Hvad skal jeg tænke eller tro...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.111 visninger
23 svar
0 synes godt om
30. april 2012

Anonym trådstarter

Endelig blev jeg gravid! Ikke engang planlagt denne gang, selvom vi før har forsøgt længe! Det kom derfor som en stor og meget glædelig overraskelse!

Med lægen har vi regnet os frem til at jeg burde være ca. knap 8 uger henne og vi skulle til tryghedsscanning i dag, da jeg før har haft en meget tidlig biokemisk graviditet.

Det var desværre en utroligt nedslående oplevelse... Jeg fik hurtigt svaret, at fosteret slet, slet ikke var stort nok. Faktisk var det kun 5 milimeter langt og burde være dobbelt så stort.

Hende der scannede mig, gjorde det derfor meget klart, at fosteret højst sandsynligt var gået til grunde omkring uge 5, og jeg skulle derfor regne med at det er slut...

Jeg fik taget en blodprøve, og skal have taget endnu en på onsdag, for at få bekræftet at HCG-niveauet falder og at fosteret skal fjernes. Jeg blev så ked at jeg endda kom ud af døren uden at få scanningsbillederne med, og nu sidder jeg faktisk og savner dem og ville gerne nærstudere dem… øv.

Men nu kan jeg slet ikke finde ro i mit hoved!

Jeg har lige kigget i min graviditetsbog, hvor der står følgende: "I løbet af uge 6 vokser barnet til at måle ca. 4 mm. målt fra hoved til hale." - Men hende der scannede mig sagde, at fosteret var 5 mm. og måtte være gået til grunde i uge fem...? Og hun målte ikke fostersækken med, hvad jeg lige kunne se.

Hmm??

Hvad nu hvis jeg rent faktisk bare ER lidt kortere henne end beregnet

Hvad tænker I? - Jeg ved godt, jeg måske desperat klynger mig til ethvert håb, men er det helt umuligt at det skulle kunne forholde sig sådan....? Jeg selv er et stort virvar af forvirring og kan slet ikke holde styr på datoer, tid og mål længere...

Kloge koner, kom gerne med nogle vise ord, tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

FruK

De tjekker jo hcg for at være helt sikre. Hvis du bare er knap så langt henne, vil det ikke falde.

Bortset fra det, så fik jeg samme besked da jeg var i 9. uge, og der var to læger inde og tjekke. De sagde, at de skulle være to til at se efter hjerteslag, før de træffer beslutning om abort. Det var faktisk meget betryggende.

Mange tanker til dig.

Anmeld

30. april 2012

Ciss

Anonym skriver:

Endelig blev jeg gravid! Ikke engang planlagt denne gang, selvom vi før har forsøgt længe! Det kom derfor som en stor og meget glædelig overraskelse!

Med lægen har vi regnet os frem til at jeg burde være ca. knap 8 uger henne og vi skulle til tryghedsscanning i dag, da jeg før har haft en meget tidlig biokemisk graviditet.

Det var desværre en utroligt nedslående oplevelse... Jeg fik hurtigt svaret, at fosteret slet, slet ikke var stort nok. Faktisk var det kun 5 milimeter langt og burde være dobbelt så stort.

Hende der scannede mig, gjorde det derfor meget klart, at fosteret højst sandsynligt var gået til grunde omkring uge 5, og jeg skulle derfor regne med at det er slut...

Jeg fik taget en blodprøve, og skal have taget endnu en på onsdag, for at få bekræftet at HCG-niveauet falder og at fosteret skal fjernes. Jeg blev så ked at jeg endda kom ud af døren uden at få scanningsbillederne med, og nu sidder jeg faktisk og savner dem og ville gerne nærstudere dem… øv.

Jeg har lige kigget i min graviditetsbog, hvor der står følgende: "I løbet af uge 6 vokser barnet til at måle ca. 4 mm. målt fra hoved til hale." - Men hende der scannede mig sagde, at fosteret var 5 mm. og måtte være gået til grunde i uge fem...? Og hun målte ikke fostersækken med, hvad jeg lige kunne se.

Hmm??

Hvad tænker I? - Jeg ved godt, jeg måske desperat klynger mig til ethvert håb, men er det helt umuligt at det skulle kunne forholde sig sådan....? Jeg selv er et stort virvar af forvirring og kan slet ikke holde styr på datoer, tid og mål længere...

Først en stor !

Jeg kan desværre ikke rigtig svare dig på, hvordan billederne skulle se ud nu, og hvor langt du måske er osv.

Men jeg synes, at det er meget betryggende, at du om nogen dage skal have taget ny blodprøve. For hvis det hun sagde, var forkert, så vil niveauerne jo ikke falde, og må de vel tage en ny scanning osv.

Hvis det hun sagde er korrekt, jammen, så vil niveauerne jo falde, og så får du jo et meget klart og tydeligt svar.... Så trist det end er.

Rigtig dumt at du må gå og vente på den måde!

Anmeld

30. april 2012

Camillos

Anonym skriver:

Hmm??

åhh jeg prøver lige at give dig mine mål fra scanningerne jeg har været til: 5+2 målte min fostersæk 5,9mm. da kunne man ane et lille anlæg til et foster, men slet ikke så stort at det kunne måles.

6+4 målte fosteret 5,3 mm og der var hjerteblink?

er ked af at høre du skal gennemgå dette.. Jeg ved hvor svært det er..jeg kan ikke svare dig på om der er håb... men ønsker selvfølgelig for dig det går godt 

Anmeld

30. april 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar!

UPDATE:

Jeg valgte at aflægge min læge et besøg her til eftermiddag, for at komme ud med min tvivl. Hun sagde så til mig, at mine tanker er fuldstændigt korrekte! Hende der scannede mig, har været alt for hurtig på aftrækkeren til at dømme fosteret for dødt. Det KAN det godt være, men som det ser ud nu, kan det gå begge veje: Enten er jeg så langt henne, som vi har regnet med, og fosteret gik til grunde omkring uge 5, ELLER også er jeg slet ikke så langt henne som antaget, og den lille har det fint!!

Puha, nu er der da i det mindste håb! Men der er stadig uendeligt længe til onsdag!! Hvis den har det fint og trives i bedste velgående, tror jeg sq næsten, det er på sin plads med en klage over hende der scannede mig, fordi hun med sit sortsyn fik både mig og min forlovede til at knække og sidde og tude over noget, som hun med sin erfaring på området faktisk burde vide.... Nu må vi se.

for mig og den lille, tak!  

(PS: så meget for en TRYGHEDSscanning, hvabehar'?)

Anmeld

30. april 2012

MMOGM

Anonym skriver:

Tak for jeres svar!

UPDATE:

Jeg valgte at aflægge min læge et besøg her til eftermiddag, for at komme ud med min tvivl. Hun sagde så til mig, at mine tanker er fuldstændigt korrekte! Hende der scannede mig, har været alt for hurtig på aftrækkeren til at dømme fosteret for dødt. Det KAN det godt være, men som det ser ud nu, kan det gå begge veje: Enten er jeg så langt henne, som vi har regnet med, og fosteret gik til grunde omkring uge 5, ELLER også er jeg slet ikke så langt henne som antaget, og den lille har det fint!!

Puha, nu er der da i det mindste håb! Men der er stadig uendeligt længe til onsdag!! Hvis den har det fint og trives i bedste velgående, tror jeg sq næsten, det er på sin plads med en klage over hende der scannede mig, fordi hun med sit sortsyn fik både mig og min forlovede til at knække og sidde og tude over noget, som hun med sin erfaring på området faktisk burde vide.... Nu må vi se.

for mig og den lille, tak!  

(PS: så meget for en TRYGHEDSscanning, hvabehar'?)

Krydser alt hvad jeg kan 

Anmeld

30. april 2012

Anonym trådstarter

Mikkala91 skriver:

Krydser alt hvad jeg kan 

Mange tak skal du ha' 

Anmeld

30. april 2012

FruK

Åh, hvor dejligt at der er håb!! Krydser fingre for at I får godt nyt! 

Anmeld

30. april 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Åh, hvor dejligt at der er håb!! Krydser fingre for at I får godt nyt! 

Mange tak!! 

Anmeld

30. april 2012

Ciss

Krydser fingrer og tæer!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.