Hun Klynker sig i søvne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.803 visninger
21 svar
0 synes godt om
16. april 2009

4xGreve

Min lille pige bliver puttet kl 19:30 (sidder og hygger på sofaen inden hun kommer i seng med en flaske mælk, dog ikke altid at hun tager noget) men når hun så er kommet i seng, skriger hun, og vi bliver ved med at gå ind til hende, putter hende på ny (for hun har lagt og rodet rundt), gir hende sutten, går rundt med hende, synger for hende, prøver at tilbyde hende noget mælk, og hver gang vi går ind til hende falder hun nogenlunde til ro, og ca. i 5min. efter, lidt efter lidt kan vi høre at nu ligger hun og snakker og lige pludselig skriger hun bare på ny igen, dette kan vare i en time, og vi har prøvet alt, det eneste der virker er at hun ligger på arm (det er dog ikke altid dette virker, men for det meste) eller at vi ligger os hen i vores seng sammen og putter (dog heller ikke altid det virker men for det meste) også når hun først er faldet i søvn så sover hun også bare...

Nogen der har prøvet noget lign.?
Nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

4xGreve

Og forresten nogen gange når vi har fået hende til at slappe af ligger hun enten og klynker når hun er faldet i søvn eller lige inden hun falder i søvn...

Anmeld

16. april 2009

DK

Det der med at gå rundt med hende/lægge med hende til hun sover lyder i alt fald som en dårlig dårlig cirkel at starte. Prøv at spørge din sundhedsplejeske...

Anmeld

17. april 2009

Mumto3

Tja, der er vi jo så forskellige. Jeg ville klart lægge mig ind sammen med hende eller have hende på armen indtil hun sov.

Nu er jeg heller ikke bange for 'dårlige vaner'. Ofte synes jeg at hvis man giver børnene det de har brug for (opmærksomhed, mad, tryghed i form af en arm eller ligende), så bliver de relativt hurtigt fuldt op og får dækket deres behov, og så kommer de videre i deres udvikling.

Jeg tænker at det er nemmere at dække barnets behov for nærvær nu, end at have et barn der klynger sig selv i søvn, for hvad kan langtidskonsekvenserne af det være?

Kh Mor til tre, som nogle aftner hader at ungerne ikke bare kan komme og kysse godnat og så selv gå ind og sove, men som andre aftner elsker at lægge dem i seng, og sidde med babyen i armene og bare nyde hende i fuldedrag, eller sidde på sengekanten hos de 'store' og høre lidt mere om hvordan det gik i børnehaven idag

Anmeld

17. april 2009

Mormilla

Der sker stor set det samme her hjemme. Han falder i søvn kl.19 ca en time efter vågner han. Nogen gange kan jeg ligge ham på min mave og så falder han i søvn igen. Men for det meste er han super frisk og vil gerne lege For det meste ender det med at han falder i søvn kl. 22:30 og så vågner han nogen gange om natten, men der kan jeg bare ligge ham ned i vores seng og så sover han med det samme igen

Så jeg vil da lige lytte med her

Anmeld

17. april 2009

Pia.

Mumto3 skriver:

Tja, der er vi jo så forskellige. Jeg ville klart lægge mig ind sammen med hende eller have hende på armen indtil hun sov.

Nu er jeg heller ikke bange for 'dårlige vaner'. Ofte synes jeg at hvis man giver børnene det de har brug for (opmærksomhed, mad, tryghed i form af en arm eller ligende), så bliver de relativt hurtigt fuldt op og får dækket deres behov, og så kommer de videre i deres udvikling.

Jeg tænker at det er nemmere at dække barnets behov for nærvær nu, end at have et barn der klynger sig selv i søvn, for hvad kan langtidskonsekvenserne af det være?

Kh Mor til tre, som nogle aftner hader at ungerne ikke bare kan komme og kysse godnat og så selv gå ind og sove, men som andre aftner elsker at lægge dem i seng, og sidde med babyen i armene og bare nyde hende i fuldedrag, eller sidde på sengekanten hos de 'store' og høre lidt mere om hvordan det gik i børnehaven idag

Gider ikke svare for du har skrevet de helt samme tanker jeg havde omkring dette... Jeg mener heller ikke det er noget der hedder "dårlige vaner" og jeg mener at det bare er spørgsmål om tid - god tid, trykhed, og tæthed det er opskriftet i sådanne aftner, ja de kan ende med at blive lange, men er sikker på det er det bedste på længere sigt....

Knus Pia.

Anmeld

17. april 2009

charlottekri

jeg har haft samme problem som dig, hvor min datter ikke ville sove... det var også skrig og skræl i ca. 1 time og så vågnede hun flere gange i løbet af aftenen og natten... vores sundhedspejerske rådede os så til at lade være med at tage hende op, og bare lægge hende ned, lægge dynen over hende og sige godnat (men ellers ikke sige noget) og så gå ud af værelset... det tog ca. 20 min før hun faldt i søvn, hvor vi gik ind til hende ca. 3 gange i løbet af den tid.. hun skulle åbenbart bare lære, at vi ikke kom springene ved det mindste vræl, og nu falder hun i søvn, når hun bliver lagt i seng efter flasken, og sover som regel igennem (kan dog vågne en enkelt gang i løbet af en nat, men det er ikke tit)
I vores tifælde havde vi også prøvet alt syntes vi, og var efterhånden så desperate at vi ville gøre hvad som helst for at få noget ordentligt søvn... det er ikke nemt at stå op og passe grise, når hun var vågnet 15 gange i løbet af natten... hver nat i en måned Derfor besluttede vi os at blive hårde og prøve det, og det virkede. jeg ved godt at nogle vil kalde os børnemishandlere, men i sidste ende ville det jo være gået ud over min datter alligevel (sur mor og far)

Anmeld

17. april 2009

trunte89

charlottekri skriver:

jeg har haft samme problem som dig, hvor min datter ikke ville sove... det var også skrig og skræl i ca. 1 time og så vågnede hun flere gange i løbet af aftenen og natten... vores sundhedspejerske rådede os så til at lade være med at tage hende op, og bare lægge hende ned, lægge dynen over hende og sige godnat (men ellers ikke sige noget) og så gå ud af værelset... det tog ca. 20 min før hun faldt i søvn, hvor vi gik ind til hende ca. 3 gange i løbet af den tid.. hun skulle åbenbart bare lære, at vi ikke kom springene ved det mindste vræl, og nu falder hun i søvn, når hun bliver lagt i seng efter flasken, og sover som regel igennem (kan dog vågne en enkelt gang i løbet af en nat, men det er ikke tit)
I vores tifælde havde vi også prøvet alt syntes vi, og var efterhånden så desperate at vi ville gøre hvad som helst for at få noget ordentligt søvn... det er ikke nemt at stå op og passe grise, når hun var vågnet 15 gange i løbet af natten... hver nat i en måned Derfor besluttede vi os at blive hårde og prøve det, og det virkede. jeg ved godt at nogle vil kalde os børnemishandlere, men i sidste ende ville det jo være gået ud over min datter alligevel (sur mor og far)

Det har også hjulpet her.

Anmeld

17. april 2009

DK

Det har også hjulpet her.

Lige den metode brugte vi også da Kirstine var gammel nok til "fast sovetid". Vores sundhedsplejerske anbefalede man gik ind og puttede uden ord eller lys, hver 7 min. Her faldt Kirstine også i søvn efter ca. 3. gang vi havde været inde. Det tog kun en 10 dage så sov hun med det samme og har gjort det lige siden. Hun er i dag 5 år

Nå jeg i dag hører om time lange soveritualer så synes jeg det er så synd for de trætte børn der "bliver holdt oppe" af forældre som ikke skærer igennem. Men sådan er vi jo så forskellige

Anmeld

17. april 2009

Mormilla

DK skriver:

Lige den metode brugte vi også da Kirstine var gammel nok til "fast sovetid". Vores sundhedsplejerske anbefalede man gik ind og puttede uden ord eller lys, hver 7 min. Her faldt Kirstine også i søvn efter ca. 3. gang vi havde været inde. Det tog kun en 10 dage så sov hun med det samme og har gjort det lige siden. Hun er i dag 5 år

Nå jeg i dag hører om time lange soveritualer så synes jeg det er så synd for de trætte børn der "bliver holdt oppe" af forældre som ikke skærer igennem. Men sådan er vi jo så forskellige

Det vil jeg prøve Men han falder i søvn med det samme, men vågner efter en time.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.