Hvordan går det med jer piger i Juni Termins gruppen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

926 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. maj 2012

MortilAlmaogNohr

Hej Piger.

Jeg ville egentlig bare lige høre hvordan det går med jer andre som også har termin her i Juni. Kører det bare på skinner, eller er der begyndt at komme trætte tykke ben og tunge maver?

Jeg er 33+4 idag, og jeg har det faktisk rigtig godt. Syntes der er begyndt at være meget langt ned til fødderne, på trods af mine kun 148 cm, og så får jeg vand i fødderne og pluk veer i ny og næ, men ellers har jeg det rigtig godt.

Starter barsel imorgen....... Nøhj hvor jeg glæder mig nu.

Håber I nyder solen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Tina. skriver:

Hej Piger.

Jeg ville egentlig bare lige høre hvordan det går med jer andre som også har termin her i Juni. Kører det bare på skinner, eller er der begyndt at komme trætte tykke ben og tunge maver?

Jeg er 33+4 idag, og jeg har det faktisk rigtig godt. Syntes der er begyndt at være meget langt ned til fødderne, på trods af mine kun 148 cm, og så får jeg vand i fødderne og pluk veer i ny og næ, men ellers har jeg det rigtig godt.

Håber I nyder solen

Jeg har det som sådan også helt fint, men har rigtig meget vand i kroppen, så ben og arme summer.. Den anden morgen kunne jeg ikke engang slå alarmen fra da den ringede - mine arme og hænder sov..

Så vralter indtil jeg lige kommer igang, og fødderne kan godt mærke de ekstra kg..

Maven føles ikke som sådan tung, men shit den fylder meget..

Anmeld

2. maj 2012

Hej Tina

Sikke et sødt indlæg. Jeg kunne ikke lade være med at smile, da jeg læste det  .

Jeg er selv kun 148cm. Jeg blev sygemeldt fra arbejdet 12/4, men har det, på trods af det, godt. Jeg synes også, at mine fødder føles længere væk, når skoene skal snørres eller skal have strømper på, så det er godt at solen  er begyndt skinne. Maven er også begyndt at blive tung at bære på. Jeg lider foreløbig ikke af vand eller strækmærker 7-9-13  .

Tanker fra *** 

Anmeld

3. maj 2012

MortilAlmaogNohr

*** Ej hvor skønt at høre fra en anden der er lige så lille som mig. Jeg har gjort mig rigtig mange tanker omkring det med at være så lille, og omkring fødslen.

Hvad har du fået afvide? Skal du føde normalt? Noget de specielt skal undersøge dig for eller? Jeg har læst at når man er under 155, så bør man blive undersøgt at en special læge, men det er jeg ikke blevet er du? Jeg har været til en samtale med en fødselslæge, men det var ikke pga. min højde, men pga. at jeg lider af Vaginisme.

Hvornår har du termin, og hvor skal du føde?

Jeg har termin 16 juni og skal føde på Hvidovre.

Anmeld

3. maj 2012

Hehe ja, præcis samme følelse jeg fik, da jeg læste om din højde. Til at starte med gjorde mig rigtig mange tanker om, hvorvidt jeg kunne blive gravid og bære et barn, men nu er fokus også flyttet frem til fødslen. 

Min mand har en søn fra sit tidligere ægteskab, og han var rigtig stor, da han kom til verdenen (ca. 4200g). Det har vi derfor nævnt for både læge og jordemoder, som har nævnt en mulig ekstra scanning og igangsættelse før termin, hvis jeg skal kunne klare en vaginal fødsel. Jeg har bare fået "fis i kasketten" - vil føde i juni måned. Jeg vil helst undgå kejsersnit, men .. Hvis det ikke kan være anderledes? Det skal dog lige nævnes at hans ekskone er en helt anden kropsbygning end mig! Jeg har heller ikke talt med nogen speciallæge vedr. fødsel?

Jeg har termin 12/6 og skal føde på Roskilde 

Anmeld

3. maj 2012

LilleLene

Tina. skriver:

Hej Piger.

Håber I nyder solen

jo det går da okay

Vi er lige flyttet så jeg står i en masse flytterod, og er bare konstant træt (det hjælper lige lidt på energien med alt den solskin)

varmen gør også a jeg får væske i hænder og fødder, Ja og så døjer jeg stadig RIGTIG meget med halsbrand, sidder næsten op og sover

ellers stille og roligt regner med snart at komme igang med babyværelset

Anmeld

3. maj 2012

Hej LilleLene,

Ja, jeg synes også trætheden sætter voldsomt ind, og så har jeg svært ved at sove om natten pga. ondt i ryggen.

Jeg lider lidt af sure opstød ind imellem. 

Glæder du dig ikke til at lave babyværelse? Jeg ville næsten ønske at vi manglede at lave mere, så maj måned kunne passere lidt hurtigere 

Anmeld

3. maj 2012

MortilAlmaogNohr

*** Jeg skal il en ekstra scanning i uge 36 hvor en fødselslæge skal se hvor stor hun er, og derefter endelig beslutte om jeg skal føde normalt eller PKS.

Jeg stoler på lægerne, hvis han siger at jeg kan føde normalt, så håber jeg at han har ret :-) Og siger han kejsersnit, så tager jeg det med også, bare den lille kommer ud og er sund og rask.

Jeg ville bare så gerne have at de målte mit bækken så jeg var sikker på at det er stort nok.

Lillelene - Uh ja, vand i kroppen er ikke rart, og det bliver jo ofte kun værre i varmen.

Anmeld

3. maj 2012

LilleLene

*** skriver:

Hej LilleLene,

Ja, jeg synes også trætheden sætter voldsomt ind, og så har jeg svært ved at sove om natten pga. ondt i ryggen.

Jeg lider lidt af sure opstød ind imellem. 

Glæder du dig ikke til at lave babyværelse? Jeg ville næsten ønske at vi manglede at lave mere, så maj måned kunne passere lidt hurtigere 

jo det bliver SÅ dejlig at få styr på det og gå og nusse lidt om det

Anmeld

3. maj 2012

LilleLene

Tina. skriver:

*** Jeg skal il en ekstra scanning i uge 36 hvor en fødselslæge skal se hvor stor hun er, og derefter endelig beslutte om jeg skal føde normalt eller PKS.

Jeg stoler på lægerne, hvis han siger at jeg kan føde normalt, så håber jeg at han har ret :-) Og siger han kejsersnit, så tager jeg det med også, bare den lille kommer ud og er sund og rask.

Jeg ville bare så gerne have at de målte mit bækken så jeg var sikker på at det er stort nok.

Lillelene - Uh ja, vand i kroppen er ikke rart, og det bliver jo ofte kun værre i varmen.

ja desværre

men kan ikke dy mig for at hoppe ud i solen, nu hvor den er her det skulle jo være slut efter i dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.