MAJ*MOR skriver:
Hej Piger.
De sidste 4 ugers tid har vores dejlige søn haft svært ved at falde til ro. Vi troede det var noget med maven, så vi prøvede zoneterapi, det hjalp lidt, men det er som om han ikke har ondt, men "bare" er overstimuleret / træt, men ikke selv kan finde roen (klart når han er 6 uger).
Om aftenen er det værst.. Fra kl. 17-18.30/19 går jeg rundt med ham i en koalavikle, hvor han sover/hviler. Derefter kommer han op, fordi søster skal puttes. Han får en tør ble og noget at spise (fuldammer). Når han gaber første gang, putter vi ham ind i dynen og synger lige så stille for at få ham til at falde til ro, men INTET virker.. Det tager nogen gange til kl. 23, før han vil "give slip" og så er han lige så nem at putte i sin vugge efter en ammetår, og sover en tre timer til han er sulten igen, og hele natten er han nem at få til at sove.
Jeg har så lige nu prøvet noget nyt af. Han gabte to gange lige i streg, så jeg var sikker på at han var træt. Han begnder at græde (udtrykke at han er træt, tænker jeg) så jeg lægger ham ind i sengen mens han græder. Jeg putter en stofble over hovedet på ham og holder hans arme under dynen, så de ikke irriterer / "forstyrrer" ham i at falde i søvn. Det og små 5 minutter hvor han græd, så faldt han i søvn, alt imens jeg snakkede roligt til ham og nussede hans mave.. Og sover endnu (det er 20 minutter siden).
VI PLEJER: at gå rundt med ham i dynen, eller generelt bare gå rundt med ham på skulderen til han sover, og når han gør det, så lægger vi ham fra os. Men så vågner han med det samme. og er jo stadig træt, men svær at få til at sove igen...
Det jeg så vil høre er: Er det iorden at gøre som jeg gjorde, altså lægge ham og skærme ham og så sidde ved ham, men at han græder sådan inden han sover.. Jeg er bange for at han måske græder og så stopper fordi det ikke har nogen virkning at græde, for det der var min hensigt var jo at han skulle stoppe med at græde, fordi han ikke fik flere indtryk og så kunne falde til ro.. Er det til at forstå det hele?
I hverdagene er han med mig i skole (HF) og det klarer han faktisk rigtig godt. Han bliver IKKE båret på af andre end mig og een medstuderende. Der er seævfølgelig mange lyde og det er store lokaler, men han virker ok med det derude og er nem nok at få til at sove. Både i klassen på bordet i voksien og i barnevognen udenfor. Selvfølgelig er det ikke det mest optimale at have ham med i skole, og jeg tror da helt sikkert også at han ville være mere rolig om aftenen hvis vores dag bare havde været ham og mig herhjemme, mens storesøster var i DP, men nu er det sådan små tre uger endnu, indtil vi får læse ferie.. Måske er han overtræt om aftenen, pga alle de ndtryk fra skolen? På den anden side, så har han altid været sådan om aftenen, og han kom først med i skole for tre uger siden...
kan I hitte ud af det jer der er med så langt? 
- evt vil jeg gerne have nogle gode råd til at få baby til at falde til ro..
knus Mor til Oskar på 6 uger, som synes at gråd er den eneste lyd hun hører pt... 
Har du snakket med studievejlederen om muligheden for du kun er der et absolut minimum? Nu det er så tæt på eksamen, kan det da "kun" være afstøvning du går glip af, måske dine lærer vil have emailkontakt med dig dagligt så du kan blive undervist og lillebøvsen ikke skal være der fra 8-12/13?
Som de adnre også skriver, er det der da en kombination af tigerspring og indtryk om dagen