Weeeee

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

piadas

Anonym skriver:

Tusind tak!

Den store og jeg tager nordpå og kigger på skoler i næste uge. Vi skal besøge to, hvor vi bliver vist rundt. Det er hhv. Vejgård Øster skolen og Stolpedalskolen. Nogen der kender noget til disse? Hun er heldigvis klar til at komme afsted og glæder sig til den omvæltning der skal ske. Jeg tror det er en "sten" fra hendes hjerte der er faldet i og med at hun nu har vished for hvad der skal ske og (nogenlunde) hvornår osv. Hun fortæller det på skolen i dag. Jeg glæder mig til at høre hvordan det er gået.

Huset er blevet vurderet af flere ejendomsmæglere og det er sørme spændende om vi kan få det solgt til en ok tid indenfor en ok tidsramme. Ingen kan jo rigtig sige noget konkret om det. Hvis ikke overvejer vi at leje det ud. Men vi giver lige et salg en chance først har vi besluttet.

Knus og  herfra.

Hmm, desværre...Oliver var 5½ år, da vi flyttede fra Aalborg, så han nåede lige præcis ikke at starte i skole i Aalborg. Hvis vi var blevet boende var han kommet til at gå på Filstedvejens Skole i Vejgaard, hvilken jeg tror, er en ok skole.

Jeg har også hørt godt om Byplanvejens Skole i Gug, men det kommer vel også lidt an på, hvor I skal bo? Altså jeg kender jo godt jeres midlertidige planer, men hvor vil I gerne bo permanent, når I får solgt?

Ih, det må være svært! Men godt at høre, at hun er afklaret med det - mine unger vil overhovedet ikke høre tale om det, hvis vi for sjovt joker med at flytte, så det tror jeg aldrig kommer til at ske!

Held og lykke med hussalget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

Anonym trådstarter

Skipper Clement privat skole har ringet og de har en plads. Så dem tager vi også lige med på vores skole-rundtur næste onsdag.

Den sidste ejendomsmægler kommer og kigger i dag, så sidder her i et hus der skinner! Skønt. Vi har lavet vores kontor (som vi brugte til walk in) tilbage til et kontor og sorteret tøj, smidt ud, pakket væk osv. Plus bare pakket 80% af betterøvens legeplads og vognpak på loftet, så nu må han nøjes med legesager der kan være i vores store legetøjskurv og een scooter. Stakkels dreng Men hold da op det giver plads og luft. Jeg får næsten selv lyst til at købe huset igen

Måske kommer der et ungt par med et lille barn på 10 mdr. i aften og kigger på huset med henblik på at leje det. Uanset hvad ser det ikke ud til at vi kan sælge uden mindst -100.000 kr. Vores bankmand synes ikke det er et problem, meeeen vi er noget trætte af det. Hvis vi får en virkelig billige lejlighed/bor i sommerhuset, så kan vi i løbet af et år betale det af. Men det er sgu ikke sjovt! Og hvad nu hvis det bliver -200.000? Huspriserne hvor vi bor er faldet 20% siden vi købte i 2006! Hvis vi lejer det ud betaler lejer jo vores lån af, plus tiderne bliver bedre . Og de skal gud hjælpe mig smadre RET meget, hvis huset skal sættes i stand for mere end 100.000 kr. når de flytter. Plus at vores lån så er mindre og vi måske kan få mere for huset  på grund af et bedre boligmarked. Men nu må vi se. Det kommer jo an på om der er nogen der vil leje det og hvorvidt vi synes de er "ordentlige". Og så skal vi naturligvis ikke leje ud i mere end 2 år af gangen, så vi kan komme af med dem igen.

Anmeld

3. maj 2012

piadas

Anonym skriver:

Skipper Clement privat skole har ringet og de har en plads. Så dem tager vi også lige med på vores skole-rundtur næste onsdag.

Den sidste ejendomsmægler kommer og kigger i dag, så sidder her i et hus der skinner! Skønt. Vi har lavet vores kontor (som vi brugte til walk in) tilbage til et kontor og sorteret tøj, smidt ud, pakket væk osv. Plus bare pakket 80% af betterøvens legeplads og vognpak på loftet, så nu må han nøjes med legesager der kan være i vores store legetøjskurv og een scooter. Stakkels dreng Men hold da op det giver plads og luft. Jeg får næsten selv lyst til at købe huset igen

Måske kommer der et ungt par med et lille barn på 10 mdr. i aften og kigger på huset med henblik på at leje det. Uanset hvad ser det ikke ud til at vi kan sælge uden mindst -100.000 kr. Vores bankmand synes ikke det er et problem, meeeen vi er noget trætte af det. Hvis vi får en virkelig billige lejlighed/bor i sommerhuset, så kan vi i løbet af et år betale det af. Men det er sgu ikke sjovt! Og hvad nu hvis det bliver -200.000? Huspriserne hvor vi bor er faldet 20% siden vi købte i 2006! Hvis vi lejer det ud betaler lejer jo vores lån af, plus tiderne bliver bedre . Og de skal gud hjælpe mig smadre RET meget, hvis huset skal sættes i stand for mere end 100.000 kr. når de flytter. Plus at vores lån så er mindre og vi måske kan få mere for huset  på grund af et bedre boligmarked. Men nu må vi se. Det kommer jo an på om der er nogen der vil leje det og hvorvidt vi synes de er "ordentlige". Og så skal vi naturligvis ikke leje ud i mere end 2 år af gangen, så vi kan komme af med dem igen.

Lige kort!

I skal være opmærksomme på, at hvis I lejer ud, og det er tidsbegrænset - f.eks. som du skriver i to år, og så efterfølgende forlænger kontrakten med de samme lejere i endnu to år, så er jeg ret sikker på, at I hænger på den almindelig lejelov, selvom I også laver en tidsbegrænset lejekontrakt anden gang og ikke bare liiige kan komme af med dem!

Spørg lige ejendomsmægleren!

Anmeld

4. maj 2012

Sofia

Anonym skriver:

Uh træls - de vurderer simpelthen huset lavere end da I købte det, eller er det omkostningerne ved salget der ikke kan dækkes?

Jeg tror som Pia I skal passe meget på med udlejningen - lejeloven er håbløs lejerbeskyttende, men det ved du jo selv så ingen jurist-prædiken fra mig.

Derudover er det jo heldigvis muligt at finde en okay billig lejlighed i Aalborg, vi skal give 5300.

Synes ikke om ideen med at bo i sommerhuset, meget bedre med lejlighed inde i byen tæt på os!!!! Ej, men bliver det ikke også træls, der er langt til Kirstines skole og venner og hvis hun sådan lige skal falde til osv? Og alligevel langt du skal køre på job også...

Nu må du se om du synes om lejerne og om de vil betale den pris I skal have for at kunne dække lånene. Og så kan I jo bare nøjes med at fremleje den i 2 år og så derefter sælge uanset hvilken pris I kan få...

Anmeld

4. maj 2012

Anonym trådstarter

Ja vi er godt klar over det.

Det er især manden i huset der virkelig kvier sig ved at sælge med tab. Men huspriserne er faldet med 20% i vores område og vi har stort set ikke betalt noget af, pga. afdragsfrit lån da jeg har været på su.

Jeg har ikke så store problemer med det længere. Altså det er jo bare sådan det nu en gang er. Heldigvis har vi jo begge gode jobs og mulighed for at have den ekstra udgift hver mdr. uden at vi går bankerot. Altså... for mig er den ekstra udgift til at betale den husgæld af bare LILLE i forhold til alt det bøvl udlejning kan give. Jeg tænker også på den jævnlige vedligeholdelse af huset, klager fra lejere osv. Det ORKER jeg bare ikke Plus at det for mig er rarere at jeg ved. OK jeg skylder x antal kroner, frem for: OK jeg ved ikke hvad jeg skylder, hvordan fremtiden ser ud, hvordan lejerne holder huset, om de siger op og vi ikke lige kan finde nye = dobbelt husleje i en periode osv.

Det har jeg heldigvis fået manni overbevist om. Men han er ærekær og jyden i ham bryder sig IKKE om at tabe penge på det. Men vi har i går sat huset til salg hos Nykredit. Det skulle gerne på nettet senest sidst i næste uge. Så må vi se om der overhovedet er nogen der vil købe, og hvor meget vi kommer til at skylde osv. Ejendomsmægleren skal jo have 100K ialt for at sælge og ordne alle papierer/advokat-halløj osv. Jebus! Men nu må vi se.

Jeg er forsat optimistisk og håber bare vi får det solgt i en ruf, og kan komme videre! Ingen af os har lyst til at købe pt, så i det lys betyder det jo ikke så meget at vi får en gæld som vi skal bruge et par år på at betale af. Så må vi jo håbe at banken stoler nok på os til at give os en OK rente. Vi har været kunder der i 5,5 år nu, og aldrig misset betalinger eller lign, så der skulle da gerne være en chance for det.

Anmeld

5. maj 2012

Sofia

Anonym skriver:

Ja vi er godt klar over det.

Det er især manden i huset der virkelig kvier sig ved at sælge med tab. Men huspriserne er faldet med 20% i vores område og vi har stort set ikke betalt noget af, pga. afdragsfrit lån da jeg har været på su.

Jeg har ikke så store problemer med det længere. Altså det er jo bare sådan det nu en gang er. Heldigvis har vi jo begge gode jobs og mulighed for at have den ekstra udgift hver mdr. uden at vi går bankerot. Altså... for mig er den ekstra udgift til at betale den husgæld af bare LILLE i forhold til alt det bøvl udlejning kan give. Jeg tænker også på den jævnlige vedligeholdelse af huset, klager fra lejere osv. Det ORKER jeg bare ikke Plus at det for mig er rarere at jeg ved. OK jeg skylder x antal kroner, frem for: OK jeg ved ikke hvad jeg skylder, hvordan fremtiden ser ud, hvordan lejerne holder huset, om de siger op og vi ikke lige kan finde nye = dobbelt husleje i en periode osv.

Det har jeg heldigvis fået manni overbevist om. Men han er ærekær og jyden i ham bryder sig IKKE om at tabe penge på det. Men vi har i går sat huset til salg hos Nykredit. Det skulle gerne på nettet senest sidst i næste uge. Så må vi se om der overhovedet er nogen der vil købe, og hvor meget vi kommer til at skylde osv. Ejendomsmægleren skal jo have 100K ialt for at sælge og ordne alle papierer/advokat-halløj osv. Jebus! Men nu må vi se.

Jeg er forsat optimistisk og håber bare vi får det solgt i en ruf, og kan komme videre! Ingen af os har lyst til at købe pt, så i det lys betyder det jo ikke så meget at vi får en gæld som vi skal bruge et par år på at betale af. Så må vi jo håbe at banken stoler nok på os til at give os en OK rente. Vi har været kunder der i 5,5 år nu, og aldrig misset betalinger eller lign, så der skulle da gerne være en chance for det.

Fornuftig beslutning. Jeg er en af de trælse lejere, jeg ringer og brokker mig over alt. Svamp på en væg, opvasker der er i stykker, fryser der lækker vand, you name it. Men jeg føler (og ved) jeg har krav på det er i orden når jeg betaler min leje. Så det ville være træls for jer at skulle sende en elektriker ud og ordne dit og dat eller selv køre fra Nordjylland i tide og utide.

HÅBER det bliver hurtigt solgt uden det store tab. Og så må I jo tænke på at det har været det værd med et tab  I har haft et super dejligt hus at bo i + nu har du et job og I kan afdrage på den gæld. Hvis du ikke havde haft job havde I mistet penge hver måned på det, så alt i alt ser det jo bare LYST og DEJLIGT ud nu, på trods af den eventuelle gæld. Og så kan I jo nok finde en lejlighed til måske 7000 i Aalborg, og det er jo så ca. 2000 mindre end jeres månedlige "leje" nu, så de penge kan smides i gælden. Det skal nok gå fint. Jeg glæder mig helt vildt til I flytter til Aalborg, det bliver bare fantastisk. Så kan vi bare ses sådan lige når vi har lyst!

Anmeld

14. maj 2012

Kats

Anonym skriver:

JEG HAR FÅET ET JOB!

Mange ved nok hvem jeg er, men kan pga. mandens job osv. kan jeg ikke lige gøre mig mere synlig. Men HURRA! Det umulige er sket og jeg har fået et job, efter kun en uges "lediggang".

Nu skal vores lille familie til Aalborg og jeg glæder mig som en sindsyg. Vi regner med at købe et sommerhus (der er monster billigt) der ligger 200 m. fra mine forældres og så bo der indtil vores eget hus er solgt/lejet ud. Så kan ungerne og jeg køre til job/skole/daginstitution derfra til Aalborg, og kæresten kan bo i vores nuværende hus i hverdagene, indtil han ligeså får job nordenfjords.

JEG GLÆDER MIG SÅ MEGET!!!

Feeeedt!

Der havde været 86 ansøgere, og HR chefen fortalte at der var mange ligesom mig der var nyudd. der var ledige, men så tilgengæld havde været det i laaang tid. De har valgt mig pga. personlighed og at jeg passede lige ind.

Stort tillykke med jobbet, det må være skønt at have det på plads.
... Og med al den ledighed indenfor faget (!) er det super godt gået - seje dig! Er det et godt arbejdsindhold?

Anmeld

15. maj 2012

Mettemus

Tillykke!

Glæder mig til at høre hvordan første arbejdsdag har været og hvordan det går med hussalg/-køb og den store i ny skole

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.