søger hjælp ang indskudslån og opsigelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.669 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej sagen er den at kæresten og jeg har stået på vente liste til en lejlighed siden januar. og idag kommer der et brev  vi er blevet tilbudt en lejlighed men allerede fra den 1.6 og vi har den 5.5 idag  nu køre tankerne hvornår kan jeg opsige min nuværende lejlighed og hvad med indskudslån det kan jo tage flere uger og vi skal give svar på onsdag.. så vi skal jo vide om vi kan få et indskudslån. vi er begge på kh og har ingen andre muligheder. 

hvad gør jeg nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2012

trunte89

Anonym skriver:

Hej sagen er den at kæresten og jeg har stået på vente liste til en lejlighed siden januar. og idag kommer der et brev  vi er blevet tilbudt en lejlighed men allerede fra den 1.6 og vi har den 5.5 idag  nu køre tankerne hvornår kan jeg opsige min nuværende lejlighed og hvad med indskudslån det kan jo tage flere uger og vi skal give svar på onsdag.. så vi skal jo vide om vi kan få et indskudslån. vi er begge på kh og har ingen andre muligheder. 

hvad gør jeg nu

Da vi flyttede, ville vi også søge om indskudslån, men fik at vide, at de ikke kunne behandle vores ansøgning før vi havde skrevet under på lejligheden. ( bare lidt svært at skrive under når vi ikke vidste om vi kunne betale indskuddet )
Men vi havde også for mange penge til det fandt vi ud af bagefter.
Vi er også to på kontanthjælp med barn.
Så har for stor indtægt til at låne ved kommunen, og for lidt til at låne i banken!

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

trunte89 skriver:

Da vi flyttede, ville vi også søge om indskudslån, men fik at vide, at de ikke kunne behandle vores ansøgning før vi havde skrevet under på lejligheden. ( bare lidt svært at skrive under når vi ikke vidste om vi kunne betale indskuddet )
Men vi havde også for mange penge til det fandt vi ud af bagefter.
Vi er også to på kontanthjælp med barn.
Så har for stor indtægt til at låne ved kommunen, og for lidt til at låne i banken!

vi har ingen børn. vi er bare så forvirret lige nu.hvad skal man medbringe når man skal søge? tak for svar

Anmeld

5. maj 2012

jydeinden

Anonym skriver:

hvad gør jeg nu

nu ved jeg self ikke hvor du bor, men den gang vi skulle søge, gik vi på borger service, og fik en formulra som skulle sendes videre i systemet, og så fik vi indenfor 14 dage svar på om vi var godkendt. men det er med at have en plan b på plads hvis ikke i bliver godkendt, for så er i sgu lidt på røven.

og som standard har man tre mdrs opsigelse

Anmeld

5. maj 2012

trunte89

Anonym skriver:

vi har ingen børn. vi er bare så forvirret lige nu.hvad skal man medbringe når man skal søge? tak for svar

I skal nok ned på borgerservice og hente nogle papiere til at udfylde. Ved ikke, om man måske kan finde det på nettet og så printe ud og udfylde.
Men ellers skal I nok bruge nogle papiere på den nye lejlighed, og jerees lønseddeler.

Anmeld

5. maj 2012

Annana89

Først ville jeg undersøge om jeres årlige indtægt er lav nok til at komme i betræktning for ellers er det spild af tid ogsøge veD kommunen. Mener man max må ha en samlet årlig indkomst på knapt 220.000 kr.

Jeg undersøgte det for nogle uger siden og du skal bare google det så finder du kravene.

Anmeld

5. maj 2012

Annana89

Det var 216.241 kr for at være præcis;0)

Så tjek jeres samlede årlige indkomst før i printer/henter og udfylder en masse papirer. Så slipper i for at spilde tid på det hvis jeres indkomst er for høj.

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

tak for jeres svar. 

Anmeld

6. maj 2012

Anonym trådstarter

men hvad gør vi når vi kun har til på onsdag og svare i. ? vi kan først se lejligheden tirsdag. og skal give svar onsdag formiddag. det er allerede fra den 1.6 og vi skal skrive under vis vi siger ja. da vi bor 65 km derfra.og så vidt jeg kan læse på borger skal vi have lejekontrakten med på kommunen inden man skriver under og så kan der gå 2-3 uger inden man får svar. det er jo for sent når vi skal vide det onsdag. er der andre muligheder når vi ikke kan skaffe pengene selv ?

Anmeld

6. maj 2012

hesøth

Anonym skriver:

men hvad gør vi når vi kun har til på onsdag og svare i. ? vi kan først se lejligheden tirsdag. og skal give svar onsdag formiddag. det er allerede fra den 1.6 og vi skal skrive under vis vi siger ja. da vi bor 65 km derfra.og så vidt jeg kan læse på borger skal vi have lejekontrakten med på kommunen inden man skriver under og så kan der gå 2-3 uger inden man får svar. det er jo for sent når vi skal vide det onsdag. er der andre muligheder når vi ikke kan skaffe pengene selv ?

Jamen hvis i ikke kan låne af banken, familie eller venner, så må i jo sige pænt nej tak - og så begynde en opsparing til næste gang i får en lejlighed tilbudt. Trælst når man gerne vil videre - men sådan er det jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.