MortilCilas skriver:
Hej skønne baby brugere.
Ja jeg tog til lægen for at få tjekket Cilas for mælkeallergi, og min læges kommentar var bare "han vokser og ser sund og rask ud, så jeg tror ikke der er noget"
Også fik jeg en stak papir om mælkeallergi jeg skulle læse, også tage mælk fra ham og give ham stille og roligt. Men i de papir jeg har fået står der at man skal have en priktest eller blodprøve, plus en mælkefri diæt, og det skal være i samtale med lægen! Og når de så skal have små mængder mælk for at se om de kan tåle det, skal ske på et sygehus eller hos lægen, hvis barnet for en voldsom reaktion på mælken?!
Jeg kender flere der ikke kan tåle mælk, og får dårlig mave lige efter de har spist eller drukket mælk, Cilas' mave reagere lige så, og han har astma eksem over hele kroppen samt astma, som kan være et symptom på mælkeallergi.
Cilas kan ikke tåle at få yougurt eller sødmælk, så kommer eksemen lige med det sammen! 
Mmh, er der nogle der lider eller har børn der lider af mælkeallergi? 
Undskyld det blev så langt! Men tak fordi du læste med.
Det skal i alt fald konstateres ved blodprøve det ved jeg, for min datter blev testet for det på sygehuset (havde det heldigvis ikke).
Hvis det var min datter ville jeg enten:
1. På egen hånd konstatere at mælk ikke er godt for hende og tage det fra hende og i stedet give fx rismælk el. lign. og så evt kalk tilskud og d-vitamin. Så ville jeg lade tiden gå og se om nogle år om hun evt er vokset fra det, for det gør de somme tider.
2. Skifte læge (for den læge du har nu er da til at lukke op og skide i når han siger sådan noget som slet ikke passer!) og så slå i bordet overfor den nye læge og kræve at din datter kommer til udredning på sygehuset. Det gøres ambulant dvs ingen indlæggelse. Man kommer bare ind på børneafdelingen og taler med en læge og så får man taget nogle blodprøver.
Hvad du end gør, så skal du ikke vente for længe, for det er jo virkelig usundt for barnet at blive udsat for noget som det ikke tåler. Du skal dog være opmærksom på at hvis du vælger modellen med at få barnet udredt på sygehuset, så skal du fortsætte med at give mælk indtil efter udredningen. For at der er antistoffer at påvise i blodprøven.
Der kan også ske det, at blodprøven viser at dit barn ikke har mælkeallergi. Der vil jeg råde dig til at følge dit instinkt og hvad det siger dig. Mange børn tåler ikke mælk, men det er ikke så grelt at det ses i blodprøver. Inden for alternativ behandling er man meget opmærksom på at det fx kan medføre symptomer som udslæt, astma, MØB og meget andet. Hvis man er bekymret for om ens barn ikke tåler mælk og fx har nogle symptomer så kan man vælge at følge instinktet og ikke give det mere selv om lægerne ikke kan påvise noget. Det kan gøre at de vokser fra ikke at kunne tåle det frem for at vokse til en reel allergi.
Held og lykke med det