Tak for et rigtig godt svar der er til og forstå!!!!!!
Nu har jeg nogen retningslinier som jeg kan forholde mig til.
Ved du hvor jeg evt. kan finde et link eller lign. som jeg kan give til børnehaven omkring det med selepude. Det er nemlig en diskussion der lige har været oppe.
Omkring det med vægt og alder så kunne jeg heller ikke forstå hvis det kunne være anderledes. Men igår i babysam fik jeg afvide at selvom min datter vejer 17 kg og altså nok snart vokser ud af 9-18 kg stolen så skulle jeg bare lade hende sidde i den og kigge på alderen istedet. Og det er jo så i den grad vildledene information.
Vil se frem til artiklen
Mht. at lade barnet sidde i sin nuværende til hun bliver 3-4 år selvom vægtgrænsen på stolen er overskredet.
Jeg kan fortælle dig at den største dukke stolen er tested med i henhold til ECE R 44 vejer 14½ kg, som man mener svarer til en gennemsnitlig 3 årigt barn.
Så rent personligt ville jeg ikke lade vægten overstige 18 kg
Hvis hun vejer 20 kg når hun skifter (lad os bare sige det) så vil der være 5½ kg forskel på testdukken og dit barn. Den ekstra belastning på blot 2 kg over vægtgrænsen kan godt gøre en forskel - dvs kan vise sig at overbelaste stolen så den ikke kan beskytte dit barn så godt som den ellers ville.
BLIVER du (God forbid) involveret i et uheld og barnet kommer til skade, kan forsikringsselskabet nedsætte erstatningsbeløbet pga. At I bevidst har anvendt stolen til et barn som vejer 2 kg for meget til den.
Kun bagudvendte stole til 25 kg kan klare den ekstra belastning med sikkerhed.
Britax Two Way Elite kan vende begge veje med 5 punktsselen i. men den kan kun bestilles i Sverige.
Fremadvendt fra 18 kg er der kun selepuder uden ryg (FRARÅDES) og bæltestole med ryg (ANBEFALES).
Anmeld