Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg har egentlig aldrig tænkt over det før. Men der har med alle de sæt babysengetøj jeg har købt fulgt et hovedpudebetræk med. Vi har aldrig brugt det, da vores datter altid har sovet på en stofble og spædbørn jo ikke skal sove med pude.
Men nu er jeg så gået igang med at sy noget babysengetøj idet jeg skal være tante til efteråret. Så ville lige forhøre mig om hvor vidt i andre har brugt pudebetræk eller ej? Er det bare rart at have? Sover jeres børn på det uden pude i? Eller har I lige som os bare lagt dem væk?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Sakris skriver: Jeg har egentlig aldrig tænkt over det før. Men der har med alle de sæt babysengetøj jeg har købt fulgt et hovedpudebetræk med. Vi har aldrig brugt det, da vores datter altid har sovet på en stofble og spædbørn jo ikke skal sove med pude. Men nu er jeg så gået igang med at sy noget babysengetøj idet jeg skal være tante til efteråret. Så ville lige forhøre mig om hvor vidt i andre har brugt pudebetræk eller ej? Er det bare rart at have? Sover jeres børn på det uden pude i? Eller har I lige som os bare lagt dem væk?
Jeg har altid brugt pudebetrækket som underlag der hvor de har hovedet liggende.. Altså i den tid hvor ungen gad at ligge der
Tris er nu 2,4 år og har en lille hovedpude
Vi har aldrig brugt pudebetræk da de var små. De begyndte begge først at bruge hovedpude 1+ og da havde de fået juniordyne.
Har faktisk også selv undret mig over, hvorfor der altid følger pudevår med når det ikke anbefales at bruge det - men igen, der er jo meget der ikke anbefales som folk gør alligevel, så måske derfor
Vi bruger ikke betrækket, det ligger bare hengemt - Alberte får ikke pude før hun en dag selv spørger om det.
/Fenja
Jeg bruger heller ikke hovedepudebetrækket til noget, men der er 2 i min mødregruppe der bruger hovedepude til deres små børn, så selvom det er anbefalet ikke at bruges, er der andre der ser hen over det. Man kan købe en speciel hovedepude til baby'er hvis man absolut synes de skal have en pude
Jeg bruger pudebetrækket til pude fordi jeg syntes ser hyggeligt ud når sengen er redt at der er "en pude"
Har aldrig brugt hovedpudebetrækket da vi ikke har en hovedpude.
Drengen er 2 år, men har aldrig haft behov for hovedpude.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128