MAJ*MOR skriver:
og så vågnede han igen... Hvorfor kan han ikke sove mere end 20 minutter af gangen om dagen?
Han får mange indtryk ved at være med dig i skole, og jeg kan forestille mig det er derfor han ikke kan falde til ro om dagen. Et så lille barn har brug for ro og tryghed og det giver stress med lyde det skal forholde sig til hele dagen. Du kender det sikkert fra den store, når der har været gang i den i dagplejen eller dig selv, hvis der har været meget at forholde sig til. Men tud ikke over det - du har selv valgt at situationen skulle være sådan og det er kun tre uger endnu, så er der fred og ro. Desværre er oplevelser i den tidlige barndom med stress også som baby noget der sætter sig for livet. Man har lavet undersøgelser der viser, at børn der udsættes for meget larm og stress som babyer og børn har lavere stresstærskel som voksen. Du kan skærme dit barn NU mod stressen ved fx. at købe babyhøreværn http://www.babygear.dk/baby-banz-horevaern.html . Jeg har erfaring med at små børn kan have stor glæde af dem. Når barnet er så lille som dit, så skal du kun anvende det når barnet er under opsyn ikke alene i barnevognen. Man kan også få dem med musik i. Mine erfaringer er fra liv med 4 børn, som tidligere dagplejemor, musiklærer og folkeskolelærer.
Det lyder som om du klarer det flot og aftenen + natten lyder ideel. Jeg tror ikke du kan forvente det bedre med et barn på 6 uger. Har du brug for at barnet falder til ro, så læg barnet foran dig eller i sengen og placer din højre hånd på maven. Læg din venstre hånd op mellem benene, så du holder på ryggen. Syng evt. en sang eller tal sagte til barnet. Babymassage kan også anbefales.
Held og lykke med guldklumpen.
Venligst Helle
Anmeld