anja89 skriver:
Hvor er de smukke 
Syntes de er så skønne men har ikke selv haft nogle..
Har set på nogle men bliver itvivl om de ikke lugter meget.? Og hvordan er de med børn.?
Tak
Jo der er nogle der sys de lugter forfærdeligt. Men det hjælper rigtig meget hvis man kast/sterl. dem. Det er mest når de er i brunst/løbetid at de lugter.
Vi har dem indenfor og jeg sys slet ikke de lugter med mindre man ikke lige har været god nok til at tømme deres bakke eller vaske deres tæpper. Men alle dyr har jo en lugt det er bare spørgsmålet om man er vandt til lugten. og ildere har jo en anderledes lugt da mange ikke kender til dem.
Vores guldklump er ikke kommet til verdenen endnu så jeg har ikek selv erfaringer med børn og ildere men ved mange andre kan få det til at fungere.
Ilderen er bestemt ikke et børrnekæledyr da der er fuld fart på dem så et lille barn vil ha svært ved håndteringen og de kræver ca. det samme som en hundehvalp/hund i pasning og opdragelse. Men større børn kan have glæde af at familen har ildere.
Men det bliver helt sikkert lidt en udfordring at ha både ildere og baby da jeg ikke vilel lægge baby fra mig mens ilderne var ude. De er ikek undskabsfulde overhoved, men meget nysgerrige og kunen sikkert finde på at kravle rundt på baby for at undersøge den. Så jeg ville ikke anskaffe mig ildere hvis man har spædbørn for ingen tvivl om det bliver lidt besværligt. Men nu har vi haft ilderne over 3 år så "smidder" man dem ikke lige ud men får det til at fungere.
Man kan med fordel også ha dem udenfor i en voliere nogle timer om dagen, det vil de nyde. Men de skal bare in og ha lidt menneskelig kontakt.
Anmeld