sover gerne 19.30.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.