Hvad vil du vide om autostole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2012

Autostol.dk

Lader den løbe resten af dagen i dag og så bliver der skrevet en artikel om "vinderen"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Autostol.dk

Med 55% af stemmerne blev det til en artikel om test af autostole...

Jeg vil gå igang med at skrive den og jeg regner med, at den er klar på Baby.dk i starten af næste uge.

Tak for stemmerne.

Anmeld

15. juni 2012

Autostol.dk

Så kom der et indlæg online om test af autostole og hvorfor man ikke altid skal se på "test vinder" skiltet...

Læs indlægget her..

https://www.baby.dk/debat/178922pi1/ordet-er-frit/2012-autostol-testen-er-ikke-god-nok-alene.aspx

Anmeld

15. juni 2012

Savannah

Autostol.dk skriver:

Så kom der et indlæg online om test af autostole og hvorfor man ikke altid skal se på "test vinder" skiltet...

Læs indlægget her..

https://www.baby.dk/debat/178922pi1/ordet-er-frit/2012-autostol-testen-er-ikke-god-nok-alene.aspx

Anmeld

15. juni 2012

L&V

Autostol.dk skriver:

Læs indlægget her..

Super.. Det hjalp virkelig på jagten på den rette stol..

Anmeld

15. juni 2012

Autostol.dk

Månsson skriver:

Super.. Det hjalp virkelig på jagten på den rette stol..

Det var godt.

Hvis du har spørgsmål ol. er du velkommen til at skrive og jeg vil med glæde hjælpe.

God weekend.

Anmeld

15. juni 2012

LISBETH:-)

Har stemt 1 men synes det hele lyder interessant

Punkt 1 er noget jeg tit er i tvivl om (og det samme ved jeg mange andre er da ingen kan give mig et konkret svar) f.eks. hvornår må man sidde på siddepude og hvornår må man helt lade være og bare sidde som de voksne?

Er også meget i tvivl omkring vægt/år med autostolene. Skal man følge vægten eller hvor mange år de er:-) F.eks. er min datter kun lige blevet 2 år men vejer det samme som en på 4-5 år:-) Håber du forstår?

Og endelig hvad når man har et midtersæde i bilen hvor der ikke er 3 punkt sele der er altså kun en sele til maven. Hvem må så sidde der?

Ja, det var vist de ting jeg kunne komme i tanke om:-)

Anmeld

15. juni 2012

Autostol.dk

LISBETH:-) skriver:

Har stemt 1 men synes det hele lyder interessant

Punkt 1 er noget jeg tit er i tvivl om (og det samme ved jeg mange andre er da ingen kan give mig et konkret svar) f.eks. hvornår må man sidde på siddepude og hvornår må man helt lade være og bare sidde som de voksne?

Er også meget i tvivl omkring vægt/år med autostolene. Skal man følge vægten eller hvor mange år de er:-) F.eks. er min datter kun lige blevet 2 år men vejer det samme som en på 4-5 år:-) Håber du forstår?

Og endelig hvad når man har et midtersæde i bilen hvor der ikke er 3 punkt sele der er altså kun en sele til maven. Hvem må så sidde der?

Ja, det var vist de ting jeg kunne komme i tanke om:-)

Jeg vil se om ikke jeg inden sommerferien kan nå, at skrive endnu et indlæg.

Men jeg kan lige svarer på dine spørgsmål her:

Barnet må bruge selepude fra det vejer 15 kg, men det anbefales ikke at bruge selepude. Det er mere sikkert, at bruge en autostol i gruppen 15-36 kg - eller en selepude med ryglæn.

Barnet må sidde uden selepude/autostol når det er over 135 cm eller hvis man har 2 børn på bagsædet i autostol, må man have et 3. barn på bagsædet uden autostol, hvis der ikke er plads til det. Barnet skal være over 3 år gammel og det er en "undtagelsesregel" og ikke noget der anbefales at gøre.

Når barnet er over 135 cm må det sidde som en voksen.

Med autostole er det altid vægt og højde man ser på. Så når barnet er blevet for lang til autostolen eller vejer for meget til at må sidde i den, så er det på tide at skifte den ud.

- du nævner selv årsagen til, at man ikke kan se på alder :O)

Men hvis din datter er 2 år og stadig kan være i 9-18 kg. stolen, så vil jeg lade hende sidde i den indtil hun vejer for meget. Hun sidder nemlig bedre spændt fast i 9-18 kg. stolen da hun sidder fast med 5-punktsele.

Håber du kan bruge ovenstående svar ellers kommer det hele med i en artikel inden sommerferien (hvis jeg når det) ellers bliver det sidst i juli.

Anmeld

15. juni 2012

Autostol.dk skriver:

Jeg vil se om ikke jeg inden sommerferien kan nå, at skrive endnu et indlæg.

Men jeg kan lige svarer på dine spørgsmål her:

Barnet må bruge selepude fra det vejer 15 kg, men det anbefales ikke at bruge selepude. Det er mere sikkert, at bruge en autostol i gruppen 15-36 kg - eller en selepude med ryglæn.

Barnet må sidde uden selepude/autostol når det er over 135 cm eller hvis man har 2 børn på bagsædet i autostol, må man have et 3. barn på bagsædet uden autostol, hvis der ikke er plads til det. Barnet skal være over 3 år gammel og det er en "undtagelsesregel" og ikke noget der anbefales at gøre.

Når barnet er over 135 cm må det sidde som en voksen.

Med autostole er det altid vægt og højde man ser på. Så når barnet er blevet for lang til autostolen eller vejer for meget til at må sidde i den, så er det på tide at skifte den ud.

- du nævner selv årsagen til, at man ikke kan se på alder :O)

Men hvis din datter er 2 år og stadig kan være i 9-18 kg. stolen, så vil jeg lade hende sidde i den indtil hun vejer for meget. Hun sidder nemlig bedre spændt fast i 9-18 kg. stolen da hun sidder fast med 5-punktsele.

Håber du kan bruge ovenstående svar ellers kommer det hele med i en artikel inden sommerferien (hvis jeg når det) ellers bliver det sidst i juli.

Tak for et rigtig godt svar der er til og forstå!!!!!!

Nu har jeg nogen retningslinier som jeg kan forholde mig til.

Ved du hvor jeg evt. kan finde et link eller lign. som jeg kan give til børnehaven omkring det med selepude. Det er nemlig en diskussion der lige har været oppe.

Omkring det med vægt og alder så kunne jeg heller ikke forstå hvis det kunne være anderledes. Men igår i babysam fik jeg afvide at selvom min datter vejer 17 kg og altså nok snart vokser ud af 9-18 kg stolen så skulle jeg bare lade hende sidde i den og kigge på alderen istedet. Og det er jo så i den grad vildledene information.

Vil se frem til artiklen

Anmeld

15. juni 2012

Hvis jeg så skulle købe en ny autostol til min datter der lige er blevet 2 år og er 93 cm og vejer 17 kg og som hele tiden tager den alm sele af når hun sidder i en autostol der spændes med bilens sele (har afprøvet med storesøsters) hvilken en vil du så anbefale?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.