Melde sig syg pga kvalme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.700 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg er 7 uger henne og begynder at få rigtig meget kvalme.. Så meget at jeg er nødt til at sidde med en spand eller i nærheden af toilettet.. Men er det okay at melde sig syg fra arbejdet pga kvalme og opkast.. Er der nogle af jer der har prøvet det?? Det har jeg været nødt til for første gang i dag og jeg bryder mig slet ikke om det.. Føler ikke at jeg er rigtig syg, for det er jo bare pga graviditeten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

lio

Jeg var sygemeldt pga kvalme. Det var min læge der råedemig til at blive hjemme.

Pas pådig selv og god bedring

Anmeld

3. maj 2012

Isaac's mor

Jeg var så heldig at ha ferie lige præcis i min væreste kvalme tid..
Men hvis jeg ikk havde haft det, så havde jeg sgu meldt mig syg, det jo ikk til at lave noget, overhovedet!

Anmeld

3. maj 2012

Ina33

Jeg selv er en af de få der har lidt af "hyperemesis gravidarum" under begge mine graviditeter. Jeg synes også det virkede forkert at sygemelde mig pga. kvalme/opkastninger, men når det er så slemt som du beskriver det, så skal du selvfølgelig ikke på job. Tal med din læge, han/hun vil sikkert også råde dig til at blive hjemme.

God bedring.

Anmeld

3. maj 2012

SukkerDronning

Hvis det er slemt nok, har du jo ikke noget valg. Så vil lægen også give dig en læge erklæring.

Jeg var så dårlig, at jeg lå i senge og kastede op til 4. måned. Jeg var så afkræftet, at bare det at skulle på toilettet var en kamp. Der var jeg på ingen måde istand til at arbejde. Plus at når jeg endelig var nødt. til at bevæge mig ud af huset, gik jeg og brækkede mig i en pose eller på gaden som en eller anden fulderik hehe virkelig klamt!

Så nej det er ikke en sygdom, men det kan altså godt føles sådan!

Din arbejdsplads er vel heller ikke interesseret i, at have en medarbejder der sidder med en spand hele dagen

Anmeld

3. maj 2012

Barbamama

Altså jeg var sygemeldt med kvalme fra mit arbejde i 7 uger da jeg ventede min datter. Så ja det kan du godt. Du kan jo ikke sidde med en spand ude på dit arbejde. Kram

Anmeld

3. maj 2012

Tennamor

Jeg var også sygemeldt i 6,5 uge med min første, pga kvalme

Anmeld

3. maj 2012

merle2010

jeg er så en af de "heldige" der i begge mine graviditeter har lidt af hyperemesis gravidarum

var sygemeldt hele min første graviditet og blev sygemeldt i uge 7 denne her graviditet, er i uge 34 nu og er sygemeldt indtil fødsel...

jeg har været og er sååååå dårlig... tabte 15 kg i første graviditet og har tabt 10 kg indtil videre i denne graviditet...

kvalme er ulideligt-.... men med denne lidelse vænner man sig til at brække sig offentligt..

har brækket mig uden for diverse forretninger, hvor jeg lige er nået at løbe ud og i gågaden.. suk

men nu er det snart slut...

med mit første barn brækkede jeg mig helt indtil jeg skulle føde... i denne graviditet brækker jeg mig osse stadig, dog kun 2 - 5 gange om dagen nu...

Anmeld

3. maj 2012

Faith

Hvis det er så slemt som du beskriver, kan du da ikke arbejde! Det har hverken du eller arbejdsgiver noget ud af.

Anmeld

3. maj 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Kommer vel an på hvilken grad af kvalme og hvilket arbejde du har...

Jeg var sygemeldt 2 gange pga. kvalme, arbejder som lærer og var simpelthen bange for at komme til at kaste op i klassen eller at skulle styrte ud midt i det hele

Men hvis jeg havde arbejdet på enmandskontor eller lign. var jeg nok ikke blevet hjemme. Men en kollega var indlagt på hospitalet i 5 uger pga. kvalme/opkast. Så det kan godt være alvorligt.

God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.