grøn · ært skriver:
Og hvorfor siger din søster sådan, kan man spørge sig selv! Jeg har bestemt også selv tænkt sådan, men KUN fordi jeg i blade og på gaderne kunne se, hvor tynde modellerne og de kendte er. (Hvilket jo bare er ren illusion). Men de helt unge teenagere, er jo desværre overbeviste om, at sådan er realiteterne. 'De kendte har ikke appelsinhud eller en eneste pølsedelle på maven; om de så bøjer sig fuldstændig sammen eller ej. Og når tv så ovenikøbet viser slankereklamer, med slanke mennesker som hovedrollen, så må det da virkelig overbevise dem om, at de ER tykke og BURDE tabe sig. :-( Og hvorfor nu ikke sætte en overvægtig ind og tage hovedrollen i slankereklamerne? Er det fordi overvægtige skal udstødes fra jordens overflade?! Fordi vi ikke vil have, at de eksisterer? Det er som om, at har man bare en anelse på sidebenet, så burde man ikke være til; plus size-modeller er str. 38 og op efter; tøjet i de moderne butikker passer ikke til kvinder med former; osv.
Helt enig...
Det er skisme en forskruet verden -modeverdenen- den gør intet godt, hverken for store eller små. Vi, der er store, skal være mindre, og dem der er små skal have større bryster og numse..
Nej, lad os nu finde den indre skønhed i os alle frem, og lad os nyde den, frem for at være kritiske overfor størrelser, store som små...

Jeg er tit blevet kaldt grimme ting, når jeg feks have været i byen, og hold da K... det gør ondt
. Godt nok er jeg en stor pige, men jeg har altid klædt mig pænt og efter min størrelse, været ren og pæn. Så kommer der sådan nogle popsmarte ung-fyre og braller noget af, det har før ødelagt meget for mig.
Nu er jeg heldigvis blevet ældre, og har svaret tilbage. Så sidst der var én der kaldte mig fede svin, så sagde jeg bare: Og du har en lille tissemand.....
Du kan tro, hans venner grinede...
Men det gør nu stadigt lidt ondt, for de ville aldrig have sagt det, hvis de kendte mig
jeg er nemlig ligeså sød, rar, hjælpsom og god ved andre, som jeg er stor