Hvor stor dreng ved fødsel ved lille mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.758 visninger
21 svar
1 synes godt om
30. april 2012

LilleChelle

Ja, underlig overskrift - men vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det kort Men kort og godt vil jeg gerne se om ikke jeg kan pejle mig lidt ind på hvor stor min dreng ca. er ved fødslen. Derfor vil jeg gerne høre alle normalvægtige eller lidt undervægtige hvor store deres drenge var. Jeg ligger nemlig i den lave ende af normalvægtig. 

Hvor stor var din dreng ved fødslen? 

Og hvad vejede du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Christina :-)

hvad jeg vejede? før jeg bliv gravid eller da jeg havede termin før jeg bliv gravid 63 og da jeg havede termin 93 og han vejede 410g og var 53 cm ved fødsel

Anmeld

30. april 2012

Vidunderligeunger

det kan du ikke regne med nogle føder store børn, andre små og de fleste helt "normal" vægtige  

men til dit spg. (selvom jeg overhovedet ikke tror det har med mors størelse at gøre).

jeg vejede 56, er 170 høj, inden fødsel, tog 14 på og han vejede 3970

Anmeld

30. april 2012

AndreasMor84

Jeg vejede 52 før graviditeten og er 163 høj. Han var 51 cm og 3800 g.

Anmeld

30. april 2012

Dianaaa

LilleChelle skriver:

Ja, underlig overskrift - men vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det kort Men kort og godt vil jeg gerne se om ikke jeg kan pejle mig lidt ind på hvor stor min dreng ca. er ved fødslen. Derfor vil jeg gerne høre alle normalvægtige eller lidt undervægtige hvor store deres drenge var. Jeg ligger nemlig i den lave ende af normalvægtig. 

Og hvad vejede du?

162 cm, og 58 kg inden graviditet, han vejede 4310 gram

Anmeld

30. april 2012

Bryndis

Inden jeg blev gravid første gang vejede jeg 59 kg og jeg er 163 cm, tog 16 kg på og fik en dreng på 3830 g og 54 cm.
Anden gang vejede jeg 56 kg, tog 18 kg på og fik en dreng på 4480 g og 54 cm

Anmeld

30. april 2012

maria_wlt

LilleChelle skriver:

Og hvad vejede du?

Det siges at man får den str barn som kroppen kan bære på  

Anmeld

30. april 2012

SukkerDronning

maria_wlt skriver:

Det er ikke helt rigtigt.

Der er f.eks. mange af de asiatiske piger, der får børn med kaukasiske mænd, der har problemer med at føde deres børn pga. størrelsen og derfor får de kejsersnit.

Det er bestemt ikke kun kvindens størrelse, der er afgørende for barnets. Det er en blanding af manden og kvinden. Kan din jordemoder ikke give et bud på en størrelse?

Min jordemoder skød min datter til 2900g og hun vejde 3020g hun var 52cm. Min kæreste er 1,82 og alm. slank af bygning. Jeg er 1,75 og vejde 58 så også alm. slank af bygning.

Jeg tror nu også det har noget at gøre med hvordan man spiser og hvor meget man bevæger sig. Men det er bare et gæt

Anmeld

30. april 2012

benzon

maria_wlt skriver:

jeg håber du har ret for jeg er i uge 28+4 og vores dreng er overmiddel og det er 1200g og frygter bare han bliver en stor basse fordi det ligger i min kæreste side a familien

Anmeld

30. april 2012

Guldimaven

Altså jeg er normal vægtig, og har taget 7 kg på i min graviditet..  Har en måned til termin idag, og min dreng ligger en smule over gennemsnittet med hans vægt.. Kender hans præcise vægt da jeg var til scannning i torsdags.  Jeg skulle regne med at føde en dreng på omkring 3700 g..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.