Gravhund der er begyndt at gø

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

Annana89

wamse skriver:

Mit eget indskud har også været at tage ham ind når han gør, men han er jo en lille skiderik, for han smutter lige så snart, at han har fornemmelsen af, at jeg vil tage ham

Så hvad gør jeg der?

Det er en adfærd han først er startet med nu, hvor han har rundet 1 år, og det undrer mig jo, hvorfor han pludselig starter med det. Han har før kunnet lege i haven, mens andre er gået forbi, uden at han reagerer.

Ja tvivler ikek på at han er snedig og han skal ikek ha lov til at "lege" rundt med dig.

jeg vilel simpelthen lade en line sidde på ham mens han er ude så du kan ta fat i linen og gå væk med ham.

så undgår du at det går op i en sikkert med hans øjne skide sjov fangeleg!

Du kan simpelthen også bare sidde dig med ham i snor i haven! Og så lige så snart du kan se der er optræk til et vov eller han når at gø så sig "NEJ" og så bare gå ind med ham! Og ja når han så er faldet ned så ud og sæt dig igen! Du kan prøøve når du sidder med ham at lave kontaktøvelser, evt. med klikkeren, men så hver gang han vælger at gi dig øjenkontakt så ros og giv en lilel godbid. Så gør du det samme når der kommer nogle forbi. Og hvis han bare er ligeglad og gør ammok så ind med ham og start forfra. men hvis han derimod er fokuseret på dig og godbidderne så ros og så finder han ud af at det er mere spændende at gi dig opmærksomhed.

Men det kræver du træner det hver dag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

wamse

Annana89 skriver:

Ja tvivler ikek på at han er snedig og han skal ikek ha lov til at "lege" rundt med dig.

jeg vilel simpelthen lade en line sidde på ham mens han er ude så du kan ta fat i linen og gå væk med ham.

så undgår du at det går op i en sikkert med hans øjne skide sjov fangeleg!

Du kan simpelthen også bare sidde dig med ham i snor i haven! Og så lige så snart du kan se der er optræk til et vov eller han når at gø så sig "NEJ" og så bare gå ind med ham! Og ja når han så er faldet ned så ud og sæt dig igen! Du kan prøøve når du sidder med ham at lave kontaktøvelser, evt. med klikkeren, men så hver gang han vælger at gi dig øjenkontakt så ros og giv en lilel godbid. Så gør du det samme når der kommer nogle forbi. Og hvis han bare er ligeglad og gør ammok så ind med ham og start forfra. men hvis han derimod er fokuseret på dig og godbidderne så ros og så finder han ud af at det er mere spændende at gi dig opmærksomhed.

Men det kræver du træner det hver dag!

Tak for dine gode råd

Jeg var lige igang med ham ude i haven, så han løb frit rundt, men lige så snart der var optakt til noget, så sagde jeg nej, og begyndte han alligevel at gø, so kom han ind.

Så det fangede han egenlig ret hurtigt, så jeg går 100% ind for det nu

Anmeld

1. maj 2012

GønskE

Opdragelse Og tålmodighed :-) 

Vi har en chihuahua, og af alle hundene ligger de i den slemme ende af dem der gør, men du kan ikke få vores til det, heller ikke når det ringer på døren, vi møder andre, de hunde hun er sammen med gør eller noget.. Der blev bare taget fat i hende HVER gang hun gøede da hun var hvalp, og i dag gør hun slet ikke - hun er 14 mrd...

Anmeld

1. maj 2012

wamse

GønskE skriver:

Opdragelse Og tålmodighed :-) 

Vi har en chihuahua, og af alle hundene ligger de i den slemme ende af dem der gør, men du kan ikke få vores til det, heller ikke når det ringer på døren, vi møder andre, de hunde hun er sammen med gør eller noget.. Der blev bare taget fat i hende HVER gang hun gøede da hun var hvalp, og i dag gør hun slet ikke - hun er 14 mrd...

Det har bare aldrig været et problem før med at han gør, så derfor undrer det mig. Det er kun i haven, at der er et problem, for dørklokken siger han intet til.

Men jeg vil være over ham 100% nu.

Hvordan har i gjort det?

Anmeld

1. maj 2012

GønskE

wamse skriver:

Det har bare aldrig været et problem før med at han gør, så derfor undrer det mig. Det er kun i haven, at der er et problem, for dørklokken siger han intet til.

Men jeg vil være over ham 100% nu.

Hvordan har i gjort det?

Sige nej eller bogstaveligt tage fat i hende/sende hende i kurven hver gang hun gjorde det :-) og hun er nemlig heller ikke dum, for hvis hun i dag gør, og man ikke kommenterer det, så gør hun det igen, lige til man skælder ud - så stopper hun, men bevidst ikke før. Så vær bestemt/vred hver gang det sker, gør den samme ting - en slags straf, så ville jeg mene den burde lære det :-) 

Anmeld

1. maj 2012

Kay

wamse skriver:

Hvordan træner i jeres hund?

roser hende når hun er stille... og det modsatte når hun gør...

vi bruger ik nej men lyde når hun gør noget forkert... selvfølgelig samme lyd hver gang... og når hun så er stille går der lige lidt så roser vi hende... så hun ved hvad hun får ros for 

Anmeld

1. maj 2012

wamse

Kay skriver:

roser hende når hun er stille... og det modsatte når hun gør...

vi bruger ik nej men lyde når hun gør noget forkert... selvfølgelig samme lyd hver gang... og når hun så er stille går der lige lidt så roser vi hende... så hun ved hvad hun får ros for 

Jeg har sådan en skide træls lyd, som jeg nogengange bruger, når han laver noget han ikke må Den skal måske bare konsekvent bruges hver gang nu

Anmeld

1. maj 2012

Kay

wamse skriver:

Jeg har sådan en skide træls lyd, som jeg nogengange bruger, når han laver noget han ikke må Den skal måske bare konsekvent bruges hver gang nu

det gør jeg... helt konsekvent når hun gør... også hvis hun ik går pænt eller andet og hun ved lige nøj agtig hvad hun gør forkert når jeg siger sådan... og så er det bare vigtigt at rose når der bliver gjort det rigtige bagefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.