Baby og hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

twinny

min mand havde tæpper med hjem fra hospitalet drengene havde ligget i... Dem lagde han i deres kurv... Og da jeg kom hjem med bebserne, havde de overhovedet ingen interesse i drengene....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Princesspigen

HeidiW86 skriver:

Tak for det gode råd ! 

selv tak.. held og lykke med det hele

Anmeld

2. maj 2012

Faith

Da vi i sin tid kom hjem med vores tvillinger gjorde vi det at vi lagde dem i kravlegården, og så lod vi begge hunde snuse til den og stikke snuderne ind mellem tremmerne. Begge drenge vejede kun knap 2 kg, så vi turde ikke straks stikke dem ned til hundene, da man jo reelt ikke ved hvordan hunde reagerer på spædbørn.

Men der var ingen problemer. Dog heller ikke den store interesse.

Desværre har vi måttet træffe en svær beslutning for 1 måned siden. Den store af vores hunde (en lab på 5 år) udviklede epilepsi og fik nogle meget voldsomme anfald. Omkring den tid hvor anfaldene tog fat begyndte hun at knurre af drengene i tide og utide. Ikke kun når de kom for tæt på, men osse når hun bare gik forbi dem. Dyrlægen mente at hun nok forbandt anfaldene med drengene og derfor viste truende adfærd.

Vi fandt derfor en dejlig ny familie til hende. Et ældre ægtepar som før har haft en hund med epilepsi, så de ved hvad det kræver. Hun har det SÅ godt i dag, og vi er bare så glade for vores beslutning.

Anmeld

3. maj 2012

HeidiW86

sabrina89 skriver:

Man skal selvfølgelig ikke gøre dette hvis man ikke er tryg ved hunden. Senere hen er det vigtig fra start af at fortælle barnet at hundes seng er forbudt område, hunden skal ha et sted hvor den har fred.

Held og lykke med det hele. I kan også rolig glæde jer, det er den største lykke (og bekymring )

Nej det jo det men er heller ikke sådan nervøs over hunden men over situationen og det omhandler nok det at blive mor 

Men mange tak for råd.. Og glæder mig helt vildt til hun kommer ud! 

Anmeld

3. maj 2012

Team Putte

HeidiW86 skriver:

Hej piger.. 

Jeg har et spørgsmål som jeg har brug for at dele med jer!! 

Om ca 6 uger kommer der en lille pige i familien og vi glæder os helt vildt.. Nu er det sådan at min kærestes mormor og morfar har en sød og kærlig schæfer! 

Mit spørgsmål er bare hvordan præsentere vi bedst den lille pige når vi en dag tager ned til dem??? 

Må indrømme at jeg er lidt nervøs ved tanken, hunden har ALDRIG været aggressiv på nogen måde, men man kan jo ikke lade vær med at tænke..

Vi har snakket om at Michael går ind med lillepigen og holder hende fordi hunden respektere ham fuldt ud, så jeg ikke skal være nervøs og tænke frygtelige tanker.. Og evt. At jeg går ind med en stofble med hendes lugt på først så hunden kan dufte hende??? 

Hvad siger i?? 

Synes det lyder mere besværligt end det behøver at være

Hvis i stoler på hunden så tag bebs'en med i liften og sæt den på gulvet så hunden kan få lov til at snuse ALT det den overhoved gider. Vær dog ved siden af så i kan stoppe hvis den vil slikke eller lignende Vi har introduceret et HAV af bebs'er i familien for hunde og det er klart bedre end at holde bebs i armene hvor man så risikerer at hunden hopper op for at få lov til at snuse.

Når min lillefis kommer til verden om små 7 ugers tid bliver det sådan vi kommer til at præsentere hende for både mine forældres og min svigermors hunde Begge hunde vi ingen mistro overhoved har til, trods den ene godt kan være lidt overgearet

Anmeld

3. maj 2012

HeidiW86

Team Putte skriver:

Synes det lyder mere besværligt end det behøver at være

Hvis i stoler på hunden så tag bebs'en med i liften og sæt den på gulvet så hunden kan få lov til at snuse ALT det den overhoved gider. Vær dog ved siden af så i kan stoppe hvis den vil slikke eller lignende Vi har introduceret et HAV af bebs'er i familien for hunde og det er klart bedre end at holde bebs i armene hvor man så risikerer at hunden hopper op for at få lov til at snuse.

Når min lillefis kommer til verden om små 7 ugers tid bliver det sådan vi kommer til at præsentere hende for både mine forældres og min svigermors hunde Begge hunde vi ingen mistro overhoved har til, trods den ene godt kan være lidt overgearet

Okay ja det var jo også en måde at gøre det på! Det er bestemt ikke fordi jeg vil besværliggøre det, men når man ikke har prøvet det før tænker man lidt hvordan man gør det bedst ikke mindst for hunden..

Men hun skal jo bare præsenteres også kan det være hun slet ikke er så intresant når det kommer til stykket! 

Anmeld

3. maj 2012

Team Putte

HeidiW86 skriver:

Okay ja det var jo også en måde at gøre det på! Det er bestemt ikke fordi jeg vil besværliggøre det, men når man ikke har prøvet det før tænker man lidt hvordan man gør det bedst ikke mindst for hunden..

Men hun skal jo bare præsenteres også kan det være hun slet ikke er så intresant når det kommer til stykket! 

Præcis Hvis man bare lader hunden komme til og snuse til næsen falder af så er bebs ik interessant

Synes faktisk de fleste hunde har en naturlig tilgang til bebs'er, det er som om de fornemmer de ingen fare er og at de er skræbelige. De fleste hunde optræder kærligt og beskyttende overfor de små

Men igen alt med måde! Der er oz de hunde der bestemt ik kan li' bebs'er og børn generelt! Men det har man som oftest en fornemmelse af når man kender hunden..

Anmeld

3. maj 2012

HeidiW86

Team Putte skriver:

Præcis Hvis man bare lader hunden komme til og snuse til næsen falder af så er bebs ik interessant

Synes faktisk de fleste hunde har en naturlig tilgang til bebs'er, det er som om de fornemmer de ingen fare er og at de er skræbelige. De fleste hunde optræder kærligt og beskyttende overfor de små

Men igen alt med måde! Der er oz de hunde der bestemt ik kan li' bebs'er og børn generelt! Men det har man som oftest en fornemmelse af når man kender hunden..

Ja og hun r ihvertfald en kærlig hund som aldrig har vidst tegn på aggressivitet ! 

Så mon ikke alt går! 

Anmeld

3. maj 2012

Jonatansmor

HeidiW86 skriver:

Hej piger.. 

Jeg har et spørgsmål som jeg har brug for at dele med jer!! 

Om ca 6 uger kommer der en lille pige i familien og vi glæder os helt vildt.. Nu er det sådan at min kærestes mormor og morfar har en sød og kærlig schæfer! 

Mit spørgsmål er bare hvordan præsentere vi bedst den lille pige når vi en dag tager ned til dem??? 

Må indrømme at jeg er lidt nervøs ved tanken, hunden har ALDRIG været aggressiv på nogen måde, men man kan jo ikke lade vær med at tænke..

Vi har snakket om at Michael går ind med lillepigen og holder hende fordi hunden respektere ham fuldt ud, så jeg ikke skal være nervøs og tænke frygtelige tanker.. Og evt. At jeg går ind med en stofble med hendes lugt på først så hunden kan dufte hende??? 

Hvad siger i?? 

Min erfaring med børn og dyr, er langt hen ad vejen, finder de selv ud af det.

Selvfølgeligt skal der være noget voksenopsyn, men dyr ved godt når de har med helt små størrelser at gøre og opfører sig instinktivt derefter.

Men jeg ville holde baby og dyr adskilt indtil baby kan kravle. Lade hunden snuse til barnet, men ikke lade barnet ligge på gulvet f.eks.

Jeg er selv opvokset i et hjem med meget store hunde, kontakt til dyr giver børn noget helt specielt. Og du skal glæde dig til at opleve din datter sammen med dyr

Anmeld

3. maj 2012

HeidiW86

Jonatansmor skriver:

Min erfaring med børn og dyr, er langt hen ad vejen, finder de selv ud af det.

Selvfølgeligt skal der være noget voksenopsyn, men dyr ved godt når de har med helt små størrelser at gøre og opfører sig instinktivt derefter.

Men jeg ville holde baby og dyr adskilt indtil baby kan kravle. Lade hunden snuse til barnet, men ikke lade barnet ligge på gulvet f.eks.

Jeg er selv opvokset i et hjem med meget store hunde, kontakt til dyr giver børn noget helt specielt. Og du skal glæde dig til at opleve din datter sammen med dyr

Tak !  Og tak for rådet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.