Rystende forhold i danske vuggestuer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

132319

Jonatansmor skriver:

Altså i bund og grund er det jo netop det du gør. Hvis normeringen siger 4 børn pr voksen.

Du får det til at lyde som om jeg er faret i blækhuset, lad mig minde dig om at jeg blot gav mit besyv med i en tråd der faktisk kun indeholdte lovpriser og nikken. Mine, andres, undersøgelsen, rygterne, historierne er ikke fabrikerede løgne, lavet således alle pædagoger bliver kastet i samme hus. Men vi har et problem med vores institutioner.  Om du vil det eller ej.

Jeg er skam også tilhænger af det frie valg. Synes livet ville være kedeligt uden forskelligheder.

Ja men der er flere voksne og ikke kun én alene. At der er flere børn gør ingen forskel, det er aleneansvaret jeg ikke ville føle mig tryg ved. Så nej, det er langt fra det samme.

Jeg læste dit svar meget generaliserende og endnu en gang er jeg ikke enig i at "vi" har et problem med vores institutionerne.

Problemet er der måske nogle steder men heldigvis ikke der hvor mine børn bliver passet eller der hvor jeg har arbejdet. Jeg ville hverken kunne arbejde eller aflevere mit barn sådan et sted. Så generaliseringen holder simpelthen bare ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Christina :-)

og det så rigtig! da jeg ventede min søn var jeg i en vuggestue og jeg  fik et cock!! derfor valgte jeg også dp til min søn jeg var rystet!

Anmeld

29. april 2012

MorDk

Sådan oplever jeg det bestemt ikke... Den vuggestue vores søn gik i der var de meget omsorgsfulde, og kærlige overfor børnene...  og langt de fleste der tager pædagog udd. og arbejder i vuggestue brænder for deres fag. Sådan er det jo også inden for ældre omårdet... Der er og vil altid være "brådne kar" .... Men helt ærlig.... come on!

Anmeld

29. april 2012

Jonatansmor

132319 skriver:

Ja men der er flere voksne og ikke kun én alene. At der er flere børn gør ingen forskel, det er aleneansvaret jeg ikke ville føle mig tryg ved. Så nej, det er langt fra det samme.

Jeg læste dit svar meget generaliserende og endnu en gang er jeg ikke enig i at "vi" har et problem med vores institutionerne.

Problemet er der måske nogle steder men heldigvis ikke der hvor mine børn bliver passet eller der hvor jeg har arbejdet. Jeg ville hverken kunne arbejde eller aflevere mit barn sådan et sted. Så generaliseringen holder simpelthen bare ikke.

Jamen sålænge dine børn og din arbejdsplads er ok, så lad os endeligt ikke snakke mere om dén sag.

For tænk hvis vi faktisk kunne redde en sjæl eller to i forløbet ... ?

Anmeld

29. april 2012

132319

Jamen sålænge dine børn og din arbejdsplads er ok, så lad os endeligt ikke snakke mere om dén sag.

For tænk hvis vi faktisk kunne redde en sjæl eller to i forløbet ... ?

Jeg arbejder ikke i en børnehave mere.

Jeg synes i og for sig at den slags forskning er fin nok, hvis man gad at forske lidt mere bredspektret frem for at forske i Københavns kommune som er presset til bristepunktet.

De har jo netop fået bevilliget flere penge og at forskeren siger at de ingen forskel vil gøre, er simpelthen så forkert. Det er jo ikke sådan at vuggestuepædagoger har valgt erhvervet fordi de er onde mennesker der ikke vil børn det bedste, vel? Han kommer ydermere med et eksempel på en lille dreng der bliver ignorereret uden at forklare grunden hertil. Kan han have teet sig helt vildt? Kan han være et krævende barn der tager for meget tid fra de andre? Det er der ingen der ved, da klippet er taget ud af en sammenhæng.

Jeg er ikke ligeglad med hvordan det foregår andre steder men jeg prøver blot at understrege at det IKKE er sådan, de steder jeg kender til. 

Anmeld

29. april 2012

Rødhætte

isabellasmor skriver:

Fordi det kører godt i "DIN" vuggestue, behøver det ikke kører godt i vuggestuen ved siden af . 

Det har jeg heller aldrig påstået, men synes vi bliver skåret over en kamp...

Anmeld

29. april 2012

Rødhætte

Jonatansmor skriver:

Du aner jo intet om hvor jeg har mine erfaringer fra?

Der er intet personligt rettet mod dig, eller dine kolleger. Jeg finder bare pædagog-typen for at være blød, meget eftergivende, men derfor synes jeg jo ikke at DUer dum?!

Håber du så tv2 nyhederne. For der var der da nogen af dine kolleger der ikke magtede opgaven, eller var det kun mit hjerte der blev knust af den afvisning den lille 14-måneder gamle dreng skulle opleve?

Sagt igen, der er brodne kar i alle brancher. Og som altid er det jer, de gode, der føler jer ramt. Det er jo ikke jer der giver alt det vi efterlyser som vi reagerer på - det er altså alle de andre.

Jeg er udemærket klar over at der er pædagoger som måske ikke burde være det, men synes nu stadig du generalisere i din udtalelse.. Men ja vi har hvis hver vores mening i denne sag!

Anmeld

29. april 2012

Ellie79

AndreasMor84 skriver:

Ja og JEG var glad for at være en del af din datters vuggestuetid

tak for de gode minder du gav hende med så, hun snakker stadig om vuggestue tiden..

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

AnjaB skriver:

tak for de gode minder du gav hende med så, hun snakker stadig om vuggestue tiden..

Tanker fra jane, som var barselsvikar på Lærken

Anmeld

29. april 2012

Jonatansmor

132319 skriver:

Jeg arbejder ikke i en børnehave mere.

Jeg synes i og for sig at den slags forskning er fin nok, hvis man gad at forske lidt mere bredspektret frem for at forske i Københavns kommune som er presset til bristepunktet.

De har jo netop fået bevilliget flere penge og at forskeren siger at de ingen forskel vil gøre, er simpelthen så forkert. Det er jo ikke sådan at vuggestuepædagoger har valgt erhvervet fordi de er onde mennesker der ikke vil børn det bedste, vel? Han kommer ydermere med et eksempel på en lille dreng der bliver ignorereret uden at forklare grunden hertil. Kan han have teet sig helt vildt? Kan han være et krævende barn der tager for meget tid fra de andre? Det er der ingen der ved, da klippet er taget ud af en sammenhæng.

Jeg er ikke ligeglad med hvordan det foregår andre steder men jeg prøver blot at understrege at det IKKE er sådan, de steder jeg kender til. 

Vi er fuldt ud enige om, den undersøgelse er for snæver.

Hvem siger at pædagoger er onde mennesker? Jeg siger at jeg synes at pædagoger er bløde mennesker, forstå det nu rigtigt. Det er mennesker der af ren interesse vælger at arbejde fuldtids med børn, men det er meget sjældent mennesker der kan overskue pressede situationer.

Og vi er enige i at penge kunne hjælpe, men ren medmenneskelighed kunne godt fremvises i de eksempler der bliver trukket frem i det indslag. Når det mangler kan ingen penge i verden ændre på det mønster de danner.

Til slut:

"Han kommer ydermere med et eksempel på en lille dreng der bliver ignorereret uden at forklare grunden hertil. Kan han have teet sig helt vildt? Kan han være et krævende barn der tager for meget tid fra de andre? Det er der ingen der ved, da klippet er taget ud af en sammenhæng."

Teet sig helt vildt? Rumlen i mit inderste kan næsten ikke beskrives.  "Krævende børn" findes i min verden ikke - men der findes dusinvis af voksne der ikke sætter sig ind i børnenes forsøg på kommunikation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.