TeamRocket skriver:
Uhh jeg er egentlig ikke så glad for sådan nogle.. Fik engang at vide de dræber marsvin og kaniner og bare er 'onde små væsner'. Vi boede ved siden af en der gik tur med sin nede i hovedegaden i byen og man måtte for guds skyld ikke hilse fordi den bed. Men det handler vel også om gener, temperment og træning osv kunne jeg forstille mig? Intreresant dyr ihvertfald 
Altså det er jo også et rovdyr. Jeg tror de færreste ildere ville give sig i kast med at nedlægge så store dyr. Måske unger. Men det ville nok sys det var nam nam at sætte tænderne i et død marsvin eller kanin.
Kender flere der fodrer deres med gnavere eller andet rådt.
Og de er ikke onde små dyr, det er der ingen dyr der er ligemeget temperement. Hvis de dræbte et "kæledyr" så er det jo deres instinkt. Dyr handler ikek udfra onskab men udelukket instinkt. Tror kun det er mennesker der er så avanceret at de har den facet der hedder ondskab
Men ja hvis de ikke er opdraget fra små af eller er utrykke kan de sagtens bide(ligesom alle andre dyr kan bide hvis de ikke er opdraget eller er utrykke). Har aldrig oplevet at mine bare bed og de elsker når vi møder frememde mennesker på vores små gåture. Gæster er også rigtig int. sys de.
Men jeg har da også mødt ildere hvor de kun er ejeren de har været trygge ved og de godt kunne finde på at bide i fremmede hænder.
Men det kommer som du siger jo klart an på dere sind og kendskab til mennesker. Nogle hunde er jo også rigtig bange for fremmede og dem stikker man heller ikke hænderne hen til
men det er et et specielt dyr og spændende så de kræver at man sætter sig godt ind i hvad det er man anskaffer sig så man ikke får dårlige erfaringer.
Anmeld