? om "tab dig"-reklamer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

Dot D

grøn · ært skriver:

Og hvorfor siger din søster sådan, kan man spørge sig selv! Jeg har bestemt også selv tænkt sådan, men KUN fordi jeg i blade og på gaderne kunne se, hvor tynde modellerne og de kendte er. (Hvilket jo bare er ren illusion). Men de helt unge teenagere, er jo desværre overbeviste om, at sådan er realiteterne. 'De kendte har ikke appelsinhud eller en eneste pølsedelle på maven; om de så bøjer sig fuldstændig sammen eller ej. Og når tv så ovenikøbet viser slankereklamer, med slanke mennesker som hovedrollen, så må det da virkelig overbevise dem om, at de ER tykke og BURDE tabe sig. :-( Og hvorfor nu ikke sætte en overvægtig ind og tage hovedrollen i slankereklamerne? Er det fordi overvægtige skal udstødes fra jordens overflade?! Fordi vi ikke vil have, at de eksisterer? Det er som om, at har man bare en anelse på sidebenet, så burde man ikke være til; plus size-modeller er str. 38 og op efter; tøjet i de moderne butikker passer ikke til kvinder med former; osv.

Helt enig...

Det er skisme en forskruet verden -modeverdenen- den gør intet godt, hverken for store eller små. Vi, der er store, skal være mindre, og dem der er små skal have større bryster og numse..

Nej, lad os nu finde den indre skønhed i os alle frem, og lad os nyde den, frem for at være kritiske overfor størrelser, store som små...

Jeg er tit blevet kaldt grimme ting, når jeg feks have været i byen, og hold da K... det gør ondt. Godt nok er jeg en stor pige, men jeg har altid klædt mig pænt og efter min størrelse, været ren og pæn. Så kommer der sådan nogle popsmarte ung-fyre og braller noget af, det har før ødelagt meget for mig.

Nu er jeg heldigvis blevet ældre, og har svaret tilbage. Så sidst der var én der kaldte mig fede svin, så sagde jeg bare: Og du har en lille tissemand..... Du kan tro, hans venner grinede...

Men det gør nu stadigt lidt ondt, for de ville aldrig have sagt det, hvis de kendte mig jeg er nemlig ligeså sød, rar, hjælpsom og god ved andre, som jeg er stor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

La´chrissen

grøn · ært skriver:

JA! Den hvor hun laver hul i bæltet, er komplet idiotisk! Hun er så tynd og slank... Meeeen, hun skal da tabe sig! Det er da logik for perlehøns.. NEJ!En anden reklame der også irriterer mig grænseløst, er en, hvor de starter med at sige (noget i retning af): "Uanset hvilken form du har, vil du altid gerne tabe dig lidt".. Ehm, nej!?? Før jeg blev gravid havde jeg aboslut ikke lyst til at være tyndere! Så ville jeg bare se syg ud... Men okay, det er jo så åbenbart også det man skal :OOg det med tøjet er sgu for langt ude! TÆNK at vero moda ikke har i din størrelse?! Det fatter jeg simpelthen ikke. Jeg kan da se på dit profil billede, at du er hvad jeg vil kalde en normal størrelse kvinde. Men neejnej, former skal vi sgu ikke have i tøjet. Det er forfærdeligt! :-( Og jeg håber fanme jeg kan opdrage mine børn til at ELSKE SIG SELV og ikke et billede af en klam tynd model i tv eller i bladene.

Ja jeg håber så sandelig også at når jeg får børn, at de ikke bliver alt for påvirket af sådan noget og vil elske sig selv.

De gør jo alt hvad de kan for at sælge, jeg tror bare desværre det er de forkerte der endner med at købe produkterne. For de henvender sig ikke til de overvægtige.

Anmeld

1. maj 2012

Malene76

grøn · ært skriver:

Efter at have fået fjernsyn, har jeg set ret mange reklamer der handler om at tabe sig på alle mulige forskellige måder. Men noget der undrer mig, er, at alle dem der i reklamen skal forstille at være dem, der vil tabe sig, allerede er tynde og har en flot figur.

Det kan være reklamer alt fra produkter fra nupo til slankeundertøj fra Triumph.

Mit spørgsmål er så: Jer der er overvægtige og gerne vil tabe jer, føler I jer på nogen måde støtte eller forulempet over disse reklamer?

Jeg har aldrig været overvægtig, men jeg føler mig utrolig støt!!! Jeg tænker rigtig meget på de unge teenagere, som måske kan komme til at tro, at hvis de ser sådan ud, jamen så er de overvægtige og burde æde nupo eller what-ever.På forhånd tak for jeres svar :-)

Jeg synes det er temmelig tankevækkende at de i reklamerne bruger tynde modeller. Jeg kan specielt slet ikke tage den hvor hun står og drikker juice og laver huller i sit bælte. Hun laver så et ekstra hul meget langt inde og hun er tynd i forvejen og skal hun tabe sig til det hul, så er hun anoretisk. Det synes ejg er et skræmmende billede at sætte op som noget at stræbe efter!! Så jo det kan sagtens støde mig at de bruger almindelig eller endda tynde mennesker i en reklame om slankekur. Det sender et helt forkert signal.

KH Malene

Anmeld

9. maj 2012

Metteris

grøn · ært skriver:

Efter at have fået fjernsyn, har jeg set ret mange reklamer der handler om at tabe sig på alle mulige forskellige måder. Men noget der undrer mig, er, at alle dem der i reklamen skal forstille at være dem, der vil tabe sig, allerede er tynde og har en flot figur.

Det kan være reklamer alt fra produkter fra nupo til slankeundertøj fra Triumph.

Mit spørgsmål er så: Jer der er overvægtige og gerne vil tabe jer, føler I jer på nogen måde støtte eller forulempet over disse reklamer?

Jeg har aldrig været overvægtig, men jeg føler mig utrolig støt!!! Jeg tænker rigtig meget på de unge teenagere, som måske kan komme til at tro, at hvis de ser sådan ud, jamen så er de overvægtige og burde æde nupo eller what-ever.På forhånd tak for jeres svar :-)

Eeeej, jeg må også lige deltage! 
Jeg er UTROLIG irriteret over disse latterlige reklamer!
DET ER SÅ DUMT!  

Det sender et helt forkert billede af folk. De burde vise nogle rundere kvinder som spiste sundt og motionerede og tabte sig på den måde - samtidig med brug af deres produkt - Det er jo en reklame!

Jeg er SÅ træt af hende der der "Slet ikke kunne genkende mig selv" fordi hun er gået fra 54 (!!!!!!) til 72 kg. 72 er ikke så forfærdelig meget for meget, og det kommer jo an på højde osv!  

Jeg selv vil gerne tabe mig, jeg vejer også for meget. Men jeg er ikke fed! Jeg er overvægtig, og måske tyk.
Alligevel kan jeg ikke engang passe den største størrelse i H&M i bukser! Kan dog godt passe M-L i deres toppe o.l. selvom jeg bruger 70G i bh-størrelse. 

Det er fuldstændig forkert det hele altså!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.