Hjælp til triptrap nybgynder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.572 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. april 2012

OverTheRainbow

Hejsa!

Min bebs på snart 5 måneder skal nu snart sidde til højbords i min gaaaaamle trip trap stol, fra dengang jeg var baby

Der er dog ikke bøjle til den, men man kan vel sagtens bruge bøjler fra de nyere modeller, ik? I så fald kan min kæreste skaffe sådan en..

Hvad med babysæde? er det nødvendigt...? Han er en stærk lille fyr der nææææsten kan sidde selv i mere end 5 sekunder

Men ja... Mit spørgsmål er vel bare om man kan bruge alle bøjler til en trip trap stol fra 1986

God søndag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

SukkerDronning

Du kan ikke bruge den nye, nej.

Men du kan måske være heldig, at finde en i en babyudstyrsbutik eller brugt på dba og lign.

Der er mange der sætter deres små babyer i triptrap stolen, bare læg en babydyne bag ham og sørg for at hans ben kan hvile, på den der "fodhylde".

Og så selvfølgelig kort tid af gangen. For det er jo faktisk imod anbefalingerne

Min datter kunne fint sidde, i et kvarter eller mere, da hun var 6 mdr. så der sad hun i triptrap, men den var meget stor til hende, så hun behøvede en dyne/pude i ryggen.

Anmeld

29. april 2012

OverTheRainbow

Sirup skriver:

Du kan ikke bruge den nye, nej.

Men du kan måske være heldig, at finde en i en babyudstyrsbutik eller brugt på dba og lign.

Der er mange der sætter deres små babyer i triptrap stolen, bare læg en babydyne bag ham og sørg for at hans ben kan hvile, på den der "fodhylde".

Og så selvfølgelig kort tid af gangen. For det er jo faktisk imod anbefalingerne

Min datter kunne fint sidde, i et kvarter eller mere, da hun var 6 mdr. så der sad hun i triptrap, men den var meget stor til hende, så hun behøvede en dyne/pude i ryggen.

Tak for svar...

Ja tænker også at en pude/dyne kan klare sagerne så han kan sidde godt!

Well, så må jeg på jagt efter en gammel bøjle! Det må jo kunne findes på dba

Anmeld

29. april 2012

Sakris

Vi har også en gammel traver af en tripp trapp stol. Det skal være en gammel bøjle, men mener flere gange at have set dem. Der er både trendsales, dbs og guloggratis. Vi skal til at male vores stol. Det er jeg spændt på!

Anmeld

29. april 2012

Maja_4000

Jeg synes det var MEGET svært at finde en bøjle .. Begyndte at lede da jeg var gravid og fandt først en da min datter var 5½ måned Mange vil gerne sælge stol og bøjle sammen jo :b

Nogle babyudstyrsbutikker har dem stadig .. I vores område havde de bare kun i mørkt træ og det passede ikke til stolen 

Anmeld

29. april 2012

Sjl-msl-Mkl

jeg tænker lidt på hvorfor man ikke kan bruge de nye bøjler til gamle stole? jeg har en af de gamle bøjler som jeg ikke skal bruge, den er dog i rød.

Anmeld

29. april 2012

babymus77

Min stol er fra min datter 15 år gammel;-) Har lige fået den helt slebet i bund, så den er rigtig lys nu og årerne i træet er så flot!!!!! Derefter efter behandlet i sæbespåner så den er mættet;-) Den er flottere end ny!!! Jeg vælger så at købe en af de der sorte indsats halløjer, som nu er fremme... Hvis min bøjle passer må du gerne få den!!!! Hilsner anne

Anmeld

29. april 2012

Annana89

Sjl-msl-Mkl skriver:

jeg tænker lidt på hvorfor man ikke kan bruge de nye bøjler til gamle stole? jeg har en af de gamle bøjler som jeg ikke skal bruge, den er dog i rød.

Der hvor bøjlen skal siddes fast er indhakket ikke ens på de nye og de gamle:0/ ret træls men mon ikke det er helt bevist fra trip traps side! De har jo lavet de gamle stole så holdbare at de holder i flere generationer og man derfor ikke bare lige køber en ny stol. Men hvisfolk ikke kan skaffe sårn noget som bøjlen til deres gamle stol er man nok mere tilbøjelig til bare og købe ny!

Er der så nogle der ved om man kan bruge de nye seler i de hamle stole? Det har jeg simpelthen ikke kunne regne id endnu?!

Anmeld

29. april 2012

Sjl-msl-Mkl

Annana89 skriver:

Der hvor bøjlen skal siddes fast er indhakket ikke ens på de nye og de gamle:0/ ret træls men mon ikke det er helt bevist fra trip traps side! De har jo lavet de gamle stole så holdbare at de holder i flere generationer og man derfor ikke bare lige køber en ny stol. Men hvisfolk ikke kan skaffe sårn noget som bøjlen til deres gamle stol er man nok mere tilbøjelig til bare og købe ny!

Er der så nogle der ved om man kan bruge de nye seler i de hamle stole? Det har jeg simpelthen ikke kunne regne id endnu?!

jeg har 2 stole fra hhv 08 og 11, er der nogen af dem der bliver betegnet som gamle?

Anmeld

29. april 2012

OverTheRainbow

hmmm... altså hvad er egentlig forskellen på de nye og gamle bøjler..? jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter på dba fx!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.