Hvor stor dreng ved fødsel ved lille mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

Guldimaven

benzon skriver:

jeg håber du har ret for jeg er i uge 28+4 og vores dreng er overmiddel og det er 1200g og frygter bare han bliver en stor basse fordi det ligger i min kæreste side a familien

Hvor godt fødslen går, kommer ikke an på barnets størrelse.. Så skal vi op og snakke om en rigtig høj fødsels vægt, før den kan være grund til komblikationer.. Det er kun kroppen der afgøre hvor god den er til at føde, det har intet med barnets størrelse at gøre..  Det fik jeg nemlig afvide, da jeg var bange for at føde et stort barn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Dinsen

Da vores dreng kom til verden vejede jeg 69 kg og bette mens 2050g (1uge før terminen)

Anmeld

3. maj 2012

benzon

Guldimaven skriver:

Hvor godt fødslen går, kommer ikke an på barnets størrelse.. Så skal vi op og snakke om en rigtig høj fødsels vægt, før den kan være grund til komblikationer.. Det er kun kroppen der afgøre hvor god den er til at føde, det har intet med barnets størrelse at gøre..  Det fik jeg nemlig afvide, da jeg var bange for at føde et stort barn..

det hjalp der lidt hehe

Anmeld

3. maj 2012

JH12

Har ingen børn, venter dog en pige..

Men min mor vejet 49 kg. med min lille bror, hun tog 20 kg. på under gravidteten.. Min lille bror vejet 3800 gram. og målt 53 cm ved fødsel.

Anmeld

3. maj 2012

Jeia

LilleChelle skriver:

Ja, underlig overskrift - men vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det kort Men kort og godt vil jeg gerne se om ikke jeg kan pejle mig lidt ind på hvor stor min dreng ca. er ved fødslen. Derfor vil jeg gerne høre alle normalvægtige eller lidt undervægtige hvor store deres drenge var. Jeg ligger nemlig i den lave ende af normalvægtig. 

Hvor stor var din dreng ved fødslen? 

Og hvad vejede du?

Jeg er 164 cm og vejede 50 kg inden graviditeten. Min dreng vejede 4500 kg. Inden 2. graviditet vejede jeg 52 kg, min datter vejede 4800 kg. Begge minefødsler har været meget nemme og hurtige, gør det gerne igen

Kender flere der har fået mindre børn der har betydeligt sværere fødsler.

Anmeld

3. maj 2012

PernilleogLouis

Da jeg blev gravid var jeg 167 cm og vejede 43 - vores dreng var 53 og vejede 3642

Anmeld

3. maj 2012

Chalala85

FØr graviditet 60 kg 170høj inden fødsel 70 kg. Han 4572g og 54cn

Anmeld

3. maj 2012

Sakris

Jeia skriver:

Jeg er 164 cm og vejede 50 kg inden graviditeten. Min dreng vejede 4500 kg. Inden 2. graviditet vejede jeg 52 kg, min datter vejede 4800 kg. Begge minefødsler har været meget nemme og hurtige, gør det gerne igen

Kender flere der har fået mindre børn der har betydeligt sværere fødsler.

Hold da op. de tilstedeværende må da have gloet lidt med så store børn fra sådan en lille krop?

Jeg vejede 52 inden jeg blev gravid, og fik af vide meget tidligt i graviditeten at de ville undre sig hvis jeg fik et barn over 3,5 kg. I sidste ende fik jeg også bare en lille fin trunte på 2600 g!

Har også hørt at størrelsen på barnet ikke har noget at gøre med hvor hård fødslen er. Med mindre man har et snævert bækken tilpasser barnet sig pladsen. Mennesket var jo engang ikke beregnet til at skulle gå oprejst, så den fysiologiske ændring har gjort at det er så hårdt at føde for mennesket. 

Anmeld

3. maj 2012

MorDk

Ved starten af graviditeten vejede jeg 50 kilo og er 158 cm LAV 

Min dreng vejede 3800 gram & var 52 cm. kort *S*

Anmeld

3. maj 2012

LR85

LilleChelle skriver:

Ja, underlig overskrift - men vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det kort Men kort og godt vil jeg gerne se om ikke jeg kan pejle mig lidt ind på hvor stor min dreng ca. er ved fødslen. Derfor vil jeg gerne høre alle normalvægtige eller lidt undervægtige hvor store deres drenge var. Jeg ligger nemlig i den lave ende af normalvægtig. 

Hvor stor var din dreng ved fødslen? 

Og hvad vejede du?

Jeg er lille, 1,57. Og fin dreng på 3200. 

Skal til vækstscanning på mandag (uge 37) for a se hvor stor den dreng der er i maven, nu er. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.