Hvad ville du gøre her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2012

wamse

Jeg har en super fornuftig og forsigtig 6 årig datter, og hun får alligevel ikke lov til at sidde alene i en bil imens jeg handler.

Der er simpelthen for mange faktorer, som hverken hun eller jeg vil kunne forudsige, som fx hvis en anden bakker ind i bilen eller påkører den på p-pladsen.

Der er ting mit barn kan få medindflydelse på, og så er der andre ting, hvor jeg som voksen bare suverent bestemmer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

henh01

wamse skriver:

Jeg har en super fornuftig og forsigtig 6 årig datter, og hun får alligevel ikke lov til at sidde alene i en bil imens jeg handler.

Der er simpelthen for mange faktorer, som hverken hun eller jeg vil kunne forudsige, som fx hvis en anden bakker ind i bilen eller påkører den på p-pladsen.

Der er ting mit barn kan få medindflydelse på, og så er der andre ting, hvor jeg som voksen bare suverent bestemmer

lige mine ord

Anmeld

27. april 2012

Anonym trådstarter

Men som forældre, har man så lyst til at have et skrigende barn med i supermarkedet fordi det ikke vil med ud og handle når man ankommer til stedet? 

Anmeld

27. april 2012

trunte89

wamse skriver:

præcis

Anmeld

27. april 2012

trunte89

Anonym skriver:

Men som forældre, har man så lyst til at have et skrigende barn med i supermarkedet fordi det ikke vil med ud og handle når man ankommer til stedet? 

Ja! Hellere det end de ting deer kunne ske med sådan et lille barn alene i en bil.

Anmeld

27. april 2012

mor2011_

jeg vil aldrig efterlade barnet alene i bilen det gør man bare ikke det er bare vild uansvarlig..når banret er ikke så gammel så er det vit forældre som bestemmer og ikke barnet efter min mening,medmindre har i aftalt at en af jer vil give efter barnets ønske jeg vil sige til barnet at h..n skal med og sådan er det bare

Anmeld

27. april 2012

mor2011_

Anonym skriver:

så må man handle på andre tidspunkter og ikke når barnet er træt og sur og bliver h..n sur ja så overlever i alligevel ,i bliver ikke de første som handler med sur barn 

Anmeld

27. april 2012

BellaT

Være den skrappe mor og sige: "Ja, det vil du gerne. Men det må du IKKE!"

Desuden så er det i mine øjne slet ikke noget et lille barn kan eller skal bestemme. Det er et for stort ansvar for sådan et lille barn. Der er jo ingen fortrydelsesret. Når mor er gået, så er hun gået. Og kommer først tilbage når hun har handlet.

Hvorfor bestemmer barnet at I ikke kan handle sammen, men er nødt til at splitte jer?

Ja, vi har da også splittet os indimellem, hvis en af dem var træt eller ikke gad. Men hver gang?...

Anmeld

27. april 2012

sarahb

Jeg havde sagt at barnet skulle med.. Og ikke sidde og bestemme om man skal handle seperat osv.

Anmeld

27. april 2012

wamse

Anonym skriver:

Jamen der er bare ikke et alternativ i mit hovede, for mit barn får bare ikke lov til at sidder alene - bum.

Jeg kunne ikke drømme om at give efter fordi det skriger, for så har jeg lige givet barnet en rigtig god måde at få sin vilje på næste gang igen, ved at skrige

Mit barn er med mig 9 ud af 10 gange når jeg handler, og det er som regel super hyggeligt. Hun får ikke den mulighed, at hun kan blive ude.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.