wamse skriver:
Mit eget indskud har også været at tage ham ind når han gør, men han er jo en lille skiderik, for han smutter lige så snart, at han har fornemmelsen af, at jeg vil tage ham
Så hvad gør jeg der?
Det er en adfærd han først er startet med nu, hvor han har rundet 1 år, og det undrer mig jo, hvorfor han pludselig starter med det. Han har før kunnet lege i haven, mens andre er gået forbi, uden at han reagerer.
Ja tvivler ikek på at han er snedig og han skal ikek ha lov til at "lege" rundt med dig.
jeg vilel simpelthen lade en line sidde på ham mens han er ude så du kan ta fat i linen og gå væk med ham.
så undgår du at det går op i en sikkert med hans øjne skide sjov fangeleg!
Du kan simpelthen også bare sidde dig med ham i snor i haven! Og så lige så snart du kan se der er optræk til et vov eller han når at gø så sig "NEJ" og så bare gå ind med ham! Og ja når han så er faldet ned så ud og sæt dig igen! Du kan prøøve når du sidder med ham at lave kontaktøvelser, evt. med klikkeren, men så hver gang han vælger at gi dig øjenkontakt så ros og giv en lilel godbid. Så gør du det samme når der kommer nogle forbi. Og hvis han bare er ligeglad og gør ammok så ind med ham og start forfra. men hvis han derimod er fokuseret på dig og godbidderne så ros og så finder han ud af at det er mere spændende at gi dig opmærksomhed.
Men det kræver du træner det hver dag!
Anmeld