Har du eller dit barn mælkeallergi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

MortilCilas

Annana89 skriver:

Ja det kan jeg godt forstå! Det må være fustrerende som Mor når man bare gerne vil gøre det rigtige for sit barn og så være usikker på hvad det rigtige er!!

Krydser  for at i kan få noget ordentlig hjælp!

Nemlig!

Og mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

MortilCilas

Amandas-mor skriver:

Det skal i alt fald konstateres ved blodprøve det ved jeg, for min datter blev testet for det på sygehuset (havde det heldigvis ikke).

Hvis det var min datter ville jeg enten:

1. På egen hånd konstatere at mælk ikke er godt for hende og tage det fra hende og i stedet give fx rismælk el. lign. og så evt kalk tilskud og d-vitamin. Så ville jeg lade tiden gå og se om nogle år om hun evt er vokset fra det, for det gør de somme tider.

2. Skifte læge (for den læge du har nu er da til at lukke op og skide i når han siger sådan noget som slet ikke passer!) og så slå i bordet overfor den nye læge og kræve at din datter kommer til udredning på sygehuset. Det gøres ambulant dvs ingen indlæggelse. Man kommer bare ind på børneafdelingen og taler med en læge og så får man taget nogle blodprøver.

Hvad du end gør, så skal du ikke vente for længe, for det er jo virkelig usundt for barnet at blive udsat for noget som det ikke tåler. Du skal dog være opmærksom på at hvis du vælger modellen med at få barnet udredt på sygehuset, så skal du fortsætte med at give mælk indtil efter udredningen. For at der er antistoffer at påvise i blodprøven.

Der kan også ske det, at blodprøven viser at dit barn ikke har mælkeallergi. Der vil jeg råde dig til at følge dit instinkt og hvad det siger dig. Mange børn tåler ikke mælk, men det er ikke så grelt at det ses i blodprøver. Inden for alternativ behandling er man meget opmærksom på at det fx kan medføre symptomer som udslæt, astma, MØB og meget andet. Hvis man er bekymret for om ens barn ikke tåler mælk og fx har nogle symptomer så kan man vælge at følge instinktet og ikke give det mere selv om lægerne ikke kan påvise noget. Det kan gøre at de vokser fra ikke at kunne tåle det frem for at vokse til en reel allergi.

Held og lykke med det

Tusind mange tak for dit svar!

Jeg har tænkt meget på det med at skifte læge, da det ikke er første gang de har sagt noget pjat!

Mmh, nu skal jeg lige til tjek her den 11.06.12 så vil jeg høre hvad hun har at sige til ham! Hans mave er jo mærket af det, da han får møg dårlig mave, og havde tynd afførring 3 gang på 30 min grundet et ½ glas mælk

Anmeld

23. maj 2012

Kamulla

Min søn har.. og min læge tog mig heller ikke seriøst.. men det viste sig da han var helt spæd, da han skreg af smerte (7timer i streg og fortsatte efter en lille pause) og kastede op (og fik forstoppelse) ...

Noah fik Nutramigen (MME til børn der ikke tåler mælk) efter megen skænderier med lægen.. 

Nu er vi på den laktosefrie.. men yoghurt burde han ikke slå s¨hårdt ud på da det er syrnet..??? 

Noah er ikke 100% mælkeallergiker men laktoseintollerent .. så han får mælk.. bare den laktosefrie fra Arla.. Yoghurt kan kan godt..

Noah viser sin allergi nu ved at han får infektioner konstant.. eks. MØB, Halsbetændelse mm.

Anmeld

23. maj 2012

Nemesis

MortilCilas skriver:

Det er godt at høre at man ikke behøver tests! Mmh det er godt at deres mavere fungere!

Cilas har også væske i sine øre, og lægen mener det har været der i 6-12 uger

Hvis du vil søge tilskud til mælkefri kost skal de helt sikkert testes via hospitalet. Vi har valgt at det ikke er det værd. Den smule penge der kommer ud af alt det bøvl og at påføre vores børn at blive syge for at bevise det HVERT år, det vil vi ikke.

Vores læge er heldigvis enig og skrev da også uden problemer en erklæring til vuggestuen, om at Sara skulle have mælkefri kost.

:-) Sisse

Anmeld

23. maj 2012

Tona

MortilCilas skriver:

Tusind mange tak for dit svar!

Jeg har tænkt meget på det med at skifte læge, da det ikke er første gang de har sagt noget pjat!

Mmh, nu skal jeg lige til tjek her den 11.06.12 så vil jeg høre hvad hun har at sige til ham! Hans mave er jo mærket af det, da han får møg dårlig mave, og havde tynd afførring 3 gang på 30 min grundet et ½ glas mælk

Håber, at du får fundet en god løsning

Anmeld

24. maj 2012

MortilCilas

Nemesis skriver:

Hvis du vil søge tilskud til mælkefri kost skal de helt sikkert testes via hospitalet. Vi har valgt at det ikke er det værd. Den smule penge der kommer ud af alt det bøvl og at påføre vores børn at blive syge for at bevise det HVERT år, det vil vi ikke.

Vores læge er heldigvis enig og skrev da også uden problemer en erklæring til vuggestuen, om at Sara skulle have mælkefri kost.

:-) Sisse

Det har jeg ikke tænkt på om jeg vil eller erj. Kommer nok an på om de mener han skal have noget specielt modermælks erstatning, det snakkede min læge om, og det koster vidst knaster. Men nu må vi se! Jeg håber bare at hende i næstved kan hjælpe mig med nogle svar, eller i det mindste lytte til hvad jeg har at sige. Da min egen læge virker ret ligeglad og mener at han bare skal fyldes med mælk, selvom han får tynd afføring og eksem af det!

Men lyder super godt med din læge! Og godt at detfungere

Anmeld

24. maj 2012

MortilCilas

Kamulla skriver:

Min søn har.. og min læge tog mig heller ikke seriøst.. men det viste sig da han var helt spæd, da han skreg af smerte (7timer i streg og fortsatte efter en lille pause) og kastede op (og fik forstoppelse) ...

Noah fik Nutramigen (MME til børn der ikke tåler mælk) efter megen skænderier med lægen.. 

Nu er vi på den laktosefrie.. men yoghurt burde han ikke slå s¨hårdt ud på da det er syrnet..??? 

Noah er ikke 100% mælkeallergiker men laktoseintollerent .. så han får mælk.. bare den laktosefrie fra Arla.. Yoghurt kan kan godt..

Noah viser sin allergi nu ved at han får infektioner konstant.. eks. MØB, Halsbetændelse mm.

Synes simpelthen ikke det er i orden at ens læge er ligeglad, som forældre kender man sine børn!

Mmh, jeg ved det ikke, han får som regel et hav af eksem når han har fået yoghurt. Idag ved jeg ikke helt hvad han har fået, da han har været hos sin far efter vuggestue tid, men han var slået enormt ud på, arme ben, ansigt, øre og nakke

Anmeld

24. maj 2012

MortilCilas

Amandas-mor skriver:

Håber, at du får fundet en god løsning

Tusind tak

Anmeld

25. maj 2012

Kamulla

MortilCilas skriver:

Synes simpelthen ikke det er i orden at ens læge er ligeglad, som forældre kender man sine børn!

Mmh, jeg ved det ikke, han får som regel et hav af eksem når han har fået yoghurt. Idag ved jeg ikke helt hvad han har fået, da han har været hos sin far efter vuggestue tid, men han var slået enormt ud på, arme ben, ansigt, øre og nakke

hvor gammel er han? for kan det ikke være varmeknopper?? de kan springe ud sådan... 

har han gener ved det udslæt, for sådan noget plejer at klø kraftigt og være yderst ubehageligt når det kommer i forbindelse med en allergisk reaktion..

Anmeld

26. maj 2012

MortilCilas

Kamulla skriver:

hvor gammel er han? for kan det ikke være varmeknopper?? de kan springe ud sådan... 

har han gener ved det udslæt, for sådan noget plejer at klø kraftigt og være yderst ubehageligt når det kommer i forbindelse med en allergisk reaktion..

Han er 16½ måned. Og han klør sig rigtig meget ved dem.

Men han har dem over alt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.