? om "tab dig"-reklamer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.391 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. april 2012

grøn · ært

Efter at have fået fjernsyn, har jeg set ret mange reklamer der handler om at tabe sig på alle mulige forskellige måder. Men noget der undrer mig, er, at alle dem der i reklamen skal forstille at være dem, der vil tabe sig, allerede er tynde og har en flot figur.

Det kan være reklamer alt fra produkter fra nupo til slankeundertøj fra Triumph.

Mit spørgsmål er så: Jer der er overvægtige og gerne vil tabe jer, føler I jer på nogen måde støtte eller forulempet over disse reklamer?

Jeg har aldrig været overvægtig, men jeg føler mig utrolig støt!!! Jeg tænker rigtig meget på de unge teenagere, som måske kan komme til at tro, at hvis de ser sådan ud, jamen så er de overvægtige og burde æde nupo eller what-ever.På forhånd tak for jeres svar :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

grøn · ært

...hmm? 

Anmeld

29. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg er overvægtig... Og jeg synes ikke det er skide fedt, at se de reklamer. Specielt fordi som du nævner, de folk som er "tykke" er IKKE tykke! Jeg synes det er skide irriterende.

Anmeld

29. april 2012

Dot D

Det er absolut IKKE fedt at se på... Jeg tænker:"sådan nogle idioter, at lave de reklamer"..... Det er nemlig lige til at give de unge forkerte tanker om størrelsen.

Jeg er selv alt for stor, men er på vej ned i vægt på den sunde måde, lidt ad gangen, og det skal nok gå...

Min søster er almindelig til lille, og hun har det med at sige: Åh se nu min topmave".... Der er jeg kommet dertil, at jeg bare siger, du skulle prøve at være tyk, og så snakker vi ikke mere om det

Anmeld

29. april 2012

vitapigen

Jeg er lidt overvægtig, men tager sgu ikke de raklamer til mig... Det ryger ind af det ene øre og ud af det andet

Anmeld

29. april 2012

La´chrissen

grøn · ært skriver:

Efter at have fået fjernsyn, har jeg set ret mange reklamer der handler om at tabe sig på alle mulige forskellige måder. Men noget der undrer mig, er, at alle dem der i reklamen skal forstille at være dem, der vil tabe sig, allerede er tynde og har en flot figur.

Det kan være reklamer alt fra produkter fra nupo til slankeundertøj fra Triumph.

Mit spørgsmål er så: Jer der er overvægtige og gerne vil tabe jer, føler I jer på nogen måde støtte eller forulempet over disse reklamer?

Jeg har aldrig været overvægtig, men jeg føler mig utrolig støt!!! Jeg tænker rigtig meget på de unge teenagere, som måske kan komme til at tro, at hvis de ser sådan ud, jamen så er de overvægtige og burde æde nupo eller what-ever.På forhånd tak for jeres svar :-)

Ja jeg tænker præcis det samme. Jeg er ikke overvægtig men har former. Men så er man lige pludselig blevet overdrevet fed hvis man bare har former.

En jeg synes der er rigtig træls er den hvor hun laver huller i bæltet. Hvor jeg synes at hun er så tynd som hun overhoved kunne være for stadig at ligne en kvinde og så skal hun lige tabe sig lidt mere..

Jeg har lige været ude at købe nye bukser den anden dag. Jeg skulle have L/XL i veromoda tøj. og jeg træner rigtig meget. så bare et par kg mere så kan jeg ikke handle der mere. og jeg føler mig faktisk ret så veltrænet. Men der er nok ikke lavet tøj til piger med lidt muskler.. Ja undskyld nu kom det lige ud på et sidespor. men skulle lige af med det. men dagens standard er bare sat til at man skal være ekstrem mini. og det viser de reklamer jo rigtig os. at når man har en perfekt krop så er det ike godt nok, for du skal ligne en der har anoreksi før den er der. lidt galde her fra......

Anmeld

1. maj 2012

grøn · ært

c_rafn@hotmail.com skriver:

Ja jeg tænker præcis det samme. Jeg er ikke overvægtig men har former. Men så er man lige pludselig blevet overdrevet fed hvis man bare har former.

En jeg synes der er rigtig træls er den hvor hun laver huller i bæltet. Hvor jeg synes at hun er så tynd som hun overhoved kunne være for stadig at ligne en kvinde og så skal hun lige tabe sig lidt mere..

Jeg har lige været ude at købe nye bukser den anden dag. Jeg skulle have L/XL i veromoda tøj. og jeg træner rigtig meget. så bare et par kg mere så kan jeg ikke handle der mere. og jeg føler mig faktisk ret så veltrænet. Men der er nok ikke lavet tøj til piger med lidt muskler.. Ja undskyld nu kom det lige ud på et sidespor. men skulle lige af med det. men dagens standard er bare sat til at man skal være ekstrem mini. og det viser de reklamer jo rigtig os. at når man har en perfekt krop så er det ike godt nok, for du skal ligne en der har anoreksi før den er der. lidt galde her fra......

JA! Den hvor hun laver hul i bæltet, er komplet idiotisk! Hun er så tynd og slank... Meeeen, hun skal da tabe sig! Det er da logik for perlehøns.. NEJ!En anden reklame der også irriterer mig grænseløst, er en, hvor de starter med at sige (noget i retning af): "Uanset hvilken form du har, vil du altid gerne tabe dig lidt".. Ehm, nej!?? Før jeg blev gravid havde jeg aboslut ikke lyst til at være tyndere! Så ville jeg bare se syg ud... Men okay, det er jo så åbenbart også det man skal :OOg det med tøjet er sgu for langt ude! TÆNK at vero moda ikke har i din størrelse?! Det fatter jeg simpelthen ikke. Jeg kan da se på dit profil billede, at du er hvad jeg vil kalde en normal størrelse kvinde. Men neejnej, former skal vi sgu ikke have i tøjet. Det er forfærdeligt! :-( Og jeg håber fanme jeg kan opdrage mine børn til at ELSKE SIG SELV og ikke et billede af en klam tynd model i tv eller i bladene.

Anmeld

1. maj 2012

lio

Synes disse reklamer virker utroværdige og urealistiske. De modeller der bruges i de reklamer skal tydeligvis ikke tabe sig og det er ret tarveligt overfor forbruger at tydeliggørre "er du tykkere, behøver du det også" agtigt...!!! 

SÅ må jeg rose reklamer som Dove, de handler ikke om at tabe sig men de viser en kvindekrop (ikke pigekrop) som den er!!

Anmeld

1. maj 2012

grøn · ært

Dot D skriver:

Det er absolut IKKE fedt at se på... Jeg tænker:"sådan nogle idioter, at lave de reklamer"..... Det er nemlig lige til at give de unge forkerte tanker om størrelsen.

Jeg er selv alt for stor, men er på vej ned i vægt på den sunde måde, lidt ad gangen, og det skal nok gå...

Min søster er almindelig til lille, og hun har det med at sige: Åh se nu min topmave".... Der er jeg kommet dertil, at jeg bare siger, du skulle prøve at være tyk, og så snakker vi ikke mere om det

Og hvorfor siger din søster sådan, kan man spørge sig selv! Jeg har bestemt også selv tænkt sådan, men KUN fordi jeg i blade og på gaderne kunne se, hvor tynde modellerne og de kendte er. (Hvilket jo bare er ren illusion). Men de helt unge teenagere, er jo desværre overbeviste om, at sådan er realiteterne. 'De kendte har ikke appelsinhud eller en eneste pølsedelle på maven; om de så bøjer sig fuldstændig sammen eller ej. Og når tv så ovenikøbet viser slankereklamer, med slanke mennesker som hovedrollen, så må det da virkelig overbevise dem om, at de ER tykke og BURDE tabe sig. :-( Og hvorfor nu ikke sætte en overvægtig ind og tage hovedrollen i slankereklamerne? Er det fordi overvægtige skal udstødes fra jordens overflade?! Fordi vi ikke vil have, at de eksisterer? Det er som om, at har man bare en anelse på sidebenet, så burde man ikke være til; plus size-modeller er str. 38 og op efter; tøjet i de moderne butikker passer ikke til kvinder med former; osv.

Anmeld

1. maj 2012

Kløver

Jeg er selv en stor pige, og har en smule bekymring omkring disse reklamer, især dem fra pulverproducenter, der får vægttab til at virke nemt, og uproblematisk, ved bare at spise deres produkter. Især når der står en i forvejen slank kvinde, og så laver ekstra huller i bæltet og kigger på kæresten som smiler anerkendende
Synes det Er nogle dårlige signaler der bliver sendt, at det Ikke er nok at være sund slank, men de hentyder til tyndere end det, og samtidig aspektet i kæresten i baggrunden, som opstøtter det.

Ikke sært hvis mange især unge får et akavet forhold til deres krop og mad, enten i form af at blive for tynd/tyk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.