til jer der har fået store bryster opereret mindre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.040 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg går lidt med tanken om at få opereret mine bryster mindre. Jeg er str. 85 G og ville bare så gerne have mindre bryster. Jeg har fået et barn i starten af året, hvilket bestemt ikke har gjort dem mindre attraktive, synes jeg. Det der afholder mig er bl.a. angsten for at miste følelsen i mine brystvorter. Jeg er anonym fordi jeg er rimelig blufærdig og derfor ikke lige har lyst til at udstille mig selv. Håber nogle vil svare alligevel. Mit spørgsmål er til jer der er blevet opereret, om I har mistet følelsen i jeres bryster? Vil I evt. fortælle lidt om jeres forløb? Der er mulighed for at svare anonymt.

MVH Ano X

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Maja88

Hej...

jeg har ikke fået det gjort endnu, da jeg meget gerne vil kunne amme resten af mine børn også...

fik ved lægen at vide der var 95% chance for jeg ikke ville kunne amme efter en sådan operation.

Anmeld

30. april 2012

Anonym

Hej

Jeg blev opereret for 9 år siden fra en F skål til en lille C skål. Jeg er super glad ved jeg fik det gjort og nyder at kunne være i almindelige bluser.

Jeg har ikke mistet følelsen i brystvorterne og har endda været så heldig at kunne fuld amme min datter i 6 måneder efterfølgende. De fjernede nemlig kun fedtvævog slap hud.

Desværre har jeg fået nogle meget grimme ar,men det er jo meget forskelligt hvordan vi heles og det kan derfor være helt anderledes for dig.

Anmeld

30. april 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Hej...

jeg har ikke fået det gjort endnu, da jeg meget gerne vil kunne amme resten af mine børn også...

fik ved lægen at vide der var 95% chance for jeg ikke ville kunne amme efter en sådan operation.

Jeg ammer ikke, da dette desværre ikke var muligt for mig. Men tror heller ikke det bliver aktuelt inden jeg har fået et barn mere og derved er færdige med at få børn.

MVH Ano X

Anmeld

30. april 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej

Jeg blev opereret for 9 år siden fra en F skål til en lille C skål. Jeg er super glad ved jeg fik det gjort og nyder at kunne være i almindelige bluser.

Jeg har ikke mistet følelsen i brystvorterne og har endda været så heldig at kunne fuld amme min datter i 6 måneder efterfølgende. De fjernede nemlig kun fedtvævog slap hud.

Desværre har jeg fået nogle meget grimme ar,men det er jo meget forskelligt hvordan vi heles og det kan derfor være helt anderledes for dig.

Ud over arrene så lyder det jo helt godt..  (Ikke at jeg på nogen måde vil nedvurdere din følelse omkring arrene)

Jeg ville virkelig også nyde at kunne købe en top/trøje fordi jeg synes den var flot i stedet for at det var om jeg kunne have brysterne i den, der var det afgørrende.

MVH Ano X

Anmeld

30. april 2012

Anonym

Jeg går lidt med tanken om at få opereret mine bryster mindre. Jeg er str. 85 G og ville bare så gerne have mindre bryster. Jeg har fået et barn i starten af året, hvilket bestemt ikke har gjort dem mindre attraktive, synes jeg. Det der afholder mig er bl.a. angsten for at miste følelsen i mine brystvorter. Jeg er anonym fordi jeg er rimelig blufærdig og derfor ikke lige har lyst til at udstille mig selv. Håber nogle vil svare alligevel. Mit spørgsmål er til jer der er blevet opereret, om I har mistet følelsen i jeres bryster? Vil I evt. fortælle lidt om jeres forløb? Der er mulighed for at svare anonymt.

MVH Ano X

Jeg fik mine opereret for omkring 8-9 år siden. Den BEDSTE beslutning overhoved!!!

Jeg fik fjernet omkring 500 gram på hvert bryst + fik fjernet den overskydende hud.

Lige umiddelbart vil jeg mene, at jeg har mistet noget følelse i brystet - eller den er i hvert fald blevet anerledes (lidt en summende fornemmelse måske) men det er ikke noget der genere mig i forhold til de gener det er at have for store bryster.

Til gengæld vil jeg anbefale, at vente med en sådan operation til du har født de børn du skal have. Jeg fortryder ikke at jeg fik lavet min på det tidspunkt jeg gjorde, men det ligger også MANGE år tilbage, og ville ikke have ventet alle disse år (er nu højgravid med nr. 2)

TIlføjelse - jeg har IKKE kunne amme min første, sikkert pga den store mængde brystvæv der er fjernet, men kan jo ikke vides med sikkerhed.

Anmeld

30. april 2012

mc90

Hej med dig.

Jeg fik opereret mine bryster forrig sommer.. Jeg fik et såkaldt "løft", hvor man strammer op og gør brystet mindre, og evt fedtsuger lidt hvis det er behov for det. Da jeg ønskede at mine bryster skulle være runde, fik jeg også lagt 225 ml silikone i hvert bryst.

Men det kan man jo undlade, hvis man ønsker brystet skal blive mindre.

Jeg kan varmt anbefale KBH's privathospital, hvor jeg blev opereret af Bennedickte Thuesen, som er en af de dygtigste plastik kiruger i Danmark, og stedet og personalet er simpelthen så imødekommende..

Men operationen du ønsker er det man kalder et stort brystløft.

Jeg har været meget tilfreds med at få "reduceret" brysterne.

Har du spørgsmål er du velkommen til at smide en privatbesked. Held og lykke med det :-)

Michelle

Anmeld

30. april 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg fik mine opereret for omkring 8-9 år siden. Den BEDSTE beslutning overhoved!!!

Jeg fik fjernet omkring 500 gram på hvert bryst + fik fjernet den overskydende hud.

Lige umiddelbart vil jeg mene, at jeg har mistet noget følelse i brystet - eller den er i hvert fald blevet anerledes (lidt en summende fornemmelse måske) men det er ikke noget der genere mig i forhold til de gener det er at have for store bryster.

Til gengæld vil jeg anbefale, at vente med en sådan operation til du har født de børn du skal have. Jeg fortryder ikke at jeg fik lavet min på det tidspunkt jeg gjorde, men det ligger også MANGE år tilbage, og ville ikke have ventet alle disse år (er nu højgravid med nr. 2)

TIlføjelse - jeg har IKKE kunne amme min første, sikkert pga den store mængde brystvæv der er fjernet, men kan jo ikke vides med sikkerhed.

Tusind tak for dit positive indlæg.  Jeg ammer ikke, da det desværre ikke var muligt for mig og er ret sikker på at jeg heller ikke kommer til det, skulle der komme en baby mere til os. Jeg tænker dog også at ejg vil vente med operatione til efter baby nr. 2, dog mere pga. vægtøgning mm.

Var du meget plaget af smerter efterfølgende? Hvor længe gik der inden du "var dig selv igen"? Altså gå i egen BH uden smerter mm.

MVH Ano X

Anmeld

30. april 2012

Anonym trådstarter

mc90 skriver:

Hej med dig.

Jeg fik opereret mine bryster forrig sommer.. Jeg fik et såkaldt "løft", hvor man strammer op og gør brystet mindre, og evt fedtsuger lidt hvis det er behov for det. Da jeg ønskede at mine bryster skulle være runde, fik jeg også lagt 225 ml silikone i hvert bryst.

Men det kan man jo undlade, hvis man ønsker brystet skal blive mindre.

Jeg kan varmt anbefale KBH's privathospital, hvor jeg blev opereret af Bennedickte Thuesen, som er en af de dygtigste plastik kiruger i Danmark, og stedet og personalet er simpelthen så imødekommende..

Men operationen du ønsker er det man kalder et stort brystløft.

Jeg har været meget tilfreds med at få "reduceret" brysterne.

Har du spørgsmål er du velkommen til at smide en privatbesked. Held og lykke med det :-)

Michelle

Jeg er midtjyde så KBH er lidt langt væk for mig... Men tusind tak for dit positive indlæg.  Det er muligt jeg vender tilbage med en PB. Hvor lang tid gik der inden du var smertefri og var dig selv igen i din egen BH?

MVH Ano X

Anmeld

30. april 2012

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tak for dit positive indlæg.  Jeg ammer ikke, da det desværre ikke var muligt for mig og er ret sikker på at jeg heller ikke kommer til det, skulle der komme en baby mere til os. Jeg tænker dog også at ejg vil vente med operatione til efter baby nr. 2, dog mere pga. vægtøgning mm.

Var du meget plaget af smerter efterfølgende? Hvor længe gik der inden du "var dig selv igen"? Altså gå i egen BH uden smerter mm.

MVH Ano X

Det er også en god ide at vente, også fordi man jo alt andet lige får meget større bryster når man er gravid, og når det ekstra fedt forsvinder, er det jo ikke sikkert huden følger med, så personligt ville jeg syntes det var spild af penge. Hellere vente også være sikker på, at den nye investering ikke bliver ødelagt.

Jeg kan huske, at jeg skulle være sygemeldt i 14 dage.
Kan huske, at smerterne var store de første dage, men man får jo smerte stillende. Kan ikke huske hvornår de aftog helt, men havde vist ikke smerter da jeg startede på arbejde igen.
Du skal gå med en speciel BH i.... bom bom bom... 3-6 måneder måske... Simpelthen for at støtte brystet ordentlig mens det heler.

Det jeg husker som det mest irriterende var, at man ikke må løfte mere end x antal kilo i x antal tid. Dette SKAL man altså overholde, ellers kan det give rigtig grimme ar + evt. betændelse. Jeg havde jo ikke børn dengang, så det var ikke svært for mig at undgå løft af børn, men det var lidt besværligt at handle, da jeg jo ikke måtte bære mere end ca 3 kilo hjem af gangen.

Jeg måtte heller ikke løfte armene op over hovedet den første tid, så jeg måtte have hjælp når jeg skulle vaske hår.

MEN det er jo INGENTING, jeg er SÅ glad for min operation...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.