Ramt af krisen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2009

Honningblomst

Nej, slet ikke her....det er jo det gode ved at være på su, det er det samme hver måned og altid.
Min x har dog mistet job og kan ikke få noget fast, kun orange....
Mine forældre kan mærke det på de huse de har købt til mig og min søster...de er vidst blevet lidt dyrere, men de nænner ikke sætter lejen op, så det koster dem...skøre og fantastiske forældre..
knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er på SU, så jeg mærker det ikke direkte, men renten er jo lav, hvilket er fint hvis man har lån...

Anmeld

17. april 2009

Astrid P

Vi mærker det... Min mand blev fritstillet sammen med ca halvdelen af hans kolleger i december. Heldigvis fik han hurtigt noget vikararbejde, og jeg tror ikke vi kommer til at sulte, men det er svært for en håndværker at få job for tiden, og især når det er et specialhåndværk som det han har. (møbelsnedker)

Anmeld

17. april 2009

Anja

Vi mærke ikke noget til det. Faktisk er det eneste vi har bemærket som kan gøre en forskel, at renten falder, så måske kan det betale sig for os at lægge lån om og derved få flere penge mellem hænderne ....

Anmeld

17. april 2009

MariaMus

Vi mærker det ikke, jeg er på barsel indtil august, hvorefter min kæreste overtager i det sidste halve år. Jeg skal tilbage som elev, hvor jeg holdte fra i december. Det kan være at vi kan mærke det til januar, hvis min kæreste ikke kan få job når hans barsel ophører. Han er tømrer og disse job er der jo ikke mange af for tiden, slet ikke herude på landet hvor vi bor.
Men tror nok det går, på grund af krisen har vi fået nyt realkredit lån i huset til en meget lavere rente, hvilket betyder at vi kommer til at sidde billigere hver måned, så krisen er ikke helt dum...

Anmeld

17. april 2009

Katjaro

Ja - vi er ramt af krisen..... dvs. ikke forstået sådan at en af os har mistet vores job, men mit firma har valgt IKKE at give nogen lønregulering hvilket reelt set svarer til en lønnedgang da forbrugerindexet steg med 2-3 % så for mig svarer det vist til en nedgang på omkring 1000 kr om måneden.

Hilsen Katja

Anmeld

17. april 2009

snefnug

Vi mærker krisen, min barsel stoppede da krisen startede og jeg har derfor ikke kunne få noget arbejde på tros af adskillige ansøgninger og samtaler, derudover blev min mand fyret i november pga. manglede ordre, og har er elektrikker og der er storset intet at få inden for dette fag. Så vi er begge på dagpenge, så lige nu hænger vi med rø... i vandskråpen (staves).
Manden var dog til samtale i går så krydser finger for at han får det

Anmeld

17. april 2009

tascia

ikke som sådan! min mand er selvstændig og det har da betydet at der måtte rulle nogle hoveder pga. manglende ordre, så vi tænker da selvfølgelig over hvilken situation det kan fører os i. jeg er ansat i en fagforening, og her er der absolut ikke noget at mærke tværtimod så ansætter vi. så alt i alt mærker vi det ikke økonomisk.

//Natascia

Anmeld

17. april 2009

wamse

Vi er rigtig ramt af krisen, da vi begge er blevet fyret indenfor samme døgn, og det vil sige en indtægtsnedgang på ca. 350.000 årligt Jeg søger ALT hvad jeg kan finde lige pt.

Anmeld

17. april 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Både ja og nej. Min mand blev fyret i januar, men fik samme dag sit forrige job igen - til højere løn.
Jeg er nyuddannet og mærker i høj grad konkurrencen om jobs´ene, så går på dimittenddagpenge. Disse er dog højere end min SU+lån, så samlet set sidder vi pt. bedre i det end inden krisen

Samtidig har vi rentetilpasningslån med loft på 5% i huset, som fra september skulle falde, så vi kan spare 4000 i kvartallet ca. Det kan også mærkes. Men hvis mandens job ryger igen, kan vi mærke det virkelig hårdt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.