Gravhund der er begyndt at gø

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

wamse

DenLykkelige skriver:

Jeg er altså ked af at sige det, men gravhunde er en af de alle mest gøende racer??

80% af alle gravhunde gør som en i h******!! (Vi har 4 slemme her på den vej hvor vi bor)

Køber man gravhund, skal man forvente gøen!

Specielt fordi gravhunde kan være så stædige at man ikke kan lære dem at lade vær (selvfølgelig kan man med rette træning lære dem at de ikke skal gå ligeså meget)...

Jeg var godt klar over at en gravhund kunne være meget gøende, men han har jo ikke været det til nu, hvor han er 13 mdr.

Vi er flyttet ned i huset for knap 3 mdr siden, og han gjorde det slet ikke i starten her nede.

Jeg tror ikke på, at jeg ikke kan ændre en uønsket adfærd ved en hund, men manglede bare ideer til, hvordan jeg kunne ændre hans adfærd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

wamse

Kay skriver:

træning træning og træning... den eneste vej frem... vi er igang med vores hund (rotweiler/labrador) og hun er blevet bedre... men skal stadig trænes mere..

Hvordan træner i jeres hund?

Anmeld

1. maj 2012

wamse

Annana89 skriver:

Ja gravhunde er en af de racer der kan gø en del! Men de fleste racer kan sagten "rettes" med rette træning og toldmodighed.

Hvis det var min hund vill jeg i en periode gøre sårn at hver gang den begynder at gø skynder du dig at atge den indenfor, ikke skælde ud, men bare si bestemt NEJ og så ta den ind. når den er faldet ned igen kan du lukke den ud. Og sårn gentager du processen. Ros og giv godbidder hvis der går nogle fobi og den ikke gør. Det kan tage rigtig lang tid og der vil nok gå noget tid før du bare kan lukke den ud i haven og den så kan passe sig selv.

Lige med naboen ville jeg måske høre dem ad om i må komme en tur ind og besøge dem med hunden så de kan hilse på hinanden og forklar dem at i arbejder på at den skal gø mindre. Såkan det være hunden ikke sys det er så spændende at gø af nogle den kender plus at i viser jeres naboer at i ved der er et problem og arbejer på det. Så tror jeg i får mere forståelse og ikke ricikere klager.

Mit eget indskud har også været at tage ham ind når han gør, men han er jo en lille skiderik, for han smutter lige så snart, at han har fornemmelsen af, at jeg vil tage ham

Så hvad gør jeg der?

Det er en adfærd han først er startet med nu, hvor han har rundet 1 år, og det undrer mig jo, hvorfor han pludselig starter med det. Han har før kunnet lege i haven, mens andre er gået forbi, uden at han reagerer.

Anmeld

1. maj 2012

wamse

Barbamama skriver:

Åh.... Jeg er ked af at sige det, men vi har en gravhund som nabo og vi er SÅ trætte af den for den står altid ude i haven og gør af alt og alle! Jeg har desværre ikke noget gyldent råd. Måske en hundetræner kunne hjælpe?

Tak for svaret

Det er jo også det jeg frygter, for han er på alle mulige andre områder en stille og rolig hund. Gravhunden har også ry for, at kunne være nogle små gnavpotter, og det er han slet slet ikke.

Anmeld

1. maj 2012

Barbamama

wamse skriver:

Tak for svaret

Det er jo også det jeg frygter, for han er på alle mulige andre områder en stille og rolig hund. Gravhunden har også ry for, at kunne være nogle små gnavpotter, og det er han slet slet ikke.

Ja det var da så lidt. Jeg kunne jo desværre ikke hjælpe....

Anmeld

1. maj 2012

wamse

Månsson skriver:

Nu ved jeg ikke om i har slået ned på det når den ellers har gøet en enkelt gang eller to, men gøen var en af de ting vi ikke ville tolerere så hvergang hun stiller sig an til at gø får hun et fast NEJ og bliver afledt. Man kan se det tydeligt på kropssproget om de vil til at gø.. Clik træning vil jeg klart anbefale jer at bruge lidt tid på.

Jeg vil prøve lige at sætte mig lidt mere ind i med den "klicker"

For tænker helt klart at det kan trænes væk, specielt fordi det er en uvane han først nu er begyndt på.

Tak for svaret

Anmeld

1. maj 2012

L&V

wamse skriver:

Jeg vil prøve lige at sætte mig lidt mere ind i med den "klicker"

For tænker helt klart at det kan trænes væk, specielt fordi det er en uvane han først nu er begyndt på.

Tak for svaret

Det er i hvert fald den mest effektive træning du overhovedet kan bruge når du tår taget på det. Men du ska ikke begynde at bruge det før end du er blevet instrueret i det for så kan det altså blive noget juks.. Det kan det helt sikkert, det kan stort set alt adfær

Anmeld

1. maj 2012

wamse

Darling<3 skriver:

Kan ikke komme med nogle råd omkring gøen - men en af mine veninder's lille bæ hund ( kender ikke racen ), den gøer konstant og fuck hvor er det bare belastende - tror bare man må acceptere at små hunde gøer mere end andre!

Min lillebror og hans kæreste har en dansk svensk gårdhund, og den gør 24-7 af alt og intet, men det tror jeg er fordi den får lov til det. Jeg har ikke oplevet at den bliver stoppet i det.

Anmeld

1. maj 2012

wamse

Månsson skriver:

Det er i hvert fald den mest effektive træning du overhovedet kan bruge når du tår taget på det. Men du ska ikke begynde at bruge det før end du er blevet instrueret i det for så kan det altså blive noget juks.. Det kan det helt sikkert, det kan stort set alt adfær

Ok, tak for råd

Anmeld

1. maj 2012

L&V

wamse skriver:

Ok, tak for råd

Så lidt håber i får styr på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.