Barnedåb - hvem skal inviteres med!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.971 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. april 2009

Mette_81

Hej alle.

nu har jeg brug for jeres gode råd og erfaringer, meninger og holdninger igen.
Jeg er ved at komme i barnedåbs tanker, og har forsøgt at skrive en gæste liste. men inden længe er der næste 50 på, hvilket jeg synes er mange.

skal man invitere onkler, tanter, fætre, kusiner, venner, deres børn, jeg er jo nogenlunde sikker på forældre, bedsteforældre, søskende og faddere. men resten må jeg indrømmer er jeg noget i tvivl om.

Tror i folk vil blive kede af ikke at blive inviteret, det er trods alt kun til kaffe/kage.

Jeg glæder mig til at høre hvad i mener

Vh Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

SaNiNa

her følger jeg lige med.
får vi bliver osse rigtig mange, med fætter/kusiner, og venner selvom jeg har trukket en streg som kæresten ikke er helt med på... men syntes ikke at folk vi kun ser få gang om året skal med...

Anmeld

16. april 2009

MetteT

Vi tog kun de nærmeste med dvs Kathrines oldeforældre, kathrines bedsteforældre, kathrines onkler og tanter, fastre og mostre, hendes fætter og kusine og så 2 hold af vores rigtig gode venner og deres børn... Så vores egne onkler og tanter osv var ikke med...
Ved ikk om der var nogle der blev skuffede, det tror jeg ikke, der er i hvert fald ikke nogle der har givet udtryk for det...

Anmeld

16. april 2009

Stumpen

Til Mathildes barnedåb inviterede vi (i forhold til hende):
Bedsteforældre
Mostre
onkler
fastre
fætre
kusiner
oldeforældre

Derudover blev min faster, onkel, moster og morbror samt Karstens farbror og tante inviteret.. (Vi har selv flere farbrødre, fastre, mostre og onkler) Men dem vi inviterede med er dem vi snakker med.. Men de var ikke livsnødvendige at få med -forstå mig ret, holder jo af dem ellers var de ikke inviteret med, men de kunne nemt fravælges hvis der ikke havde været plads til det...
-der mener at du skal gøre det, du/I har det bedst med..

Anmeld

16. april 2009

LotteN

Til Lærkes barnedåb var vi i samme problem, antallet blev alt for stort.
Vi endte med at invitere
vores egne forældre
vores mostre, onkler og fastre
vores bror og søster
vores bedsteforældre
så vi tog ikke fætre og kusine med.. vi endte med en 30 stykker!

Anmeld

16. april 2009

Diana...

Her bliver vi 30 og det er hele vores familier med kusiner osv vi har taget venner fra da vi ikke har råd til det og os lidt af familien til at starte med med de kom hurtigt på pga min dårlige somvittighed så nu er hele familien inviteret med deres børn men ikke venner.

Anmeld

16. april 2009

charlottekri

nu holdt vi en lidt utraditionel barnedåb da vi holdt det sammen med vores bryllup
Men jeg ville invitere mit barns:
forældre (he he)
bedsteforældre
oldeforældre (hvis der er nogen)
onkler, tanter, mostre, fastre, morbrødre, farbrødre
fætre / kusiner
de, der står fadere

i mine øjne er venner ikke nødvendige, da det jo er barnets fest (og barnets relationer, der bør blive inviteret)

det kan godt ske at man kan blive mange, men selvom det kun er til kage / kaffe, så synes jeg at de bør blive inviteret, men sådan er jeg jo også vokset op

Anmeld

16. april 2009

Strack

vi holdte åbent hus begge gange med stor succes... der kom pudsigt nok 68 begge gange... syntes det var dejlig uforpligtene og var glad for dem der gad kunne komme

den ene gang var der buffet og den næste sanwich og så en dåbskage...

Anmeld

16. april 2009

MariaMus

Til vores barnedåb bliver vi 15 personer, har kun inviteret de aller nærmeste, altså forældre, søskende, mormor og morfar samt min gode veninde. Gider ikke inviterer nogle, som man kun ser 1 gang om året. Ville måske inviterer dem, hvis vi holder det hjemme, men vi holder det på Dragsholm Slot, med et lille suprise bryllup også :-D

Anmeld

16. april 2009

Mira0911

Til Julie´s barnedåb er der inviteret:
Vores forældre
Søskende
et par hold onkler og tanter
2 hold venner

Vi bliver lige knap 50...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.