Uge 21+0 i dag - mangler lidt bevægelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

missytordrup

Jeg har den sidste uges tid mærkede rigtig meget til bittemanden.

I går havde jeg en lidt anstrængende lang dag på job, og lidt ondt med ledbåndssmerter og havde ikke så meget tid til at "mærke" efter om jeg kunne mærke ham...Men han plejer altid lige at give sig til kende når jeg ligger mig til at sove om aftnen. Men ikke igår...

Her til morgen har jeg heller ikke mærkede noget til ham...bør jeg være bekymret og tage kontakt til min jordmoder/læge?

Eller er jeg ikke langt nok henne endnu til at jeg kan forvente at mærke ham hver dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Kay

uhh det er svært at sige... jeg mærkede min lille pige hver dag fra uge 17+

og fik afvide til lægeundersøgelse 25+1 at hvis jeg mærkede merkandt mindre liv en dag skulle jeg ringe til dem...

hvis du er bekymret så drik et glas isvand eller spis/drik noget med meget sukker i og se om det hjælper?? eller ring og hør lægen...

Anmeld

1. maj 2012

missytordrup

Jeg prøver at drikke et glas koldt vand i første omgang.

Vi prøvede med lommelygte i morges at lyse ind til ham, for at se om vi kunne vække ham...men det hjalp ikke...Kæresten sagde jeg ikke måtte gøre ham bange, hvilket han mente lyset ville gøre...

Lægen der scannet os sagde også at min moderkage ligger foran, forneden og kan godt give lidt besvær med at mærke ham nogle dage, hvis han selv ligger lavt i livmoderen.

Anmeld

1. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Baby har nok bare en sove dag eller har vendt sig, så han/hun sparker ind mod din ryg, så du ik ka mærke den.Sådan nogle dage har jeg også haft omkring uge 21. 

Har du ellers prøvet at drikke noget is koldt også ligge dig og slappe af bagefter. Det ha også hjælpe at hoppe lidt rundt.

Jeg ville nok ik være alt for bekymret. Vh stine

Anmeld

1. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
StineW79 skriver:

Baby har nok bare en sove dag eller har vendt sig, så han/hun sparker ind mod din ryg, så du ik ka mærke den.Sådan nogle dage har jeg også haft omkring uge 21. 

Har du ellers prøvet at drikke noget is koldt også ligge dig og slappe af bagefter. Det ha også hjælpe at hoppe lidt rundt.

Jeg ville nok ik være alt for bekymret. Vh stine

Hov ku lige se at du har foran liggende moderkage, så er det vist helt normalt at man ik rigtig mærker baby. Kender et par stykker som slet ik mærkede baby før omkring uge 25, af den grund. Vh stine

Anmeld

1. maj 2012

Kay

missytordrup skriver:

Jeg prøver at drikke et glas koldt vand i første omgang.

Vi prøvede med lommelygte i morges at lyse ind til ham, for at se om vi kunne vække ham...men det hjalp ikke...Kæresten sagde jeg ikke måtte gøre ham bange, hvilket han mente lyset ville gøre...

Lægen der scannet os sagde også at min moderkage ligger foran, forneden og kan godt give lidt besvær med at mærke ham nogle dage, hvis han selv ligger lavt i livmoderen.

så er det sikkert fordi din moderkage ligger  vejen

min ligger modsat altså bag ved og nede  så den presser baby ud mod maven...

men mon ik han bare ligger bag moderkagen og hygger sig?

Anmeld

1. maj 2012

Jeg ville allerførst drikke et iskoldt glas vand, og tage mig tid til at ligge mig ned og mærke godt efter den lille. 

Du skriver, at din moderkage ligger foran, og det har jeg hørt kan gøre det vanskeligere at mærke liv.

Jeg synes, at det er vigtigt at få ro og vished om at den lille har det godt, for så slapper man altså bedre af. Så hvis du er meget bekymret, ville jeg ringe til jordemødernes akut telefon. 

Anmeld

1. maj 2012

missytordrup

Har ikke super meget tid til at ligge ned, men jeg er igang med en liter iskold vand, så må vi se om ikke han giver sig til kende.

Er faktisk lidt trist over at vi har været til MD scanning, fordi det betyder vi ikke skal se ham mere...

I har sikkert ret med at han bare ligger og gemmer sig bag moderkagen. Jeg tænker bare at jeg har mærket ham rigtig meget den sidste uges tid, men har også drukket meget koldt vand i løbet af den sidste uge, men det gjorde jeg ikke i weekenden...så måske han bare sover trygt...

Jeg giver det lige dagen med idag, hvis ikke der kommer noget fra ham, ringer jeg til jordmoder.

Anmeld

1. maj 2012

Det lyder fornuftigt. 

Ellers siges det også, at det først er fra ca. 27. uge, at du skal kunne mærke liv hver dag. 

Han ligger formentlig bare godt og putter 

Anmeld

1. maj 2012

Vinker

missytordrup skriver:

Jeg har den sidste uges tid mærkede rigtig meget til bittemanden.

I går havde jeg en lidt anstrængende lang dag på job, og lidt ondt med ledbåndssmerter og havde ikke så meget tid til at "mærke" efter om jeg kunne mærke ham...Men han plejer altid lige at give sig til kende når jeg ligger mig til at sove om aftnen. Men ikke igår...

Her til morgen har jeg heller ikke mærkede noget til ham...bør jeg være bekymret og tage kontakt til min jordmoder/læge?

Eller er jeg ikke langt nok henne endnu til at jeg kan forvente at mærke ham hver dag?

Tror ikke du skal være bekymret. De siger at man ikke skal mærke liv hver dag på dette tidspunkt...... Håber du snart mærker den lille igen ellers er det helt ok at man kontakter læge/jdm.....

Kh Rikke, 21+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.