Ja vi er godt klar over det.
Det er især manden i huset der virkelig kvier sig ved at sælge med tab. Men huspriserne er faldet med 20% i vores område og vi har stort set ikke betalt noget af, pga. afdragsfrit lån da jeg har været på su.
Jeg har ikke så store problemer med det længere. Altså det er jo bare sådan det nu en gang er. Heldigvis har vi jo begge gode jobs og mulighed for at have den ekstra udgift hver mdr. uden at vi går bankerot
. Altså... for mig er den ekstra udgift til at betale den husgæld af bare LILLE i forhold til alt det bøvl udlejning kan give. Jeg tænker også på den jævnlige vedligeholdelse af huset, klager fra lejere osv. Det ORKER jeg bare ikke
Plus at det for mig er rarere at jeg ved. OK jeg skylder x antal kroner, frem for: OK jeg ved ikke hvad jeg skylder, hvordan fremtiden ser ud, hvordan lejerne holder huset, om de siger op og vi ikke lige kan finde nye = dobbelt husleje i en periode osv.
Det har jeg heldigvis fået manni overbevist om. Men han er ærekær og jyden i ham bryder sig IKKE om at tabe penge på det. Men vi har i går sat huset til salg hos Nykredit. Det skulle gerne på nettet senest sidst i næste uge. Så må vi se om der overhovedet er nogen der vil købe, og hvor meget vi kommer til at skylde osv. Ejendomsmægleren skal jo have 100K ialt for at sælge og ordne alle papierer/advokat-halløj osv. Jebus! Men nu må vi se.
Jeg er forsat optimistisk og håber bare vi får det solgt i en ruf, og kan komme videre! Ingen af os har lyst til at købe pt, så i det lys betyder det jo ikke så meget at vi får en gæld som vi skal bruge et par år på at betale af. Så må vi jo håbe at banken stoler nok på os til at give os en OK rente. Vi har været kunder der i 5,5 år nu, og aldrig misset betalinger eller lign, så der skulle da gerne være en chance for det.
Anmeld