Hun Klynker sig i søvne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2009

Christinahr

Mumto3 skriver:

Tja, der er vi jo så forskellige. Jeg ville klart lægge mig ind sammen med hende eller have hende på armen indtil hun sov.

Nu er jeg heller ikke bange for 'dårlige vaner'. Ofte synes jeg at hvis man giver børnene det de har brug for (opmærksomhed, mad, tryghed i form af en arm eller ligende), så bliver de relativt hurtigt fuldt op og får dækket deres behov, og så kommer de videre i deres udvikling.

Jeg tænker at det er nemmere at dække barnets behov for nærvær nu, end at have et barn der klynger sig selv i søvn, for hvad kan langtidskonsekvenserne af det være?

Kh Mor til tre, som nogle aftner hader at ungerne ikke bare kan komme og kysse godnat og så selv gå ind og sove, men som andre aftner elsker at lægge dem i seng, og sidde med babyen i armene og bare nyde hende i fuldedrag, eller sidde på sengekanten hos de 'store' og høre lidt mere om hvordan det gik i børnehaven idag

Jeg er meget enig.

Barnet græder fordi det savner tryghed. Jeg synes personligt det er så synd for dem der lader de små græde sig i søvn - stakkels barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

Mormilla

Christinahr skriver:

Jeg er meget enig.

Barnet græder fordi det savner tryghed. Jeg synes personligt det er så synd for dem der lader de små græde sig i søvn - stakkels barn

Sådan har jeg os altid haft det! Men det hjælper jo ikke at han sidder vågen til kl. 23:30. Det gjorde han i går. Han var helt kørt op. Han ville ikke ligge ned, han ville kun sidde og hoppe i vores seng Så jeg lage ham ind til sig selv og der pyllerede han lidt ,men han snakked os. Efter 30 min, sov han. Men så kl.04:30 her til morgen vågnede han igen Men han kom ind til os, hvor han faldte i søvn med det samme og sov til kl.6:30

Anmeld

17. april 2009

stinna87

DK skriver:

Lige den metode brugte vi også da Kirstine var gammel nok til "fast sovetid". Vores sundhedsplejerske anbefalede man gik ind og puttede uden ord eller lys, hver 7 min. Her faldt Kirstine også i søvn efter ca. 3. gang vi havde været inde. Det tog kun en 10 dage så sov hun med det samme og har gjort det lige siden. Hun er i dag 5 år

Nå jeg i dag hører om time lange soveritualer så synes jeg det er så synd for de trætte børn der "bliver holdt oppe" af forældre som ikke skærer igennem. Men sådan er vi jo så forskellige

Er fuldstændag enig, skar også igennem overfor vores søn, da han ellers endte med at være vågen alt for længe, hvilket gjorde han var træt og træls og vi som forældre også blev trætte og irriteret... Nu er der ro med det samme han bliver lagt (han skal selvf lige pøve os en gang imellem), og vi har kærestetid hvilket har gjort både forældre og barn mere glade...
Og til dem der sys det er ondt og vi svigter barnets beov for tryghed, der kan jeg bare siger at her har det fungeret, og vores viser ingen tegn på forsømmelse eller noget andet g udvikler sig som han skal. + Vi som par også kan hænge sammen, fordi vi for lov at have et par timers voksen tid, inden vi selv skal sove....
Mvh Kristina

Anmeld

17. april 2009

4xGreve

Vi har haft den her vane ca. 1 månede efter vi kom hjem fra sygehus, prøver det med sutten osv. siger aldrig noget når jeg går ind og giver hende sutten, og det forgår på samme måde hver aften, men nogen aftner, som f.eks i aften skreg hun i over 1 time tros hun var på arm, prøvet også at ligge mig i sengen med hende, men intet virket, det var over 1 time, til sidst tog jeg hende med ud i stuen (hvilket er meget imod det jeg "tror på" når dte gælder børne opdragelse, men kunne bare ikke mere, lagde mig på sofaen med hende ved siden af mig, og hun lagde sig til at slappe af, begyndte at pludre lidt mens hun lå og kigget på fjernsynet, ca. 15min. sener lægger jeg hende ind, og ligger pænt i 5 min. jeg går ind tilbyder hende flasken, hun tager noget at spise (for første gang i dag tog hun noget mad) og bang så sov hun...

Syntes dte er hårdt, og hvor end jeg er villig til at prøve alt kan jeg ikke lade hende ligge og græde (syntes dog ikke der er noget galt i den måde folk har beskrevet de har gjord hjvor det har virket) jeg kan bare ikke, for har fået at vide at det må man aldrig gøre ved et præmatur barn, men orker heller ikke de her lange skrige ture

Anmeld

17. april 2009

Pia

Hvis du vælger og prøve og lade hende græde alligevel, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at du hurtig vil kunne høre forskel på om hun græder fordi hun virkelig har brug for dig eller fordi hun tester dig..

Her har vi brugt samme metode som mange af de andre skriver og desuden brugt bogen god nat og sov godt..

Og vi har en ganske udemærket vel fungerende og glad datter der ikke mangler tryghed eller noget..

Kh Pia

Anmeld

18. april 2009

Mormilla

Jeg prøvede i går det med at lade ham ligge og græde. Men jeg kunne bare ikke klare det mere Synes at det er okay når han både græder og snakker, fordi så er der ikke noget galt. Men igår græd han meget!!!
Så det endte med at han kom ind til os i senge. Efter en time sov han. Men han har vågnet mange mange mange gange i nat Ved godt at det bare kan være en periode. Men nu har det kørt sådan i over en mån.

Ved slet ikke hvad jeg skal gøre mere Det er ikke nemt at få hverdagen til at gå, når man er så træt

Hvad gør i når i putter jeres barn de 3 gange? Ligger i dem bare ned og gir dem dyne på? Eller gør i os noget andet?

Anmeld

18. april 2009

kas

læg dig ned ved hvis muligt ved siden af babyen og syng.. syng den samme sang mange gange med hånden tungt på maven af barnet. giv ikke op. så falder barnet ikke grædene i søvn alene men ttilsidst til lyden af din stemme

Anmeld

18. april 2009

Mormilla

kas skriver:

læg dig ned ved hvis muligt ved siden af babyen og syng.. syng den samme sang mange gange med hånden tungt på maven af barnet. giv ikke op. så falder barnet ikke grædene i søvn alene men ttilsidst til lyden af din stemme

Okay det vil jeg prøve

Anmeld

18. april 2009

DK

Altså man lader jo ikke børnene alene og græde. Man går derind hver 7 min. og putter. Vi havde timer på fjernesynet, så det var præcist 7 min.
Vi følte også det var lang tid, men det var så skønt efter de ti dage bare at kunne ligge til ro med det samme og så sov hun.
Det kan jo heller ikke være rigtigt at barnet KUN har behov for at være sammen med sin mor/have tryghed mellem kl. 20 og 22 hver aften..... Hvis barnet har brug for ekstra opmærksomhed har det nok også vist sig i løbet af dagen.

Jeg kender bare så mange der bruger mellem en og to timer HVER DAG på at ligge i seng. Og det er sgu ikke holdbart for nogen af parterne!!!!!

Anmeld

18. april 2009

Mormilla

Min mor bliver ved med at sige at hun tror at han ikke vil sove fordi han er mæt. Nogen som har oplevet det???
Eller måske han sover for meget eller for lidt i løbet af en dag...

Her er hvad han spiser og sover på en dag :

Kl.6: Står op.
kl.7: Øllebrød lavet på en skive og mælk.
kl.8: Putter fra 7-8. Kunne godt sove mere.
kl.10:30: En skive rugbrød med div. pålæg.
kl.11: Putte fra 11-14:30. Kunne godt sove mere.
kl.15:Ca et styk frug og en ostehaps.
Kl.17:30: 3 halve kartofler, en gullerod og et stort stykke kød.
kl.18:45: Får natflaske på ca.240 ml.
kl.19:00: Bliver lagt i seng. (sover normalt en time og så er han super frisk for det meste)

Er der nogen som kan se noget her som skulle ændres???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.