Ondt i lænden - kun knap 8 uger henne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.769 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. maj 2012

Miss BananaHammock

Hej piger

Jeg er begyndt at døje med ondt i lænden, især sådan lige over halebenet.
Plus de to sidste dage har jeg strøget lidt et par timer, og jeg bliver simpelhen så udmattet og får ondt hele vejen nede fra baglårne og op i ryggen.
Jeg tænker det nok er fordi jeg ikke har vedligeholdt min træning de sidste to måneder - men er der andre der har prøvet det? Jeg er kun lige knap 8 uger henne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

LR85

Der sker simpelthen SÅ meget her i graviditeten med kroppen, dine ledbånd gir sig langsomt og lign. Jeg døjede hurtigt med ondt i ryggen, sikkert på grund a de samme graviditetsforandringer som dig. 

Jeg laver rygøvelser og bliver masseret, og kan trøste dig med a det i mit tilfælde IKKE er blevet værre. Er i uge 37 nu. 

Anmeld

3. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Denne gang har jeg døjet meget med ondt i lænden, var ved læge med det første gang i uge 8. Så gik det ligesom lidt over igen, men er så kommet tilbage omkring uge 22, blev deltidssygemeldt med bækkenløsning i uge 26. 

Håber at det bliver bedre for dig! Vh stine

Anmeld

3. maj 2012

Miss BananaHammock

LR85 skriver:

Der sker simpelthen SÅ meget her i graviditeten med kroppen, dine ledbånd gir sig langsomt og lign. Jeg døjede hurtigt med ondt i ryggen, sikkert på grund a de samme graviditetsforandringer som dig. 

Jeg laver rygøvelser og bliver masseret, og kan trøste dig med a det i mit tilfælde IKKE er blevet værre. Er i uge 37 nu. 

for det ikke bliver værre, for så kan jeg ikke gå.

Anmeld

3. maj 2012

otlitrom

Jeg blier så glad, hver gang jeg ser et indlæg fra dig i denne kategori! Det er så fortjent!

Jeg havde ondt som du beskriver, især de første 12 uger i første graviditet. Denne gang er det dog holdt ved, og jeg ender med en sygemelding mellem barsel 1 og 2.

Som en anden skriver sker der så meget med kroppen, og ledbåndene giver sig og hormonerne har også en indvikrning. Det behøver ikke være tegn på fx. bækkenløsning, men jeg tror kroppen blver langt hurtigere trær som gravid - så måske er det tegn på, at den ønsker hvile!

Jeg ville tale med min JM om det ved første besøg, hvis ikke det blev værre inden da. Det kan være det letter om nogle uger!

Anmeld

3. maj 2012

Miss BananaHammock

StineW79 skriver:

Denne gang har jeg døjet meget med ondt i lænden, var ved læge med det første gang i uge 8. Så gik det ligesom lidt over igen, men er så kommet tilbage omkring uge 22, blev deltidssygemeldt med bækkenløsning i uge 26. 

Håber at det bliver bedre for dig! Vh stine

Åh nej lyder da ubehageligt. Hvordan føles det med dit bækkenløsning. Føles det også som stråler fra ben og op, eller omvendt fra mænd og ud i balderne?

Anmeld

3. maj 2012

Miss BananaHammock

kitty skriver:

Jeg blier så glad, hver gang jeg ser et indlæg fra dig i denne kategori! Det er så fortjent!

Jeg havde ondt som du beskriver, især de første 12 uger i første graviditet. Denne gang er det dog holdt ved, og jeg ender med en sygemelding mellem barsel 1 og 2.

Som en anden skriver sker der så meget med kroppen, og ledbåndene giver sig og hormonerne har også en indvikrning. Det behøver ikke være tegn på fx. bækkenløsning, men jeg tror kroppen blver langt hurtigere trær som gravid - så måske er det tegn på, at den ønsker hvile!

Jeg ville tale med min JM om det ved første besøg, hvis ikke det blev værre inden da. Det kan være det letter om nogle uger!

Øv da - men tillykke med den nye graviditet (ved ikke om jeg har fået sagt det)
Går i forvejen sygemeldt pga eftervirkningerne fysisk og psykisk fra min behandling og havde håbet på at komme tilbage på deltid om en uges tid. for mit det snart forsvinder!

Anmeld

3. maj 2012

LR85

Miss BananaHammock skriver:

for det ikke bliver værre, for så kan jeg ikke gå.

Hvil dig og hvil fin lænd når du kan. 

Og lav nogen gode træningsøvelser. 

Og så alt held og lykke

Anmeld

3. maj 2012

missytordrup

jeg kender det total meget. hold med at gå i høje sko, og tænk hvor du går. din krop skal vende sig til at din holdning bliver ændret. døjet med det i 3 uger hvor lægen sagde jeg skulle ligge en varmepude på og ikke gå for meget

Anmeld

3. maj 2012

Camillos

Miss BananaHammock skriver:

Hej piger

Jeg er begyndt at døje med ondt i lænden, især sådan lige over halebenet.
Plus de to sidste dage har jeg strøget lidt et par timer, og jeg bliver simpelhen så udmattet og får ondt hele vejen nede fra baglårne og op i ryggen.
Jeg tænker det nok er fordi jeg ikke har vedligeholdt min træning de sidste to måneder - men er der andre der har prøvet det? Jeg er kun lige knap 8 uger henne.

prøvede det selv fra uge 9+ til 14+ ... Jeg har været sygemeldt og derfor ikke gået så meget som jeg plejer på jobbet. Jeg har simpelthen haft så mange smerter i læden ved halebenet? 

Men nu her 16+0 er der ingenting at bemærke mere efter 14 hårde dages arbejde.. men mange smerter og mange skridt.. tror bare lige leddene skulle igang igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.