132319 skriver:
Jeg arbejder ikke i en børnehave mere.
Jeg synes i og for sig at den slags forskning er fin nok, hvis man gad at forske lidt mere bredspektret frem for at forske i Københavns kommune som er presset til bristepunktet.
De har jo netop fået bevilliget flere penge og at forskeren siger at de ingen forskel vil gøre, er simpelthen så forkert. Det er jo ikke sådan at vuggestuepædagoger har valgt erhvervet fordi de er onde mennesker der ikke vil børn det bedste, vel? Han kommer ydermere med et eksempel på en lille dreng der bliver ignorereret uden at forklare grunden hertil. Kan han have teet sig helt vildt? Kan han være et krævende barn der tager for meget tid fra de andre? Det er der ingen der ved, da klippet er taget ud af en sammenhæng.
Jeg er ikke ligeglad med hvordan det foregår andre steder men jeg prøver blot at understrege at det IKKE er sådan, de steder jeg kender til.
Vi er fuldt ud enige om, den undersøgelse er for snæver.
Hvem siger at pædagoger er onde mennesker? Jeg siger at jeg synes at pædagoger er bløde mennesker, forstå det nu rigtigt. Det er mennesker der af ren interesse vælger at arbejde fuldtids med børn, men det er meget sjældent mennesker der kan overskue pressede situationer.
Og vi er enige i at penge kunne hjælpe, men ren medmenneskelighed kunne godt fremvises i de eksempler der bliver trukket frem i det indslag. Når det mangler kan ingen penge i verden ændre på det mønster de danner.
Til slut:
"Han kommer ydermere med et eksempel på en lille dreng der bliver ignorereret uden at forklare grunden hertil. Kan han have teet sig helt vildt? Kan han være et krævende barn der tager for meget tid fra de andre? Det er der ingen der ved, da klippet er taget ud af en sammenhæng."
Teet sig helt vildt? Rumlen i mit inderste kan næsten ikke beskrives. "Krævende børn" findes i min verden ikke - men der findes dusinvis af voksne der ikke sætter sig ind i børnenes forsøg på kommunikation.
Anmeld